• <

Wynik wyszukiwania - "norled" - Wiadomości

Przegląd promowy: Podsumowanie tygodnia, a w nim m.in. o ważnej zmianie w firmie P&O Ferries

W cotygodniowym przeglądzie, portal PromySKAT w telegraficznym skrócie informuje o najważniejszych wydarzeniach minionych dni; o sprawach, którymi żyje lub wkrótce będzie żyła branża promowa. W tym tygodniu m.in.: o zmianie na stanowisku dyrektora operacyjnego w P&O Ferries, a także o szansach na dokończenie budowy nowoczesnego promu Caledonian MacBrayne.
18.08.2020

Raport z rynku żeglugowego – stracony sezon (tydzień 31-33)

Pomimo pojawiających się oznak poprawy a także podstaw ku temu, aby twierdzić, że rynki żeglugowe podniosą się w przeciągu około 1 do 2 lat, aktualna sytuacja w branży żeglugowej jest nadal trudna. Niepewność, co do najbliższej przyszłości paraliżuje funkcjonowanie i rozwój wielu ze światowych armatorów. Jednocześnie trwają dziejowe przetasowania pomiędzy konkurentami. Być może w najbliższych miesiącach pojawią się kolejne zaskakujące dla rynku informacje.
17.08.2020

Remontowa Shipbuilding przekazała kolejny prom w ręce armatora

Mimo utrudnień spowodowanych pandemią Covid 19, Remontowa Shipbuilding S.A. z Grupy Kapitałowej Remontowa Holding konsekwentnie realizuje przyjęty na ten rok harmonogram prac.
13.08.2020

Drugi prom elektryczny dla Norleda na próbach morskich

W sobotę, 1 sierpnia próby morskie rozpoczął Solavågen (B619/2), drugi z serii czterech promów pasażersko-samochodowych o napędzie elektrycznym, budowanych w stoczni Remontowa Shipbuilding z grupy kapitałowej Remontowa Holding dla norweskiego armatora Norled.
03.08.2020

Tygodniowy przegląd promowy, a w nim m.in.: o kolejnym nowym promie zbudowanym w gdańskiej stoczni

W cotygodniowym przeglądzie Promy SKAT w telegraficznym skrócie informują o najważniejszych wydarzeniach minionych dni; o sprawach, którymi żyje lub wkrótce będzie żyła branża promowa. W tym tygodniu m.in.: o nowym promie, który zwodowano w stoczni Remontowa Shipbuilding, a także o niecodziennej ewakuacji mającej miejsce na promie DFDS.
27.07.2020

Ostatni z serii hybrydowy prom dla Norled został zwodowany

W stoczni Remontowa Shipbuilding SA z grupy kapitałowej Remontowa Holding zwodowano czwarty i ostatni z serii hybrydowy prom pasażersko-samochodowy o napędzie elektrycznym. Jednostki budowane są dla norweskiego armatora Norled.
24.07.2020

Raport z rynku żeglugowego – dobre i złe informacje (tydzień 25-26)

Jak szacuje Bank Światowy globalna gospodarka skurczy się w tym roku o 5,2% (w krajach rozwiniętych średnio około 7% i w krajach rozwijających się około 2,5%). Ma to być największa recesja od czasów zakończenia II Wojny Światowej. Niemniej jednak ostatnimi tygodniami odnotowuje się pozytywne sygnały z wielu segmentów rynków frachtowych, które świadczą o poprawie warunków i powolnego wychodzenia z gwałtownej zapaści, która dotknęła branżę podczas pierwszej fali pandemii koronawirusa COVID 19.
02.07.2020

Przegląd promowy: Podsumowanie tygodnia, a w nim m.in.: o kolejnym nowym promie zbudowanym w gdańskiej stoczni

W cotygodniowym przeglądzie w telegraficznym Promy Skat w skrócie informują o najważniejszych wydarzeniach minionych dni; o sprawach, którymi żyje lub wkrótce będzie żyła branża promowa. W tym tygodniu m.in.: o nowym promie, który zbudowany został w stoczni Remontowa Shipbuilding oraz dwóch wyjątkowych jednostkach, które powstaną dla Stena Line w chińskiej stoczni.
30.06.2020

Pierwszy prom elektryczny dla Norled przekazany (wideo)

Stocznia Remontowa Shipbuilding SA z grupy kapitałowej Remontowa Holding przekazała armatorowi pierwszy (B619/1) z czterech dwustronnych promów pasażersko-samochodowych o napędzie elektrycznym zasilanych z baterii – prototypowy prom Festøya. W pełni wyposażone jednostki budowane są w stoczni dla przewoźnika promowego Norled, jednego z największych w Norwegii.
27.06.2020

Próby morskie pierwszego z czterech promów elektrycznych dla Norled

Ze stoczni Remontowa Shipbuilding SA w próby morskie wypłynął dziś pierwszy z czterech hybrydowych promów pasażersko-samochodowych o napędzie elektrycznym zasilanych z baterii budowalnych dla norweskiego armatora Norled.
02.06.2020

Trzeci dwustronny prom elektryczny dla Norled zwodowany (wideo)

W stoczni Remontowa Shipbuilding SA z grupy kapitałowej Remontowa Holding zwodowano dziś trzeci dwustronny prom elektryczny dla norweskiego armatora Norled. Tym razem było to wodowanie boczne.
31.03.2020

Remontowa Shipbuilding zwodowała drugi prom dla Kanadyczyków

20 lutego 2020 roku w stoczni Remontowa Shipbuilding SA zwodowany został drugi z serii promów pasażersko-samochodowych z hybrydowym napędem elektrycznym zasilanym akumulatorami. Promy trafią do jednego z największych przewoźników promowych w Norwegii – Norled.
21.02.2020

Przemysł morski na zielonym kursie: popyt na ekologiczne statki przyśpiesza rozwój energooszczędnej hydrauliki

Na pierwszy rzut oka wygląda jak każdy inny prom przewożący ludzi i pojazdy tam i z powrotem przez fiord u wybrzeży Norwegii. Jednak pozory mylą. Na tym 80-metrowym statku o wymownej nazwie Ampere pracuje jeden z pierwszych na świecie całkowicie elektrycznych układów napędu. Zapewnia on praktycznie zerową emisję gazów cieplarnianych i działa niemal bezgłośnie.
28.01.2020

Konferencja PRS: Globalne wyzwania dotyczące redukcji emisji gazów cieplarnianych w branży morskiej (foto, wideo)

Transport w światowym handlu bazuje głównie na żegludze. Szacuje się, że stanowi ona 90% ogółu transportu. Co ciekawe, jej udział wzrósł od 1970 r. aż o 400%. Wiążą się z tym ogromne wyzwania ekologiczne. Transport wodny emituje bowiem rocznie 1000 milionów ton dwutlenku węgla, co stanowi około 3% światowej emisji. Dodatkowo, statki emitują cząstki stałe, sadzę i trujące gazy. Biorąc pod uwagę konieczność wprowadzenia rozwiązań niskoemisyjnych, Polski Rejestr Statków zorganizował konferencję gromadzącą przedstawicieli świata nauk
10.01.2020

Norled stawia na innowacyjne promy z napędem wodorowym

Norweski Norled oczekuje na dostawę dwóch promów napędzanych przez energie elektryczną i ogniwa wodorowe oraz wysokowydajne pędniki azymutalne Schottel.
19.12.2019

Norwegowie ostrzegają przed akumulatorami litowo-jonowymi po wybuchu gazu na jednym z promów

Norweskie władze ostrzegają armatorów i operatorów o niebezpieczeństwach związanych z używaniem akumulatorów jonowo-litowych po wybuchu gazu na pokładzie elektrycznego promu w Norwegii.
16.10.2019

Wodowanie elektrycznego promu w stoczni Remontowa Shipbuilding

W stoczni Remontowa Shipbuilding należącej do Grupy Remonowa Holding zwodowano elektryczny prom dla armatora Norled. Będzie to dwustronna jednostka z napędem Diesel Electric Hybrid. Kontrakt podpisany z norweskim armatorem zakłada budowę czterech takich statków.
04.10.2019

W stoczni Remontowa Shipbuilding zwodowano elektryczny prom dla norweskiego armatora (foto, wideo)

W stoczni Remontowa Shipbuilding należącej do Grupy Remonowa Holding zwodowano elektryczny prom dla armatora Norled. Będzie to dwustronna jednostka z napędem Diesel Electric Hybrid. Kontrakt podpisany z norweskim armatorem zakłada budowę czterech takich statków.
04.10.2019

Powstające w Gdańsku nowe promy dla Norled coraz bliżej

Jeszcze w tym roku firma Norled powinna odebrać dwa z czterech zakontraktowanych w ubiegłym roku promów, powstających w zakładach Remontowa Shipbuilding w Gdańsku. To oznacza kolejne wzmocnienie coraz bardziej ekologicznej floty norweskiego przewoźnika.
29.07.2019

Westcon wybuduje dla Norled pierwszy na świece prom zasilany wodorem

Norweski armator promowy Norled wybrał rodzimą stocznię Westcon do budowy dwóch ekologicznych promów, z czego jeden będzie prawdziwie przełomowy, bo zasilany wodorem. Druga jednostka to zasilany elektrycznie prom, podobny do MF Ampere.
29.05.2019

Projekt Flagships otrzymał 5 mln euro dotacji na budowę dwóch statków zasilanych wodorem

Europejski projekt Flagships otrzymał 5 mln euro dotacji od Unii Europejskiej na budowę dwóch komercyjnych statków zasilanych wodorem. Będą to jednostki zeroemisyjne i powstaną w norweskim Stavanger i francuskim Lyonie. Mają być oddane do służby w 2021 roku.
14.05.2019

Norwegia inwestuje w pierwszy na świecie prom o napędzie elektryczno-wodorowym

Armator Norled AS podpisał umowę z Norweskim Zarządem Dróg Publicznych na budowę pierwszego na świecie promu o napędzie elektryczno-wodorowym.
11.03.2019

Norled wybuduje pierwszy na świecie prom o napędzie elektryczno-wodorowym

Armator Norled AS podpisał umowę z Norweskim Zarządem Dróg Publicznych na budowę pierwszego na świecie promu o napędzie elektryczno-wodorowym.
12.01.2019

Kolejny eksperyment z udziałem promu bezzałogowego zakończony sukcesem

W Finlandii odbyły się kolejne testy promu przygotowanego do żeglugi bezzałogowej. Tym razem do operacji użyte zostały instrumenty dostarczone przez firmę ABB.
21.12.2018

Norled zbuduje nowy prom. Będzie zasilany wodorem!

Norled, popularny operator obsługujący połączenia promowe, będzie odpowiedzialny za zaprojektowanie i nadzór budowy nowego promu. Będzie to szybka jednostka działająca w oparciu o standard „zero emission”. Będzie też wyjątkowa – wszystko z uwagi na sposób zasilania.
20.12.2018

Bezzałogowe promy – kolejny krok bliżej celu. Ważny przełom dla przyszłości żeglugi

Przeprowadzone ostatnio testy z udziałem rozwiązań zaoferowanych przez firmę Wärtsilä przybliżyły nas o kolejny krok do żeglugi bezzałogowej. Eksperyment okazał się wielkim sukcesem i dowiódł, że najwięksi branżowi gracze podchodzą do tej sprawy bardzo poważnie.
29.11.2018

Rozpoczęcie budowy dwóch promów w Remontowa Shipbuilding

1 października 2018 roku w stoczni REMONTOWA SHIPBUILDING S.A. należącej do Grupy Kapitałowej REMONTOWA HOLDING S.A. rozpoczęła się budowa dwóch promów pasażersko-samochodowych zamówionych przez norweskiego armatora Norled.
03.10.2018

Firma Fjord1 podpisze ważny kontrakt

Firma Fjord1 zabezpieczyła bardzo ważną umowę. Dzięki osiągniętemu właśnie porozumieniu armator będzie obsługiwał cztery ważne połączenia w okręgu Møre i Romsdal. Wraz z przyznaniem nowej koncesji spodziewana jest znacząca redukcja emisji związanej z eksploatacją promów w tym obszarze.
27.09.2018

Brytyjski koncern przedstawił nowy system baterii dla statków

Rolls-Royce stworzył nowy system magazynowania energii na statkach bazujący na technologii litowej.
18.09.2018

Rolls-Royce przedstawił nowy system baterii dla statków

Rolls-Royce stworzył nowy system magazynowania energii na statkach bazujący na technologii litowej.
16.08.2018

Remontowa Shipbuilding: Kontrakt na budowę kolejnych promów

1 sierpnia 2018 roku Remontowa Shipbuilding, należąca do grupy Remontowa Holding, podpisała kontrakt na budowę dwóch dwustronnych promów z napędem Diesel Electric Hybrid dla armatora Norled (numer budowy B619/3-4).
03.08.2018

Remontowa Shipbuilding zbuduje dwa elektryczne promy dla norweskiego operatora

Stocznia Remontowa Shipbuilding, należąca do grupy Remontowa Holding, zbuduje ekologiczne promy dla norweskiego operatora Norled. Kontrakt został podpisany 11 lipca. Jak poinformowała stocznia z Gdańska, zakłada on budowę dwóch dwustronnych promów z napędem Diesel Electric Hybrid.
19.07.2018

Testy pierwszego na świecie systemu automatycznego dokowania

Fińska grupa technologiczna Wärtsilä z powodzeniem przeprowadziła testy swojego innowacyjnego systemu automatycznego dokowania (autodocking technology). Testy przeprowadzono na "Folgefonn", 83-metrowym promie z napędem hybrydowym, należącym do czołowego norweskiego przewoźnika Norled.
27.04.2018

Norled zamówi dwa nowe promy

Firma Norled zamówi dwa nowe promy. To efekt wygrania konkursu na obsługę jednej z tras, która w Norwegii cieszy się dużą frekwencją.
14.03.2018

Komunikacja promowa w Norwegii coraz bardziej ekologiczna i elektryczna

Norwegia staje się czołowym państwem na świecie, gdy chodzi o korzystanie z najnowocześniejszych, przyjaznych środowisku rozwiązań. Szacuje się, że w ciągu najbliższych kilku lat liczba promów elektrycznych, spełniających warunki „zero emission”, ulegnie tam zwielokrotnieniu.
09.01.2018

Rolls-Royce pracuje nad bezemisyjnymi promami

Dzięki użyciu obecnych technologii możliwa jest już teraz budowa promów nieszkodzących środowisku – twierdzi koncern Rolls-Royce.
29.11.2017

Wartsila testuje bezprzewodowe ładowanie hybrydowego promu

Fiński koncern technologiczny Wartsila przetestowała automatyczny, bezprzewodowy, indukcyjny system ładowania energią hybrydowego promu, napędzanego po części prądem.
20.09.2017

Elektryczna rewolucja na norweskich wodach. Wielkie zmiany widać już na horyzoncie

O tym, że promy elektryczne to przyszłość, często powtarzają branżowi eksperci. Niektórzy robią jednak wszystko, by tę przyszłość przybliżyć jak najszybciej. Norwegowie, którzy aspirują do miana lidera dokonującej się w tym zakresie rewolucji, chcą aby w najbliższych latach promy elektryczne przestały na tamtych wodach funkcjonować jako technologiczna ciekawostka.
21.07.2017

Norled: nasze promy połączą Kubę i USA

Kolejny europejski przewoźnik promowy wyraził chęć obsługi połączeń pomiędzy Kubą a Stanami Zjednoczonymi po tym, jak oba państwa wróciły do rozmów po trwającym przez dziesięciolecia zawieszeniu stosunków.
07.12.2016

Pożar na pokładzie promu Strand w Norwegii. Olbrzymie zniszczenia

Ogień wybuchł na promie Strand, znajdującym się w stoczni na norweskiej wyspie Bømlo. Konieczna była ewakuacja pracowników zakładów.
03.11.2016

Norwegowie kibicują budowie pierwszego polskiego promu elektrycznego, który połączy Gdańsk z Helem

- Nasze doświadczenia związane z wprowadzeniem promu elektrycznego, który połączył Lavik i Oppedal są bardzo dobre. Polacy zdecydowanie powinni zainwestować w stworzenie takiego rozwiązania u siebie – powiedział w rozmowie z portalem GospodarkaMorska.pl Lars Jacob Engelsen, wicedyrektor linii promowej Norled, w której pływa zaprojektowany i zbubowany przez Polaków pierwszy na świecie prom elektryczny.
28.09.2015

Kolejne w pełni elektryczne promy popłyną w Norwegii już niedługo

W Norwegii od kilku miesięcy pływa pierwszy w pełni elektryczny prom. Od samego początku było wiadomo, że to tylko część większego projektu spod znaku ekologicznej rewolucji. Już wkrótce możemy stać się świadkami jej kolejnej odsłony.
22.09.2015

Zaprojektowany i zbudowany w Polsce elektryczny prom z kolejną nagrodą

Pierwszy na świecie prom o napędzie elektrycznym, którego kadłub zbudowany został w gdańskiej stoczni Aluship oraz zaprojektowany w biurze projektowym Nelton z Pruszcza Gdańskiego, wygrał prestiżową nagrodę Ship Efficiency Award, przyznawaną przez Lloyd Register, najstarsze i jedno z trzech największych towarzystw klasyfikacyjnych na świecie. Wyróżnienie zostało przyznane w kategorii technologii ekologicznej.
11.09.2015

Pierwszy elektryczny kuter w końcowej fazie budowy

Pierwszy na świecie statek rybacki o napędzie elektrycznym Selfa Elmax 1099 bliski powstania. W tym tygodniu wybrano dostawcę baterii – będzie nim firma Corvus Energy.
28.08.2015

Projekty polskiego biura doceniane na rynku międzynarodowym

Pierwszy na świecie w pełni elektryczny prom, statki do układania kabli pod dnem morskim czy platforma w kształcie lilii wodnej to tylko kilka przykładów otwierających listę innowacyjnych projektów realizowanych przez biuro projektowe Nelton – przez kilkanaście lat istnienia firmy były ich setki. Polacy tworzą nowatorskie rozwiązania oraz rewolucyjne pomysły, których nie boją się wcielać w życie.
26.08.2015

Zbliża się koniec budowy pierwszego na świecie elektrycznego statku rybackiego

Norweski armator Øra AS podpisał kontrakt na zakup Selfa Elmax 1099 - pierwszego na świecie elektrycznego statku rybackiego. Jednostka zaprojektowana przez biuro Selfa Arctic AS otrzyma nazwę Karoline. Konstrukcja kutra rozpoczęła się już zeszłej jesieni, dotąd nie było jednak chętnych na kupno przełomowego statku.
07.07.2015

Zbudowany w Gdańsku pierwszy na świecie elektryczny prom już pracuje

Pierwszy na świecie prom o napędzie elektrycznym, zbudowany w gdańskiej stoczni Aluship, już rozpoczął swoją pracę. Jednostka o nazwie Ampere obsługuje trasę z Lavik do Oppedal w Norwegii.
20.05.2015

Shippax Awards 2014 rozdane

Nagrody Shippax Awards zostały przyznane w pierwszym dniu trwającej obecnie konferencji Ferry Shipping Conference 2015. Konferencja została zorganizowana na pokładzie wycieczkowca należącego do P&O – Pride of Rotterdam i będzie trwała do 23 kwietnia. Seminarium zgromadziło około 300 międzynarodowych przedstawicieli branży promowej i pasażerskiego transportu morskiego.
22.04.2015

Nieoczekiwane problemy z promem Ampere. Konieczna była korekta

Nowoczesny prom Ampere musiał zostać „cofnięty” do stoczni. Przedstawiciele armatora Norled, który będzie eksploatował jednostkę, przyznali, że pojawiły się pewne problemy.
18.12.2014

Promy na świecie: Przegląd budowanych jednostek

Dyrektywa siarkowa, nowe kontrakty i alternatywne źródła zasilania.
06.10.2014

Nagroda dla Statku Roku przyznana. Triumfuje nowoczesność i ekologia

Pierwszy napędzany za pomocą baterii prom samochodowy na świecie został uhonorowany tytułem Statku Roku podczas targów SMM Hamburg. Aluminiowy kadłub katamaranu "ZeroCat 120" zbudowała gdańska stocznia Aluship Technology, a w projektowaniu statku udział wzięła projektowo-konsultingowo firma Nelton Sp. z o.o. z Pruszcza Gdańskiego.
12.09.2014

Czy w Gdańsku będą budowane statki o napędzie elektrycznym?

Jedna z gdańskich stoczni jest poważnie zainteresowana budową holownika o napędzie elektrycznym. Nie byłaby to hybryda, tylko jednostka napędzana tylko i wyłącznie prądem. Projekt miałby być realizowany we współpracy z Instytutem Elektrotechniki w Gdańsku.
19.03.2014

Remontowa Shipbuilding przekazała Norwegom pierwszy prom napędzany wyłącznie gazem ziemnym

Stocznia Remontowa Shipbuilding SA przekazała do eksploatacji pierwszy dwustronny prom fiordowy „Ryfylke” napędzany wyłącznie gazem ziemnym (LNG i CNG) dla norweskiego operatora. W czwartek 28 listopada prom wypłynał z Gdańska do Stavanger.
02.12.2013

Doskonałe wyniki i perspektywy biura RMDC

Po upadku dwóch największych polskich stoczni w Szczecinie i Gdyni oraz w obliczu kłopotów kłopoty Stoczni Gdańsk powszechnie uważa się, że polski przemysł okrętowy praktycznie nie istnieje. Nic bardziej mylnego. W rejonie Trójmiasta przemysł ten radzi sobie dobrze. Na przykład 27 spółek Holdingu Remontowa rozwija się dynamicznie i ma doskonałe wyniki finansowe. W skład Holdingu wchodzą między innymi dwie znane stocznie a mianowicie Gdańska Stocznia Remontowa oraz Remontowa Shipbuilding. Sukcesy Holdingu nie byłyby możliwe bez bi
14.11.2013

Dziękujemy za wysłane grafiki.