Terminal magazynowo - przeładunkowy dla surowców rolnych w Świnoujściu, należący do spółki Bunge Polska, został oddany do eksploatacji w 2011 roku. To nowoczesna jednostka, specjalizująca się głównie w przeładunkach zbóż oraz śrut nasion oleistych. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom technicznych oraz wdrożonym systemom bezpieczeństwa, terminal zapewnia najwyższe standardy jakości i bezpieczeństwa przeładowywanych surowców.
Gdynia będzie portem instalacyjnym polskich farm wiatrowych na Bałtyku. To wielki projekt morskiej energetyki wiatrowej, który jest j zaliczany do epokowych projektów infrastrukturalnych.
W czerwcu 2020 roku mija 25 lat od momentu powołania spółki MTMG – Morski Terminal Masowy Gdynia Sp. z o.o. (obecnie HES Gdynia Bulk Terminal Sp z o.o.). Terminal rozpoczął swoją działalność w trudnych warunkach, dysponując zdekapitalizowanym wyposażeniem technicznym oraz starymi technologiami przeładunkowymi. W czasie 10-letniej restrukturyzacji terminal został przystosowany do potrzeb rynku i swoich klientów, a spółka zbudowała silną pozycję na rynku, ugruntowaną w kolejnych latach. Obecnie HES Gdynia obsługuje szeroki zakres ładunków masowych, począwszy od węgla i koksu, poprzez śruty, zboża, kruszywa, a na chemikaliach płynnych oraz paliwach kończąc. Terminal nadal inwestuje w potencjał techniczny oraz nowoczesne technologie, stosuje coraz skuteczniejsze rozwiązania środowiskowe oraz zwiększa swoją wydajność i efektywność.
31 marca br. w terminalu HES Gdynia nastąpił ostateczny odbiór kolejnej inwestycji. Nowy zakup to żuraw bramowy (chwytakowo-hakowy) Ardelt Tukan 3000, który pracuje na Nabrzeżu Holenderskim. Montaż urządzenia trwał kilka miesięcy, począwszy od września 2019 roku.
Adam Meller TOP Managerem Pomorza: „W setną rocznicę zaślubin Polski z morzem Port Gdynia jest w doskonałej kondycji i po raz kolejny z rzędu odnotowuje rekordowe przeładunki. Dzięki zaślubinom sprzed wieku za dwa lata będziemy mogli świętować 100-lecie Portu Gdynia.”
Rok 2019 był bez wątpienia najlepszym rokiem w historii Naftoportu, zarówno jeśli chodzi o wolumen wykonanych przeładunków, jak i pod względem wypracowanych wyników. W 2019 w Naftoporcie przeładowano 16,8 mln ton ropy naftowej i paliw płynnych. W 2019 po raz pierwszy udział Naftoportu przekroczył próg 50% w zakresie całościowych dostaw ropy naftowej do Polski. Terminal osiągnął aż 16 procent udziału w przeładunkach wszystkich polskich portów i prawie 1/3 przeładunków Portu Gdańsk. Zapraszamy do obejrzenia promocyjnego filmu przedstawiającego potencjał i strategiczne znaczenie Naftoportu.
Polska firma ELECOM Sp. z o.o. oprócz kompleksowych dostaw systemów niskoprądowych elektroniki na statki i okręty, zajmuje się również produkcją niezawodnych i certyfikowanych punktów kamerowych na pokłady otwarte.
Podczas projektowania i budowy jachtu C133 Viatoris firma Navinord była generalnym podwykonawcą Stoczni Conrad w zakresie elektroniki radio-nawigacyjnej.
Najważniejsze wydarzenia polskiego przemysłu stoczniowego w pigułce. Film został przygotowany z okazji XIX edycji Forum Gospodarki Morskiej Gdynia na potrzeby PFTM czyli Polskiego Forum Technologii Morskich, które było partnerem panelu Technologie Morskie.
Port Gdański Eksploatacja S.A. jest największym i najbardziej uniwersalnym operatorem przeładunkowym w polskich portach morskich, świadczącym usługi w zakresie przeładunków towarów w obrocie międzynarodowym, pomiędzy morskimi i śródlądowymi (statek, barka) a lądowymi środkami transportu (samochody, wagony kolejowe).
Stocznia Karstensen Shipyard Poland, spółka zależna duńskiej stoczni Karstensens Skibsværft A/S, rozpoczęła działalność w Gdyni w czerwcu ubiegłego roku. Pierwszą zbudowaną tam jednostką był częściowo wyposażony statek rybacki Lunar Bow (NB 450). Na tym nie koniec, bo portfel zamówień gdyńskiego zakładu wypełniony jest co najmniej na kilka najbliższych lat. Z naszą kamerą podpatrzyliśmy, jak powstają statki w Karstensen Shipyard Poland.
W Porcie Gdynia w pełni działa już nowoczesny system GBAS-RTK. To najbezpieczniejszy na świecie mechanizm naprowadzania statków. Umożliwia on wyznaczanie pozycji jednstek z dokładnością do kliku cm.
SMT Shipping rozwija flotę nowych statków. Mowa o nowoczesnych cementowcach Aalborg White, Kongsdal i Norden. Dwie pierwsze jednostki transportują cement m.in. do Portu Gdynia.
Doświadczenie w zakresie napędów morskich, nowoczesne rozwiązania dopasowane do potrzeb klienta i praca wykonywana z pasją. Tak w kilku słowach można opisać dział automatyki okrętowej firmy Bota Technik. Powstał w celu poszerzenia oferty spółki z Gdańska.
W siedzibie Zarządu Morskiego Portu Gdynia 5 kwietnia odbyła się informacyjna konferencja otwierająca dla projektu „Budowa publicznego terminalu promowego w Porcie Gdynia" (nr projektu POIS.03.02.00-00-0015/17), współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko w nowej perspektywie 2014-2020, w której uczestniczyli m.in. przedstawiciele armatorów, administracji krajowej i lokalnej oraz głównego wykonawcy - Korporacji Budowlanej DORACO sp. z o.o. Projekt obejmuje wybudowanie nowego publicznego terminalu promowego w Porcie Gdynia wraz z infrastrukturą towarzyszącą, umożliwiającą sprawną obsługę ładunków i pasażerów oraz poprawę dostępności transportowej portu.
Technozbyt, hurtownia artykułów technicznych, jest obecna na rynku już od 25 lat. Z jej usług korzystają wszystkie gałęzie przemysłu.
Dali się poznać jako doświadczony, niezawodny i rzetelny partner w przemyśle stoczniowym, którego projekty doceniają klienci w kraju i zagranicą. I tak już od 25 lat. Mowa o firmie Prąd Serwis Elektryczny, która w tym roku obchodzi jubileusz. Z tej okazji w Gdańsku zorganizowano urodzinowe spotkanie dla pracowników i przyjaciół tej jednej z wiodących firm elektrycznych na Wybrzeżu.
Na tegorocznych targach SMM 2018 w Hamburgu po raz pierwszy zaprezentowała się spółka NGLMachining, zajmująca się świadczeniem usług serwisowych z zakresu mobilnej obróbki skrawaniem.
Podczas tegorocznych targów Wiatr i Woda w Gdyni na stoisku firmy Taurus Sea Power można było znaleźć kilka bardzo ciekawych nowości.
Myślę, że nie poznamy tego portu, zobaczymy przede wszystkim pięknie wyremontowane nabrzeża wzdłuż całego kanału, sam kanał też będzie pogłębiony, a ruch w porcie większy – powiedział o Porcie Gdańsk w 2020 r. Marcin Ososwski, wiceprezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk ds. infrastruktury. W poniedziałek towarzyszył dziennikarzom podczas specjalnego rejsu po Porcie Wewnętrznym. Wkrótce to miejsce bardzo się zmieni.
Bota Technik i Cummins wspólnie na rynku morskim. W marcu tego roku obie firmy podpisały umowę o współpracy.
Trwa Rejs Niepodległości. W czwartek polska fregata zawinie do Tallina, pierwszego portu na trasie rejsu dookoła świata. Na pokładzie jednostki pracuje nowoczesny system oczyszczania wód balastowych, dostarczony przez Alfa Laval.
Rozmawiamy z wieloma klientami i perspektywy są całkiem dobre, tak jak są dobre dla całego segmentu morskiej energetyki wiatrowej – powiedział w rozmowie z portalem GospodarkaMorska.pl Andrzej Czech, prezes ST3 Offshore. Podkreślił, że szczecińska ST3 Offshore to najnowsza i najnowocześniejsza tego typu fabryka w Europie. Obecnie trwa tam realizacja głównego kontraktu dla duńskiego koncernu energetycznego Ørsted. Olbrzymie fundamenty kratownicowe trafią na morską farmę wiatrową Borkum Riffgrund 2 zlokalizowaną na Morzu Północnym.
W dniu 1 czerwca 2017 r. weszła w życie przygotowana przez Ministerstwo Rozwoju, we współpracy z Ministerstwem Spraw Wewnętrznych i Administracji, nowelizacja Kodeksu postępowania administracyjnego. Istota zmian w założeniach do projektu ustawy miała sprowadzać się przede wszystkim do usprawnienia procedury administracyjnej i sądowoadministracyjnej poprzez przyspieszenie postępowań administracyjnych i sądowych przed sądami administracyjnymi. Kluczowe dla obywateli jest przede wszystkim wprowadzenie przepisów o rozstrzyganiu na korzyść strony.
Polski ustawodawca ustawą z dnia 23 marca 2017 roku dokonał implementacji Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/42/UE z dnia 3 kwietnia 2014 r. zmieniając między innymi przepisy ustawy Kodeks karny (dalej: k.k.) oraz Kodeksu karnego skarbowego (dalej: k.k.s.) poprzez wprowadzenie m. in. postulowanego nią przepadku rozszerzonego tam nazwanego „konfiskatą rozszerzoną” [por. pkt. 19 uzasadnienia Dyrektywy]. W myśl Dyrektywy jako przepadek o charakterze rozszerzonym należy rozumieć przepadek, który dotyczy mienia nie koniecznie pochodzącego z przestępstwa, za które podmiot zostaje skazany lecz, co do którego ustalono, że może pochodzić z popełnienia innego określonego czynu zabronionego.
Zasadniczym celem wprowadzenia ww. regulacji było zwalczanie oszustw podatkowych i uchylania się od opodatkowania zarówno na terytorium Unii Europejskiej jak i całego świata poprzez stworzenie jednolitego standardu wymiany informacji podatkowych pomiędzy państwami.
Prawo do ochrony danych osobowych to tzw. prawo podstawowe zapisane w art. 8 ust. 1 Karty praw podstawowych Unii Europejskiej. Ponadto art. 16 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej (TFUE) stanowi, że każda osoba – niezależnie od obywatelstwa czy miejsca zamieszkania – ma prawo do ochrony danych osobowych jej dotyczących.
Eko-laser dostarcza swoim klientom nowoczesne usługi w zakresie obróbki metali, produkuje kompletne elementy, podzespoły maszyn dla przemysłu oponiarskiego, branży spożywczej, producentów maszyn oraz rolnictwa.
Stan prawny: październik 2017 W odniesieniu do dochodów uzyskiwanych przez polskich marynarzy z pracy na rzecz armatorów z faktycznymi zarządami m.in. w: Norwegii, Singapurze, Arabii Saudyjskiej, Katarze, Indiach, Australii, Wyspie Jersey, Wyspie Guernsey, Brazylii, Nigerii, Angoli etc. znajdzie zastosowanie art. 27g ustawy o PIT przewidujący ulgę abolicyjną co umożliwi obniżenie podatku o kwotę będącą różnicą pomiędzy podatkiem wyliczonym przy zastosowaniu metody proporcjonalnego odliczenia a podatkiem wyliczonym przy zastosowaniu metody wyłączenia z progresją. Finalnie nie będzie podatku do zapłaty w Polsce o ile marynarz nie osiągnie dochodu w Polsce opodatkowanego na zasadach ogólnych lub innego dochodu zagranicznego objętego metodą wyłączenia z progresją. Trzeba jednak pamiętać o tym, że podatniku ciążyć będzie w roku podatkowym obowiązek opłacania zaliczek na poczet PIT. Z uwagi na powyższe podatnik ma dwie możliwości: albo będzie wpłacać zaliczki na podatek oraz złoży zeznanie podatkowe za dany rok, co skutkować będzie zamrożeniem jego środków pieniężnych nawet do kilku lat jak wskazuje praktyka (od każdego przelewu otrzymanego od pracodawcy należy uiścić zaliczkę na podatek rzędu 18%po obniżeniu jej o przysługujące odliczenia), natomiast zwrot pieniędzy może nastąpić po złożeniu zeznania podatkowego (do 30 kwietnia następnego roku) albo podatnik skorzysta z możliwości złożenia wniosku o ograniczenie poboru zaliczek wraz ze stosownymi dokumentami.
Produkują najszybsze, najbardziej wydajne maszyny do kształtowego cięcia blach w technologii plazmowej i gazowej. Ich urządzenia pracują w największych polskich zakładach związanych z branżą morską. W Europie są praktycznie bezkonkurencyjni. Marcin Stępień, właściciel firmy STIGAL opowiada nam o przewadze, jaką jego urządzenia mają nad innymi.
Doświadczenie, wysoka jakość i terminowość niezwykłych projektów. Właśnie na te cechy stawia gdańska spółka Prąd Engineering – jedna z wiodących firm elektrycznych na Wybrzeżu. Proponowane przez nią rozwiązania od 1993 r. są znane na całym świecie. I będzie ich jeszcze więcej.
Innowacyjny dok do zwiększenia powierzchni Monako, barka, która wybuduje najdroższy francuski wiadukt morski czy nowoczesny hybrydowy prom dla Finlandii. To tylko niektóre innowacyjne projekty autorstwa CRIST. Stocznia bije rekord za rekordem w budowaniu specjalistycznych jednostek. I zapowiada kolejne.
Przebudowa nabrzeży, nowe połączenia drogowe i kolejowe oraz parking buforowy. To tylko niektóre inwestycje, jakie w najbliższych latach planuje Port Gdańsk. O szczegółach planowanych zmian w rozmowie z portalem GospodarkaMorska.pl mówi Łukasz Greinke, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk.
Morski Fundusz Inwestycyjny jest priorytetem – poinformował w rozmowie z portalem GospodarkaMorska.pl Marek Gróbarczyk, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej. Jego zdaniem, przygotowanie rozwiązań stabilnie finansujących branżę stoczniową i łatwych do pozyskania jest niezbędne. Jak podkreślił, Morski Fundusz Inwestycyjny w formie ustawy ma być gotowy do końca roku.
BOTA Technik stawia na nowe możliwości. Firma zajmująca się m.in. serwisem układów napędowych, automatyki okrętowej oraz sprzedażą urządzeń autoryzowanych partnerów otworzyła w Gdańsku nową siedzibę. Ta infrastruktura to szansa na kolejne ciekawe projekty.
W przyszłym roku małe wycieczkowce mają cumować przy Nabrzeżu Pomorskim w Gdyni – poinformował na spotkaniu z dziennikarzami podczas BALTEXPO 2017 Adam Meller, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia. Jak podkreślił, Dar Młodzieży będzie wtedy przebywał w podróży dookoła świata, dlatego to miejsce będzie wolne.
Port Gdynia przystępuje do tworzenia koncepcji Portu Zewnętrznego w Gdyni i ma na to zgodę ministerstwa gospodarki morskiej – poinformował prezes ZMPG, Adam Meller. W Porcie Zewnętrznym mogłyby powstać terminale: kontenerowy i pasażerski.
Celem nowej ustawy – Prawo wodne - jest zmiana nieefektywnego systemu zarządzania gospodarką wodną przez wzmocnienie zlewniowego zarządzania gospodarką wodną. Problemem funkcjonowania tego sektora pozostaje brak jasno sprecyzowanego systemu finansowania działań mających na celu utrzymywanie wód, poprawę stanu ich jakości oraz realizację inwestycji w gospodarce wodnej.
Utrzymujemy pozycję portu uniwersalnego – powiedział w rozmowie z portalem GospodarkaMorska.pl Dariusz Słaboszewski, prezes Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście. W najbliższych latach oba porty czeka wiele inwestycji. To m.in. budowa nowych nabrzeży, terminal kontenerowy, lepsze połączenia z drogami śródlądowymi czy obecnie realizowane pogłębienie toru wodnego.
Port Morski Darłowo jest portem handlowo-rybacko-turystycznym, leżącym w ujściu rzeki Wieprza, która wpada tam do Morza Bałtyckiego. Leży w odległości około 25 Mm na zachód od portu Ustka i w odległości 33 Mm na wschód od portu Kołobrzeg. To port otwarty Morza Bałtyckiego.
W Polsce jesteśmy liderem, mamy ponad 50% rynku, i coraz śmielej „nadgryzamy” konkurencję z dotychczasowych wielkich portów, takich jak Hamburg, Rotterdam i Antwerpia – poinformował w rozmowie z portalem GospodarkaMorska.pl Marcin Osowski, wiceprezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk ds. infrastruktury. Jak zaznaczył, taki trend utrzyma się przez najbliższe lata, a znaczenie Portu Gdańsk wzrośnie nie tylko na Bałtyku, ale i w całej Europie. Świadczą o tym m.in. kolejne rekordowe przeładunki. Łącznie w I półroczu 2017 r. Port Gdańsk przeładował ponad 18,5 mln t. To najlepszy wynik w historii.
Wärtsilä jest światowym liderem w dostarczaniu zaawansowanych technologii i kompletnych rozwiązań dla obiektów morskich i energetyki lądowej. Firma kładzie szczególny nacisk na innowacyjność oraz ogólną sprawność produktów, podwyższając w ten sposób środowiskowe, jak również ekonomiczne parametry użytkowe statków i elektrowni lądowych. Jednocześnie ogranicza ich negatywny wpływ na środowisko naturalne. W Polsce Wärtsilä działa od 1995 r.
Nowoczesne maszyny, dźwigi i magazyny. Główny operator przeładunkowy na terenie Portu Gdańsk w najbliższych miesiącach planuje kolejne inwestycje. – Port Gdański Eksploatacja jest na dobrej drodze rozwoju – mówi Piotr Karczewski, prezes PGE.
Kalmar DRG420-60S5 rozpoczął pracę w Porcie Gdańskim Eksploatacja. To najnowocześniejszy reachstacker w północnej Polsce. Maszyna, która bez problemu radzi sobie z kontenerami 20-, 30- i 40-stopowymi, znacznie zwiększyła konkurencyjność gdańskiej spółki.
Firma GALSHIP zajmuje się naprawami i remontami jednostek pływających a także technicznym zaopatrzeniem statków.
Praca na morzu charakteryzuje się wysokim stopniem ryzyka. Jej wykonywanie wymaga od załogi przejścia specjalnego szkolenia z zasad bezpiecznej ewakuacji w sytuacjach kryzysowych. Teraz jest to możliwe w bezpiecznych warunkach symulatora szalupy zrzutowej. Sim-Systems i Szkoła Morska w Gdyni prowadzą zapisy na innowacyjne szkolenie właśnie z tego zakresu.
Ponad 30 mld zł w instalacje na Wiśle, tyle Polska powinna wydać w ciągu najbliższych lat, by maksymalnie wykorzystać potencjał naszej największej rzeki. Dzięki inwestycjom Wisła może stać się największym w kraju dostawcą zielonej energii. O tym jak najlepiej wykorzystać gospodarczo nasze rzeki będzie mowa na 5 Międzynarodowym Kongresie Morskim - 8 i 9 czerwca w Szczecinie.
8 nowych promów powinno pojawić się na liniach łączących Polskę ze Skandynawią w ciągu najbliższych 10 lat - oceniają eksperci. Najmłodsza polska jednostka ma 20 lat, a niektóre zbliżają się do takiego wieku, że nie nie będzie się opłacać ich modernizacja. Na dodatek zagraniczna konkurencja coraz uważniej przygląda się naszemu rynkowi.
Piret w drodze do Estonii. Nowoczesny prom zbudowany w Gdańsku przez stocznię Remontowa Shipbuilding został przekazany armatorowi TS Laevad OÜ w sobotę. Będzie obsługiwał linię na wyspy Saaremaa i Hiiumaa.
W 2016 roku w szczecińskim Bulk Cargo obsłużono 4,4 miliona ton ładunków. W porównaniu do 2015 roku nastąpił wzrost przeładunków o ponad 2%. Dynamika zmian w odniesieniu do grup ładunkowych była zróżnicowana, największe zmiany to spadek węgla eksportowego i duży wzrost drobnicy.
Poltramp Yard to prywatna prężnie działająca polska stocznia zlokalizowana w Świnoujściu przy głównym torze wodnym łączącym to miasto ze Szczecinem. Zajmuje się remontami statków, budową nowych jednostek pływających oraz remontami sekcji kadłuba i nadbudówek.
Remonty i przebudowy prawie 800 statków różnych typów i bander, wysoka jakość usług i kolejne zlecenia. To ALKOR – gdańska stocznia zajmująca się remontami i przebudowami statków. Jej pracownicy potrafią spełnić każde życzenie armatora.
Nowy prom dla Narodowego Muzeum Morskiego w Gdańsku. Nowoczesna i ekologiczna jednostka o nazwie Motława 2 ma przez cały rok wozić pasażerów po Motławie, między siedzibami NMM położonymi na Ołowiance oraz Długim Pobrzeżu. Prom zaprojektowali naukowcy z Politechniki Gdańskiej.
Piękna, nowoczesna i bardzo luksusowa. Tak wygląda Athena – pierwszy jacht z serii Sunreef Supreme 68 Power, stworzony przez gdańską stocznię Sunreef Yachts. W tym roku ten model został nagrodzony statuetką World Yacht Trophies na festiwalu jachtowym w Cannes (Cannes Yachting Festival) za aranżację wnętrz.
Rozwój, inwestycje, profesjonalna kadra. Tak można opisać stocznię „Szkuner” z Władysławowa. To od ponad 60 lat największa stocznia rybacka w Polsce.
Doświadczenie, innowacyjne rozwiązania i pasja. To Nyborg- Mawent. Firma od 60 lat produkuje i projektuje wentylatory przemysłowe na rynek lądowy, morski i offshore.
Zapraszamy do obejrzenia naszej najnowszej produkcji - w 5 minutowym filmie przedstawiamy ponad półtoraroczną budowę terminala T2 w gdańskim DCT. Przez kilkanaście miesięcy dzika plaża na terenie gdańskiego portu przeistoczyła się w najnowocześniejszy terminal przeładunkowy na Bałtyku.
Można w nich zwiedzać świat bez wychodzenia z domu. To pływające domy z napędem – hit wodnej turystyki. Są ekologiczne, nowoczesne i luksusowe. Dodatkowo ich wyposażenie można dobrać indywidualnie. Jednostki produkowane są w fabryce tuż obok przystani w Błotniku na Żuławach.
Rozwój polskiego przemysłu obronnego, budowa kolejnych jednostek i coraz bardziej skomplikowane remonty statków. Przed takimi zadaniami stoi Nauta. Stocznia remontowa swój jubileusz obchodziła w czwartek w Teatrze Muzycznym w Gdyni.
Rozwijanie potencjału terenów Stoczni Gdynia, rozbudowa infrastruktury portu i nowa morska dzielnica. Gdynia wykorzystuje swój morski potencjał i stawia na innowacje w przemyśle stoczniowym.
Wciągarki, żurawiki i suwnice. To tylko niektóre produkty, jakie codziennie produkowane są w gniewskiej FAMIE. Firma otrzymała właśnie 4 certyfikaty potwierdzające jakość jej usług spawalniczych. To znacznie zwiększa konkurencyjność tego przedsiębiorstwa na rynku.
Polski Rejestr Statków jest niezależną instytucją rzeczoznawczą rozpoznawalną w najdalszych rejonach świata. Jest członkiem IACS i organizacją uznaną przez Unię Europejską. Jubileusz jest znakomitą okazją by przypomnieć najważniejsze fakty z jej historii.
REMSOD Sp. z o.o. powstała w 2001 roku i jest przedsiębiorstwem prywatnym.
Firma usługowa ELPO prowadzi swoją działalność od 1991 roku. Specjalizuje się w rozwiązywaniu problemów związanych z przemieszczaniem sztuk ciężkich, ładunków wielkogabarytowych stosując systemy hydrauliki siłowej.
Zapraszamy do obejrzenia nowego filmu promocyjnego Zarządu Morskiego Portu Gdynia SA.
Spółka Bulk Cargo-Port Szczecin to od wielu lat największa i najbardziej uniwersalna spółka przeładunkowo-składowa w porcie szczecińskim, której roczne obroty wynoszą 5-7 mln ton. Z firmy specjalizującej się dawniej głównie w towarach masowych przekształciła się wszechstronną spółkę, obsługującą wszystkie grupy ładunków przechodzących przez porty ujścia Odry. Bulk Cargo-Port Szczecin to także jeden z największych przeładowców suchych ładunków masowych na południowym Bałtyku.
HYDRO-NAVAL Spółka z o.o. (dawniej Hydro-Naval Adkonis, Michałek, Sobków Spółka Jawna) jest od ponad trzydziestu lat firmą produkcyjno-usługową, której obecnie głównym obszarem działania jest sektor offshore (przemysł wydobycia ropy naftowej) i działalność dla branży morskiej.
Stery strumieniowe w ramach kompleksowego remontu są poddawane szczegółowej weryfikacji. Elementy nadmiernie zużyte i niespełniające norm producenta R-R zostają wymienione na nowe lub obrabiane mechanicznie według potrzeb.
W ofercie różne modele odzieży takiej jak: t-shirty, koszulki Polo, bluzy, koszule, swetry, polary kurtki, czapeczki. Firma oferuje bogaty wybór fasonów oraz kolorów. Każdy produkt, wraz z logo firmy, może stanowić idealny gadżet reklamowy, ale również uzupełnienie ubioru pracowników
Rozmowa z Dariuszem Kobiereckim, prezesem zarządu, dyrektorem przedsiębiorstwa.
Grupę Navikon tworzy Navikon SRY Ltd wraz z trzema innymi spółkami: Navikon Engineering Ltd , NaviSafe Polska Ltd. Firma działa w porcie Szczecin i Świnoujście.
W związku zakończoną w 2015 r. inwestycją wydłużenia linii cumowniczej na Nabrzeżu Bytomskim, GBT jest w stanie obsłużyć statki do 15 000 DWT oraz statki do 30 000 DWT niepełne ładowne. W grudniu 2015r.
Pracownicy Grupy Hartman mieli okazję spotkać się i spędzić wspólnie czas podczas corocznie organizowanej imprezy świątecznej Christmas Party.
- Kupiliśmy zakład produkcji i konstrukcji stalowych i chcemy stać się zupełnie niezleżni - rozmawiamy z Mateuszem Olejniczakiem, General Director Buttimer Polska.
Dwie dekady obecności marki Wärtsilä na naszym rynku. W Polsce działają obecnie trzy spółki należące do koncernu Wärtsilä: Wartsila Polska Sp. z o.o., Wärtsilä Ship Design Poland Sp. z o.o. oraz Wärtsilä Baltic Design Centre Sp. z o.o. Ich siedziby, nie bez przyczyny, mieszczą się tam, gdzie funkcjonuje i rozwija się polski przemysł okrętowy; w Gdańsku, Gdyni i Szczecinie.
Dohle Marine Services Europe prowadzi szeroki zakres usług w branży morskiej, rekrutuje marynarzy i oficerów na statki handlowe oraz różnych specjalistów i pracowników z branży morskiej.
Nowoczesny basen modelowy na Wydziale Oceanotechniki i Okrętownictwa już otwarty. W modelarni znajduje się sprzęt niezbędny do praktycznego testowania modeli statków oraz różnego typu instalacji wodnych. Uroczystość otwarcia zainaugurował dziekan wydziału Oceanotechniki i Okrętownictwa, prof. Janusz Kozak.
Podczas targów Baltexpo firma Marine Works prezentowała swoje produkty po raz trzeci, jednocześnie świętując 10 rocznicę działalności firmy. Profil działalności firmy to szeroko rozumiane wsparcie techniczne dla sektora morskiego.
Firma „WUŻ” Port and Maritime Services Ltd Sp. z o.o. powstała 24.06.1991r. i jako prywatna spółka pracownicza wywodzi się z przekształcenia Wydziału Usług Żeglugowych Morskiego Portu Gdańsk. Świadczy usługi portowo-morskie zarówno dla polskich jak i zagranicznych kontrahentów.
Grupę MARS Shipyards & Offshore tworzą spółki należące do Funduszu Inwestycyjnego Zamkniętego MARS, zarządzanego przez MS Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych SA.
Morski Terminal Masowy Gdynia Sp. z o.o. usytuowany jest przy głównym wejściu do portu gdyńskiego i posiada bezpośrednie połączenie z systemem komunikacji kolejowej i drogowej.
Taurus Sea Power od 1993 roku zajmuje się dystrybucją silników przyczepnych i stacjonarnych, skuterów wodnych, łodzi oraz wyposażenia jachtowego i motorowodnego. Firma w swojej ofercie posiada najwyższej klasy quady, pojazdy SSV, skutery wodne i skutery śnieżne.Misją firmy jest dostarczanie klientom produktów najwyższej jakości w atrakcyjnych cenach oraz świadczenie kompleksowej oferty obejmującej doradztwo techniczne, projektowanie instalacji, montaż, transport oraz serwis gwarancyjny i pogwarancyjny. Dzięki bezpośredniej współpracy z producentami, Taurus Sea Power gwarantuje atrakcyjne ceny oraz kompleksową ofertę obejmującą doradztwo techniczne, projektowanie instalacji, montaż, transport oraz serwis gwarancyjny i pogwarancyjny w Gdańsku oraz kilkudziesięciu miastach w całym kraju i za granicą. Firma prowadzi także serwis łodzi, statków, skuterów wodnych i śnieżnych.
Historia firmy Climax na świecie sięga aż 1964 roku. Polski oddział CLIMAX świętuje dopiero czwartą rocznicę działalności, jednak zaznaczył swoją obecność na rynku stoczniowym oraz offshore dość istotnie. Podczas tegorocznej edycji targów morskich Baltexpo firma CLIMAX zaprezentowała swoją najnowszą gamę produktów - obrabiarki do kołnierzy montowane na średnicy zewnętrznej. Ich kompaktowa budowa i niska waga znakomicie sprawdza się podczas remontów platform wiertniczych i instalacji chemicznych. Sekcja D maszyn FF1200/FF2400/FF3600 zakłada cały szereg skomplikowanych obróbek z toczeniem rowków RTJ oraz kołnierzy soczewkowych włącznie.
SAFE Co. Ltd. sp. z o. o. istnieje od 1995 roku. Firma działa aktywnie i ekspansywnie zarówno w kraju, jak i za granicą (posiada przedstawicielstwa we Francji i Niemczech). Jest spółką całkowicie prywatną, stworzoną przez specjalistów, którzy z sukcesem przeprowadzili wiele różnych projektów w dziedzinie budowy statków i przemyśle offshore, a także w budowie konstrukcji stalowych mostów, w konstrukcjach dla przemysłu chemicznego, petrochemicznego oraz instalacji w elektrowniach.
Firma Baltic Spares Service posiada największe w Polsce magazyny oryginalnych części do silników okrętowych.
PRZEMBUD GDAŃSK S.A. to dynamicznie rozwijająca się polska firma budowlana z bogatą historią i tradycją. Przedsiębiorstwo już od 70 lat współtworzymy wizerunek Gdańska i regionu Wybrzeża Gdańskiego. Jako generalny wykonawca Spółka jest aktywna zarówno w sektorze budownictwa przemysłowego, jak i ogólnego.
Gdański Terminal Masowy usytuowany jest na Nabrzeżu Bytomskim w Porcie Gdańsk. Specjalizuje się w przeładunku masowych towarów rolnych, głównie zbóż i śrut. Terminal składa się z w pełni zautomatyzowanych magazynów płaskich i silosów o łącznej pojemności 55 tysięcy ton, obsługuje statki o wyporności do 10 tys. DWT.
Film promujący tunel pod Martwą Wisłą zdobył główną nagrodę w konkursie zorganizowanym przez Centrum Unijnych Projektów Transportowych.
Statki o nośności ponad 100. tysięcy ton powodują problemy związane z bezpieczeństwem żeglugi. Począwszy od 1980. roku w okolicach Iławy prowadzone są szkolenie kapitanów i pilotów z zakresu manewrowania dużymi jednostkami oraz reagowania na sytuacje wyjątkowe.
Famor S.A. jest dostawcą kompleksowych rozwiązań z dziedziny oświetlenia i wyposażenia elektrycznego dla różnych gałęzi przemysłu, w tym przemysłu morskiego. Oferta spółki obejmuje lampy wykorzystujące technologię LED, tradycyjne źródła światła, osprzęt sygnalizacyjny, rozdzielnice NN, pulpity nawigacyjne i sterownicze oraz projektory i naświetlacze. Firma produkuje także oprawy oświetleniowe o różnym stopniu ochrony, łącznie z reflektorami przeciwwybuchowymi. Famor wyposaża jednostki pływające i platformy wiertnicze. Swoje rozwiązania dostarcza dla kolejnictwa, przemysłu górniczego oraz szpitali.
Dwa kolejne statki armatora SMT Shipping odwiedziły trójmiejskie stocznie w ubiegłym miesiącu, kontynuując współpracę między firmami zapoczątkowaną wiele lat temu.
Port Morski Darłowo jest portem handlowo – rybackim, leżącym w ujściu rzeki Wieprza (540 26’ 30’’ N, 160 22’ 54’’ E). Jest portem obejmującym prawie trzy kilometrowy odcinek Wieprzy, wpadającej tutaj do morza. Leży w odległości około 25 Mm na zachód od portu Ustka i w odległości 33 Mm na wschód od portu Kołobrzeg. Jest portem otwartym Morza Bałtyckiego.
Uważane za najważniejsze na świecie targi branży morskiej SMM, czyli Międzynarodowe Targi Budowy i Wyposażenia Statków, Maszyn i Technologii Morskich odbywają się co dwa lata w Hamburgu. W tym roku w dniach 9 – 12 września.
SAFE Co. Ltd. sp. z o. o. już od 1995 roku aktywnie i ekspansywnie działa w kraju i za granicą. Spółka całkowicie prywatna, została stworzona przez specjalistów, którzy z sukcesem przeprowadzili wiele różnych projektów w dziedzinie budowy statków i przemyśle offshore
Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Centrum Techniki Morskiej S.A. uzyskał na 13. Bałtyckich Targach Militarnych BALT-MILITARY-EXPO, trzy nagrody: Wyróżnienie Ministra Obrony Narodowej i Bursztynowy Medalion w konkursie o Grand Prix im. Kontradmirała Xawerego Czernickiego za modułowy lekki trał niekontaktowy oraz Nagrodę Komendanta Głównego Straży Granicznej „Laur Graniczny” za przenośną barierę magnetyczną.
Bulk Cargo-Port Szczecin Sp. z o.o. to od wielu lat największa i najbardziej uniwersalna spółka przeładunkowo-składowa w porcie szczecińskim, której roczne obroty sięgają 7 mln ton. Z firmy specjalizującej się dawniej w towarach masowych stała się wszechstronną spółką, obsługującą wszystkie grupy ładunków przechodzących przez porty ujścia Odry. Bulk Cargo-Port Szczecin to także jeden z największych przeładowców suchych ładunków masowych na południowym Bałtyku.
W Gdańsku, w centrum wystawienniczo-kongresowym AMBEREXPO, w dniach 24-26.06.2014 miały miejsce XIII Bałtyckie Targi Militarne BALT-MILITARY EXPO. W wydarzeniu wzięli udział przedstawiciele grupy MARS Shipyards & Offshore.
Spółka NAVHYD skupia osoby pracujące w branży hydrauliki siłowej od co najmniej 10 lat. Początkowo zarówno żurawie pokładowe jak i te dla zastosowań lądowych były dystrybuowane pod jednym logo, lecz ze względu na dynamiczny rozwój przemysłu stoczniowego oraz ilość zapytań, a także ich różnorodność została podjęta decyzja o wydzieleniu marki, która zajmie się tylko zaopatrywaniem stoczni i armatorów w urządzenia pokładowe. Tak też powstała marka NAVAL HYDRAULICS.
Podczas tegorocznej edycji targów BALT MILITARY EXPO szeroką ofertę skierowaną do firm z sektora gospodarki morskiej i Marynarki Wojennej zaprezentowała specjalizująca się w rozwiązaniach z zakresu elektroniki morskiej spółka ESCORT.
Firma UNITEST rozpoczęła działalność w 1990 roku w Gdańsku. Główna działalność przedsiębiorstwa skoncentrowana jest na projektowaniu i produkcji symulatorów siłowni okrętowych w wersji sprzętowej i programowej. Najnowsze rozwiązania firmy zawierają również symulatory siłowni okrętowych w wersji sprzętowej z wykorzystaniem ekranów dotykowych.
Zakład Usług Żeglugowych Sp. z o.o. & Co. Sp.k działa od ponad 60 lat. Firma zatrudnia świetnie wyszkolonych i doświadczonych pracowników. W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat ZUŻ przeprowadził szereg wysoce specjalistycznych holowań różnych obiektów w odległe rejony od Morza Białego po Morze Czarne.
Kongsberg Maritime Poland specjalizuje się w usługach oraz sprzedaży rozwiązań dla rynku elektroniki morskiej oraz technologii informacyjnych. Jako jeden z oddziałów norweskiego koncernu Kongsberg, świadczy usługi na całym świecie, lokalnie z Polski projektuje zaawansowane systemy automatyki okrętowej.
Lider w branży sprzedaży i serwisu sprzętu ratunkowego, firma IMS-GRIFFIN, oferuje swoim odbiorcom w pełni kompleksową i konkurencyjną ofertę w zakresie: sprzętu ratunkowego, przeciwpożarowego, nawigacyjnego i pokładowego.
Firma Enamor już od ponad dwudziestu pięciu lat towarzyszy polskiemu przemysłowi morskiemu, lotniczemu i obronnemu. Z okazji srebrnego jubileuszu, w Teatrze Muzycznym w Gdyni odbyła się uroczystość, która zgromadziła gości ze świata biznesu, nauki, administracji morskich i przedstawicieli firm z branży z Polski i zagranicy. W imprezie wzięło udział blisko 180 osób, a jej gościem honorowym, był Prezydent Miasta Gdyni, Wojciech Szczurek.
Akademia Strategicznego Przywództwa 2014TM to 10-miesięczny kurs, w trakcie którego uczestnicy poznają najnowsze światowe techniki zarządzania stosowane do najważniejszych aktualnych wyzwań stojących przed firmami.
Od 20 stycznia 2014 siedziba firmy Hartmann Crew Consultants znajduje się w nowym biurowcu przy ulicy Polskiej 13A w Gdyni
BALTICON S.A. to firma z polskim kapitałem utworzona w 1991 roku specjalizująca się w obsłudze techniczno-logistycznej niezbędnej do funkcjonowania ruchu kontenerowego.
Terminal GBT Sp. z o.o. usytuowany jest na Nabrzeżu Bytomskim w Porcie Gdańsk. Koncentruje się na przeładunku masowych towarów rolnych, głównie zbóż i śrut. Na nabrzeżu obsługuje się statki o wyporności do 10 tys. DWT.
Szkoła Morska w Gdyni, dzięki współpracy z firmą SeaOwl wzbogaciła się o nowoczesne symulatory klasy A i C. Rozszerzą one znacząco ofertę szkoły w zakresie szkolenia przyszłych oficerów.
3 grudnia 2013 roku w Gdyni został oddany do użytku autorski projekt modernizacji systemu detekcji gazów niebezpiecznych SafeTech Atmosfera, który w nowatorski sposób umożliwi realizowanie postanowień konwencji o ochronie środowiska naturalnego.
W sobotę, 30 listopada w Hotelu FALTOM w Rumii odbyła się 17 edycja świątecznego spotkania pracowników firm z grupy Hartmann pod nazwą "Christmas Party".
Tak ma wyglądać marina na Wyspie Grodzkiej. Pierwotne plany zakładały, że inwestycja zostanie zrealizowana przed finałem regat The Tall Ships Races 2013. To się nie udało. Aktualne informacje mówią o wrześniu 2014 roku. Generalny wykonawca inwestycji to firma Energopol.
Morze Bałtyckie jest jednym z mórz o najwyższym natężeniu ruchu na świecie. Fińska grupa HELCOM przygotowała bardzo ciekawą animację symulującą ruch statków na Bałtyku 12 października przez 11 godzin. Film ma zwracać uwagę na potencjalne zagrożenie dla środowiska morskiego w kontekście rosnącego zagęszczenia ruchu statków na Bałtyku POLECAMY!
Wywodząca się z Norwegii grupa JOTUN jest międzynarodowym producentem farb, lakierów oraz powłok proszkowych.Firma JOTUN ma wieloletnie doświadczenie w stosowaniu systemów zabezpieczeń antykorozyjnych zarówno w przemyśle stoczniowym, jak i na lądzie.
Stalkon Sp. z o.o. nieustannie inwestuje w rozwój swoich możliwości wytwórczych. Ostatnią inwestycją firmy jest zakup nowoczesnego urządzenia przenośnego, jedynego w Polsce i drugiego w Europie, do obróbki kołnierzy o dużych średnicach.
Budowa terminalu gazu skroplonego LNG w Świnoujściu to pierwsza tego typu inwestycja, nie tylko w Polsce, ale i w naszej części Europy.
W dniach 3-6 sierpnia w Szczecinie odbędzie się finał regat The Tall Ships Races 2013! Podczas imprezy do Szczecina przypłynąć może nawet 120 jachtów i żaglowców.
Hydro-Naval - produkcja dla przemysłu offshore, produkcja wind okrętowych wszelkich typów, produkcja urządzeń dla Marynarki Wojennej.
Ośrodek Szkolenia Zawodowego Gospodarki Morskiej istnieje od 1958 roku, jako Ośrodek Resortu Żeglugi. Powołany został dla zabezpieczenia wszystkich potrzeb w zakresie szkolenia , tak obligatoryjnego, jak i podnoszącego kwalifikacje zawodowe załóg pływających oraz pracowników przedsiębiorstw gospodarki morskiej - porty, stocznie, przedsiębiorstwa spedycyjne.