• <

Wynik wyszukiwania - "GCT" - Wiadomości

Raport PISiL: Wpływ opłaty manipulacyjnej DCT Gdańsk na rozwój transportu intermodalnego w Polsce

Analiza zasadności pobierania „opłaty manipulacyjnej” przez DCT Gdańsk wykazała, że opłata ta nie ma odzwierciedlenia w taryfach innych polskich i zagranicznych terminali morskich. Ponadto czynności, za które jest pobierana, są rozliczane w ramach THC – co w konsekwencji przekłada się na dwukrotne pobieranie opłaty za tę samą czynność – wynika z Raportu Polskiej Izby Spedycji i Logistyki.
27.07.2020

Powstało nowe połączenie feederowe pomiędzy Gdynia Container Terminal / Hutchison Ports Gdynia a Hamburgiem.

Od 30 czerwca 2020 X-Press Feeders dodał GCT do swojego serwisu GPX, który z częstotliwością 1 zawinięcia w tygodniu łączy porty w rotacji: Hamburg – Gdynia – Gdańsk – Hamburg. Połączenie obsługiwane jest przez statek mv X-Press Mulhacen o pojemności 809 TEU, który wczoraj (wtorek 30 czerwca 2020) po raz pierwszy zawinął na nasz terminal. Obsługa statku przebiegła szybko i bez najmniejszych zakłóceń.
02.07.2020

Pierwsze w historii zawinięcie własnego statku Ocean Network Express do Trójmiasta (foto)

W ostatnią sobotę (04.04.2020), miało miejsce pierwsze w historii zawinięcie własnego statku ONE do Trójmiasta. Dotychczas kontenery ONE przypływały do gdyńskiego terminala GCT na feederach komercyjnych bądź należących do partnerów z sojuszu. Tym razem, w obliczu dynamicznego (mimo zagrożenia epidemicznego) wzrostu wolumenów, zdecydowano się na „testowe” zawinięcie własnym tonażem.
06.04.2020

Unifeeder - duński armator w polskich portach

Dzisiaj kolejny artykuł z cyklu tekstów przedstawiających floty armatorów, których statki zawijają do polskich portów. Tym razem zaprezentujemy duńską spółkę Unifeeder A/S, której kontenerowce dowozowe są częstymi gośćmi naszych terminali. Jednakże jednostki pojawiające się na naszych wodach to nie jedyna obecność tego armatora w Polsce. A to za sprawą tego, że Gdynia jest ważnym punktem na mapie oddziałów tego przedsiębiorstwa i odgrywa w całej układance znaczącą rolę.
01.04.2020

Loconi Intermodal o wyzwaniach rynku intermodalnego w roku 2020

Od kilku lat dynamika przeładunków kontenerów w polskich portach morskich rośnie w rekordowym tempie. To powinno również sprzyjać rozwojowi przewozów intermodalnych. Jednakże, pomimo tych wzrostów, odwozy i przywozy kontenerów koleją z polskich terminali morskich nie przekraczają 25 proc. przeładunków ogółem.
03.03.2020

Globar Container Terminals dołączyło do platformy cyfrowej TradeLens

Kanadyjski operator terminalowy Global Container Terminals (GCT) stał się członkiem platformy cyfrowej typu blockchain – TradeLens.
20.10.2019

Tian Hui w Porcie Gdynia. Zakończył się rekordowy rozładunek elementów turbin wiatrowych (foto, wideo)

Aż 115 elementów turbin wiatrowych przywiózł do Gdyni z Chin statek Tian Hui. To rekordowa liczba w historii Portu Gdynia. Rozładunek jednostki zakończył się w nocy z niedzieli na poniedziałek w BCT – Bałtyckim Terminalu Kontenerowym. Za obsługę agencyjną staku odpowiedzialna była Morska Agencja Gdynia.
30.09.2019

Śmiertelny wypadek w GCT Gdynia

Do śmiertelnego wypadku doszło dziś rano w GCT w Gdyni (Hutchison Ports Gdynia). Na miejscu są już odpowiednie służby.
17.09.2019

Kolejna Inwestycja Hutchison Ports Gdynia – modernizacja nabrzeża

Hutchison Ports Gdynia, będący częścią wiodącego na świecie globalnego operatora portowego Hutchison Ports, podpisał umowę na realizację modernizacji nabrzeża Bułgarskiego w Porcie Gdynia z firmą Budimex S.A.
12.09.2019

Statek ze zwierzętami hodowlanymi na mieliźnie. Kapitan popełnił samobójstwo?

Jak poinformował portal World Maritime News, 3 lipca rano, Coyhaique, statek towarowy typu ro-ro, osiadł na mieliźnie i stale nabiera wody. W momencie wypadku, na pokładzie znajdowały się 224 zwierzęta hodowlane.
08.07.2019

Nowy Prezes Zarządu BCT –Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego w Gdyni

ICTSI, właściciel BCT – Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego Sp. z o.o. nominował pana Wojciecha Szymulewicza na nowego Prezesa Zarządu BCT. Wojciech Szymulewicz zastąpił dotychczasowego Prezesa BCT, pana Krzysztofa Szymborskiego,który odszedł na emeryturę po 10 latach zarządzania terminalem.
11.06.2019

Chorwacki terminal kontenerowy zostanie rozbudowany

Terminal kontenerowy AGCT w chorwackim porcie Rijeka czeka rozbudowa. Po jej ukończeniu obiekt będzie mógł przyjmować jednostki o ładowności do 20 tys. TEU.
10.06.2019

Sprawdźcie, co będzie się działo podczas Święta Morza 2019

W Urzędzie Miasta Gdyniw poniedziałek odbyło się posiedzenie Komitetu Święta Morza. W tym roku wydarzenie odbędzie się od 21 do 30 czerwca.
21.05.2019

Konferencja Żegluga Morska 2.0

Już 18 kwietnia, Stowarzyszenie Biuro Promocji Żeglugi Morskiej Bliskiego Zasięgu, Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu – Wydział Ekonomiczny w Szczecinie oraz Katedra Zarządzania i Logistyki zapraszają do udziału w II Konferencji Naukowej „Odra i Nadodrze” 2019 żegluga morska bliskiego zasięgu (koncepcja 2.0) w świetle nowych priorytetów polityki transportowej Unii Europejskiej.
21.03.2019

Ponad 10 kg rafy koralowej w bagażu podróżnego z Wietnamu (wideo)

Ponad 10 kg rafy koralowej w bagażu podróżnego z Wietnamu znaleźli funkcjonariusze Mazowieckiego Urzędu Celno-Skarbowego na warszawskim lotnisku - poinformowała PAP w piątek Izba Administracji Skarbowej (IAS) w Warszawie.
22.02.2019

Część suwnicy załamała się na kontenerowiec w Porcie Vancouver (wideo)

Belka ogromnej suwnicy załamała się na kontenerowiec w Porcie Vancouver. Do wypadku doszło w poniedziałek, o godzinie 4 rano tamtejszego czasu.
29.01.2019

Współpraca z chińskim partnerem w Porcie Gdynia to już tradycja

Relacje polsko-chińskie w Porcie Gdynia pielęgnowane są już od kilkunastu lat, czego najlepszym dowodem jest funkcjonujący od 2005 roku terminal GCT.
02.12.2018

Nowoczesne bramki radiometryczne w Porcie Gdynia

Ściślejsza stała się kontrola wykrywania substancji i wyrobów nuklearnych na morskich granicach Polski. W obydwu gdyńskich terminalach kontenerowych – BCT i GCT – pracują od 22 listopada br. nowoczesne bramki radiometryczne mające zapewnić bezpieczeństwo w obrocie materiałami radioaktywnymi. To najnowocześniejszy sprzęt na świecie dający gwarancję, że w Porcie Gdynia nie będzie prób przemytu niebezpiecznych materiałów nuklearnych. Ma to związek nie tylko z rozpoczynającym się 2 grudnia br. Szczytem Klimatycznym COP24 ONZ w
29.11.2018

Chiny: MSZ apeluje o dialog po incydencie w Cieśninie Kerczeńskiej

Rzecznik chińskiego MSZ Geng Shuang wezwał w poniedziałek do wzmocnienia dialogu i uniknięcia eskalacji konfliktu pomiędzy Rosją a Ukrainą, komentując niedzielny incydent w Cieśninie Kerczeńskiej, gdzie Rosjanie ostrzelali i zatrzymali trzy ukraińskie okręty.
26.11.2018

Rosjanie zajęli ukraińskie okręty w Cieśninie Kerczeńskiej (wideo)

Ukraińska marynarka wojenna poinformowała w niedzielę wieczorem, że rosyjskie siły specjalne zajęły jej trzy okręty na Morzu Czarnym. Wcześniej ukraińska marynarka informowała, ze Rosjanie otworzyli ogień do niektórych z jej okrętów w Cieśninie Kerczeńskiej.
25.11.2018

240 wystawców na Targach TransLogistica Poland w Warszawie. Padł rekord (foto, wideo)

W Warszawie rozpoczęły się Międzynarodowe Targi Transportu i Logistyki – TransLogistica Poland. Tegoroczna edycja jest rekordowa – w EXPO XXI Warszawa prezentuje się aż 240 wystawców z 24 państw, m.in. z Polski, UE, krajów bałtyckich, państw WNP, Chin czy z Indii. To najważniejsze takie wydarzenie w branży.
07.11.2018

Polskie porty coraz bardziej atrakcyjne dla sektora TSL z Czech i Słowacji (foto, wideo)

Polskie porty coraz bardziej atrakcyjne dla sektora TSL z Czech i Słowacji. Od czwartku na Pomorzu przebywają uczestnicy wizyty studyjnej z tych krajów, którzy poznają korzyści, warunki i wyzwania wynikające ze współpracy z partnerami w Polsce. Pierwszy dzień poświęcony był Portowi Gdynia oraz portom: Szczecin i Świnoujście.
08.06.2018

Tak powstaje nowa obrotnica w Porcie Gdynia (foto, wideo)

W Porcie Gdynia trwa budowa nowej obrotnicy. Dzięki niej do Gdyni będą mogły zawijać statki o długości aż 400 m. Z naszą kamerą podpatrzyliśmy, jak przebiegają prace.
06.05.2018

W GCT nadal bez porozumienia

W Gdynia Container Terminal związkowcy nadal nie doczekali się negocjacji układu zbiorowego pracy. Działania w tej sprawie prowadzone są od kwietnia ubiegłego roku. W połowie lutego natomiast w ramach protestu Komisja Międzyzakładowa NSZZ „Solidarność” Gdynia Container Terminal SA powiesiła na płocie firmy związkowe flagi i baner. Jeśli nic w tej kwestii się nie zmieni, związkowcy grożą strajkiem.
27.02.2018

Gdynia głębokowodna czyli lepiej późno niż wcale

Za 450 mln złotych port gdyński wejdzie do ekskluzywnego klubu portów głębokowodnych z końcem 2021 roku. Projekt współfinansowany będzie przez Skarb Państwa i Unię Europejską. To ponad jedna czwarta tegorocznego budżetu Gdyni, jednego z bogatszych miast w Polsce. Na Bałtyku biletem wstępu jest wymóg 15 m dopuszczalnego zanurzenia statku. Pytany o pogląd w tej sprawie przedstawiciel jednego z największych w świecie armatorów kontenerowych powiedział: lepiej późno niż wcale. Projekt opóźniony jest bowiem, w stosunku do potrz
26.02.2018

Terminale portowe lepiej chronione przed materiałami nuklearnymi

Do końca przyszłego roku w pięciu terminalach kontenerowych w portach w Gdańsku, Gdyni i Szczecinie mają być zainstalowane najnowszej generacji amerykańskie instalacje wykrywające materiały nuklearne – podał pomorski urząd wojewódzki.
23.11.2017

Port Gdynia: w tym roku rozpocznie się budowa terminala promowego

W tym roku rozpoczną się prace budowlane związane z publicznym terminalem promowym w Porcie Gdynia – poinformował PAP prezes ZMPG, Adam Meller. Budowa ma trwać ok. 2,5 roku. Port prowadzi też rozmowy związane z pozyskaniem nowych operatorów promowych.
21.11.2017

Droga Czerwona - cierń, który powali olbrzyma?

- Jeśli nastąpi awaria techniczna tzw. estakady, będącej częścią Trasy Kwiatkowskiego w Gdyni, łączącej autostradę A1, poprzez obwodnicę Trójmiasta z portem gdyńskim, w tym z terminalami BCT – Bałtyckim Terminalem Kontenerowym i GCT(Gdynia Container Terminal), które obsługują około 40% kontenerowych przeładunków morskich w Polsce, to Gdynię, jako miasto i port czeka katastrofa komunikacyjna – mówi Krzysztof Szymborski, prezes Zarządu BCT.
23.10.2017

95. urodziny Portu Gdynia (foto, wideo)

Port Gdynia skończył 95 lat. Z tej okazji w poniedziałek w Teatrze Muzycznym w Gdyni odbyła się uroczysta gala. Nie zabrakło życzeń, podziękowań i prezentacji ambitnych planów na kolejne lata. Czas zaproszonym gościom umilali aktorzy Teatru Muzycznego im. Danuty Baduszkowej w Gdyni, którzy specjalnie na urodziny gdyńskiego portu przygotowali wyjątkowy program artystyczny.
17.10.2017

Port Gdynia: Rozpoczęcie budowy obrotnicy nawet w ciągu miesiąca (wideo)

Jesteśmy w przededniu podpisania umowy na realizację obrotnicy – poinformował w rozmowie z portalem GospodarkaMorska.pl Adam Meller, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia. Jego zdaniem, realizacja inwestycji ma się rozpocząć nawet w ciągu miesiąca. Stworzy ona warunki do przyjmowania w Porcie Gdynia największych statków kontenerowych wpływających na Bałtyk.
27.07.2017

Port Gdynia: Sześć ofert w przetargu na budowę nowej obrotnicy

Sześć ofert wpłynęło w przetargu na budowę nowej obrotnicy w porcie w Gdyni. Inwestycja ma umożliwić przyjmowanie w porcie największych statków kontenerowych zawijających na Bałtyk. Możliwe, że obrotnica będzie gotowa na początku 2018 roku.
01.06.2017

Od 1 kwietnia zmiany na kontenerowych szlakach - więksi zyskują, mniejsi tracą

Cierpliwość wielu portów i terminali wystawiona została na ciężką próbę. Trzy wielkie alianse, powstałe w wyniku przetasowań, jakie miały ostatnio miejsce w światowej żegludze liniowej, niemal do ostatniej chwili zwlekały z ujawnieniem siatek swoich połączeń żeglugowych, które mają obowiązywać już od 1 kwietnia. Nie było wiadomo kto, kiedy, dokąd, z jaką częstotliwością i jakiej wielkości statkami będzie zawijał. Jeśli nawet zarządy portów i terminali nie wiedziały, co je czeka, to co dopiero mówić o spedytorach, przewoźni
21.03.2017

Port Gdynia podsumował 2016 rok. Był rekordowy (wideo)

Rekordowy rok dla Portu Gdynia. W 2016 r. przychody Zarządu Morskiego Portu Gdynia z działalności wyniosły prawie 205 mln zł, o ponad 12 proc. więcej niż w 2015 roku. Zysk netto wyniósł ponad 60 mln zł, o ponad 31 proc. więcej niż rok wcześniej. Oficjalne dane zostały zaprezentowane w ZMPG podczas konferencji wynikowej.
14.02.2017

Gdynia wykorzystuje swój morski potencjał – rozmowa z Wojciechem Szczurkiem, prezydentem Gdyni

Rozwijanie potencjału terenów Stoczni Gdynia, rozbudowa infrastruktury portu i nowa morska dzielnica. O kondycji gospodarki morskiej w Gdyni i najbliższych planach z nią związanych, w tym kolejnej edycji Forum Gospodarki Morskiej, rozmawiamy z Wojciechem Szczurkiem, prezydentem Gdyni.
11.10.2016

Port Gdynia stracił na konkurencyjności - rozmowa z Krzysztofem Szymborskim, prezesem zarządu BCT Bałtyckiego Terminala Kontenerowego

Dzięki nowej obrotnicy w 2018 roku do portu w Gdyni będą mogły wpływać statki o długości do 400 metrów, zarząd portu z nową energią wychodzi też na przeciw inicjatywom Rady Interesantów. W pierwszym półroczu bieżącego roku obroty BCT zmniejszyły się jednak, a najbliższe miesiące także nie zapowiadają poprawy sytuacji.
10.10.2016

Port Gdynia w 2018 r. będzie przyjmować statki o długości do 400 m

W 2018 r. do portu w Gdyni będą mogły wpływać statki o dł. do 400 m, dużo większe niż obecnie. Ma to umożliwić budowa nowej tzw. obrotnicy. Realizacja inwestycji ma się rozpocząć w tym roku. Niedługo mają być otwarte oferty firm zainteresowanych budową.
21.09.2016

Uniwersalny charakter Portu Gdynia zapewni stabilny i bezpieczny rozwój – rozmowa z Adamem Mellerem, prezesem Zarządu Morskiego Portu Gdynia

Po pierwszym miesiącu urzędowania nowego prezesa Zarządu Morskiego Portu Gdynia klarowne są priorytety, wyzwania i strategia rozwoju spółki.
29.08.2016

BCT i GCT planują fuzję. Chcą lepiej konkurować z gdańskim DCT

Już w przyszłym roku może dojść do połączenia gdyńskich terminali kontenerowych GCT i BCT. Trwają już w tej sprawie negocjacje między właścicielami obu obiektów.
25.08.2016

BCT dołącza do organizacji FEPORT

BCT - Bałtycki Terminal Kontenerowy w Gdyni dołączył do największej europejskiej organizacji skupiającej operatorów terminali portowych FEPORT.
18.07.2016

Stabilne pół roku w Porcie Gdynia i dobre perspektywy przeładunków na drugą połowę 2016 roku

W pierwszym półroczu 2016 roku przeładunki w Porcie Gdynia, w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego, zmalały zaledwie o 0,9 proc., do 9,62 mln ton. Dobry wynik w czerwcu pozwala jednak spodziewać się dużo lepszej drugiej połówki roku.
11.07.2016

Trudny początek roku w gdyńskim porcie

W pierwszym kwartale 2016 roku przeładunki w Porcie Gdynia, w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego, zmalały o 6 % do poziomu 4,72 mln ton.
21.04.2016

Ruszył przetarg na obrotnicę w gdyńskim porcie

Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. ogłosił przetarg na przebudowę Obrotnicy nr 2 w ramach projektu: „Pogłębienie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia- Etap I”.
05.04.2016

Rok 2015 w Porcie Gdynia

Ubiegły rok port Gdynia może zaliczyć do udanych, mimo spadku o 6 proc. przeładunków. A wszystko to dzięki zakończeniu w terminie licznych inwestycji, wartych łącznie ok. 630 mln zł. Pozytywne okazały się także wyniki finansowe portu.
01.02.2016

Rok 2015 w Porcie Gdynia: inwestycje za ponad 600 mln zł i nieznaczny spadek przeładunków

Ubiegły rok port Gdynia może zaliczyć do udanych, mimo spadku o 6 proc. przeładunków. A wszystko to dzięki zakończeniu w terminie licznych inwestycji, wartych łącznie ok. 630 mln zł. Pozytywne okazały się także wyniki finansowe portu.
01.02.2016

Gdynia Container Terminal zakończył trzeci etap rozbudowy

W Gdynia Container Terminal S.A. dobiegł końca „III etap budowy terminalu kontenerowego GCT w Porcie Gdynia – budowa infrastruktury i zakup sprzętu”. Projekt ten był współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach działania 7.4: Rozwój transportu intermodalnego, priorytet VII: Transport przyjazny środowisku, Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007–2013.
15.12.2015

Do Gdynia Container Terminal przypłynęły kolejne elektryczne suwnice placowe - eRTG

Od ubiegłego roku realizowany jest „III etap budowy terminalu kontenerowego GCT w Porcie Gdynia – budowa infrastruktury i zakup sprzętu”. Projekt ten jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach działania 7.4: Rozwój transportu intermodalnego, priorytet VII: Transport przyjazny środowisku, Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007–2013.
18.11.2015

„Super- Post-Panamax”- największe w Polsce urządzenia przeładunkowe w Gdynia Container Terminal

Od ubiegłego roku realizowany jest „III etap budowy terminalu kontenerowego GCT w Porcie Gdynia – budowa infrastruktury i zakup sprzętu”. Projekt ten jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach działania 7.4: Rozwój transportu intermodalnego, priorytet VII: Transport przyjazny środowisku, Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007–2013.
20.10.2015

Powstanie kładki na Ołowiance opóźni się o kolejne miesiące

Kiedy pod koniec kwietnia słoweńska firma Ponting, odpowiedzialna za projekt przejścia między Śródmieściem a Ołowianką, dostarczyła plan budowy kładki, ruszyła procedura wydawania pozwoleń na budowę. Wydawało się, że realizacja projektu rozpocznie się lada dzień. Niestety przesunęła się o kolejny rok i rozpocznie się najwcześniej na przełomie I i II kwartału 2016 roku.
19.10.2015

Mniej kontenerów w Gdyni. Port notuje spadek przeładunków

O 2,8 proc. spadły przeładunki w Porcie Gdynia przez pierwsze 9 miesięcy obecnego roku. Ogółem obroty przystani wyniosły ok. 14,1 mln ton o 200 tys. ton mniej niż w 2014 roku. Główny powodem regresu jest przeniesienie części masy kontenerowej do Gdańska.
12.10.2015

GCT Gdynia będzie miał dwie dodatkowe suwnice

Do gdyńskiego GCT płyną dwie suwnice nabrzeżowe STS. Dźwigi pochodzą z nieistniejącego od 2012 roku terminalu ACT Amsterdam. W Gdyni spodziewane są w ten piątek.
23.09.2015

Gdynia Container Terminal oddaje do eksploatacji głębokowodne nabrzeże w ramach III etapu budowy terminalu kontenerowego

Od ubiegłego roku realizowany jest „III etap budowy terminalu kontenerowego GCT w Porcie Gdynia – budowa infrastruktury i zakup sprzętu”. Projekt ten jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach działania 7.4: Rozwój transportu intermodalnego, priorytet VII: Transport przyjazny środowisku, Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007–2013.
18.08.2015

Polskie porty radzą sobie z kryzysem kontenerowym i węglowym. W czym tkwi ich sukces?

Mimo fatalnej sytuacji na rynku transportu kontenerów i węgla, w czterech największych polskich portach wciąż rosną przeładunki. W pierwszym półroczu w Gdańsku przeładowano 17,2 mln ton towarów (+11,8 proc.), w Gdyni 9,7 mln ton (+2 proc. więcej), w Szczecinie-Świnoujściu 11,5 mln ton (+1,1 proc.). Jaka jest ich recepta na sukces?
05.08.2015

Gdynia wciąż króluje w przeładunku zbóż. Pierwsze półrocze w porcie na plus

Port Gdynia wciąż notuje wzrosty przeładunków. W I półroczu tego roku obroty portu wyniosły 9,7 mln ton – o 2 procent więcej niż w analogicznym okresie zeszłego roku. To zasługa przede wszystkim ogromnego wzrostu przeładunku zbóż.
20.07.2015

Armator Yang Ming uruchamia drugie połączenie pomiędzy Hamburgiem a gdyńskimi terminalami GCT i BCT

Aseco Container Services, polski agent armatora Yang Ming Marine Transport Corp., poinformował o uruchomieniu drugiego cotygodniowego połączenia dowozowego pomiędzy Hamburgiem oraz terminalami GCT oraz BCT w Gdyni.
01.07.2015

Niesamowite nagranie z rejsu kontenerowca po Bałtyku. Port w Gdyni też na filmie

Film został nakręcony podczas rejsu jednostki MV Carat po Morzu Bałtyckim. Autorem nagrania jest były pracownik kontenerowca. Do powstania materiału użyto ponad 15 000 zdjęć.
18.06.2015

Trwa III etap rozbudowy nowego nabrzeża oraz placów składowych Gdynia Container Terminal

Od ubiegłego roku realizowany jest „III etap budowy terminalu kontenerowego GCT w Porcie Gdynia – budowa infrastruktury i zakup sprzętu”. Projekt ten jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach działania 7.4: Rozwój transportu intermodalnego, priorytet VII: Transport przyjazny środowisku, Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007–2013.
20.05.2015

Kładka na Ołowiance przedmiotem sporów gdańskich środowisk

Kiedy pod koniec kwietnia słoweńska firma Ponting odpowiedzialna za projekt przejścia między Śródmieściem a Ołowianką dostarczyła plan budowy kładki ruszyła procedura wydawania pozwoleń na budowę. Pomorski konserwator zabytków nie widział przeciwwskazań, w związku z czym firma Mosty Gdańsk, autor projektu budowlanego, mogła przystąpić do pracy. Mogła, lecz tak się nie stało, bo wtedy swój sprzeciw zgłosiły organizacje, które nie chcą ingerencji w infrastukturę tej zabytkowej części miasta.
08.05.2015

Do terminalu GCT w Gdyni przypłynęła nowa suwnica STS

W środę, 22 kwietnia do terminalu GCT w Gdyni, na statku ZEN HUA 19, dotarła nowa suwnica nabrzeżowa S04. Instalacja nowej suwnicy jest ostatnim zadaniem inwestycyjnym realizowanym w ramach II etapu rozbudowy GCT.
23.04.2015

Nowa suwnica STS w GCT

23.04.2015

Terminal GCT w Gdyni - rozbudowa, nowa suwnica i korekta przeładunków w I kwartale

Terminal kontenerowy GCT w Gdyni zanotował spadek (o 7 proc.) w przeładunkach kontenerów w I w kwartale 2015 roku. Ogółem obsłużono w tym czasie ok 83 tys. TEU (89 tys. TEU w zeszłym roku). Jednocześnie rozbudowa i nowe inwestycje pozwalają włodarzom terminalu z optymizmem patrzeć w przyszłość.
22.04.2015

Rośnie rola kolei w obsłudze terminali kontenerowych

W 2014 r. znacząco wzrósł udział transportu kolejowego w obsłudze terminalu kontenerowego GCT Gdynia. W przypadku dwóch pozostałych największych morskich terminali kontenerowych w Polsce, wskaźniki pozostały na zbliżonym poziomie co rok wcześniej. Nie zmienia to jednak faktu, że w ostatnich latach rola kolei w obsłudze terminali wzrosła znacząco.
06.02.2015

Transport wodny w Polsce – dwa światy. Podsumowanie 2014 roku (cz. 1)

Fenomenalnie rozwijające się porty morskie i będąca w całkowitej agonii żegluga śródlądowa. Transport wodny w Polsce, postrzegany jako całość, ma dwa całkowicie przeciwstawne oblicza. Dziś podsumowujemy to lepsze – dotyczące portów morskich.
02.01.2015

Rynek terminali morskich czekają wzrosty

Roczna przepustowość morskich terminali kontenerowych na świecie wzrośnie w ciągu najbliższych pięciu lat o 5,6 procent i wyniesie 840 mln TEU w 2018 r., ocenia brytyjska firma konsultingowa Drewry Maritime Research.
22.12.2014

Trwa budowa nowego nabrzeża oraz placów składowych Gdynia Container Terminal

GCT rozwija się w ostatnich latach niezwykle dynamicznie, chcąc uzyskać status czołowego terminalu kontenerowego w regionie Bałtyku.
19.11.2014

Raport - polskie porty morskie w pierwszym półroczu 2014 roku

Pierwsza połowa 2014 roku zakończyła się dla największych portów morskich w Polsce pozytywnymi zmianami wielkości obrotów w stosunku do roku poprzedniego, co w efekcie pozwoliło na łączny wzrost wynoszący 10,4%. Najwięcej zyskały porty w Gdańsku (+1,39 mln ton) oraz w Gdyni (+1,16 mln ton). W przypadku portów Szczecina i Świnoujścia przyrost wyniósł 0,86 mln ton. Można jednocześnie wskazać, że osiągnięty łączny wynik (36,26 mln ton) jest rekordowym w historii polskich portów, a utrzymanie dotychczasowego poziomu przeładunk
22.10.2014

GCT Gdynia: Trwa III etap budowy

W GCT Gdynia trwa III etap budowy terminalu kontenerowego. W jego ramach, nastąpi rozbudowa infrastruktury oraz zakup nowego sprzętu. Całość inwestycji musi się zakończyć do grudnia 2015 r., gdyż wówczas mija okres kwalifikowalności środków unijnych z perspektywy 2007-13, w ramach których GCT uzyskał dofinansowanie swojej inwestycji.
11.08.2014

Port Gdynia: Obrotnica będzie gotowa za dwa lata

Obrotnica, dzięki której możliwe będzie przyjmowanie w gdyńskim porcie dwukrotnie większych kontenerowców niż obecnie, zostanie oddana do użytku prawdopodobnie za około dwa lata.
23.07.2014

DCT rozbudowuje place składowe

W terminalu kontenerowym DCT Gdańsk dobiega końca inwestycja związana z powiększeniem placów składowych.
16.07.2014

DCT Gdańsk: Przeładunki wzrosły o około 7 procent

W pierwszych sześciu miesiącach 2014 r. wskaźniki przeładunków w terminalu kontenerowym DCT Gdańsk były o około 7 procent większe niż w tym samym okresie w 2013 r.
11.07.2014

BCT Gdynia: Znaczący wzrost przeładunków w I półroczu 2014 roku

O jedną czwartą wzrosły przeładunki w terminalu BCT Gdynia w I półroczu 2014 r. w porównaniu z I półroczem 2013 r.
07.07.2014

GCT Gdynia: Wzrost przeładunków w I półroczu 2014 r. o 18 proc.

W terminalu GCT Gdynia przeładowano w pierwszych 6 miesiącach 2014 r. o 18 proc. więcej kontenerów niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.
04.07.2014

Gdynia Container Terminal wchodzi w trzeci etap rozbudowy.

Gdynia Container Terminal S.A. (GCT) rozwija się w ostatnich latach niezwykle dynamicznie, chcąc uzyskać status czołowego terminalu kontenerowego w regionie Bałtyku. Podejmowane inwestycje stanowią część programu rozwojowego mającego na celu zwiększenie wydajności i zdolności przeładunkowych GCT, przy maksymalnej trosce o środowisko naturalne.
03.07.2014

Nowe połączenia „short sea shipping” na Bałtyku

W poniedziałek niemiecki armator kontenerowy Hapag-Lloyd (HL) rozszerzył sieć swoich połączeń na Morzu Bałtyckim. Zmiany nastąpiły w ofercie tzw. „short sea shipping”, czyli żeglugi bliskiego zasięgu. – Siatka połączeń serwisowych HL została rozbudowana w obrębie Bałtyku poprzez wprowadzenie dodatkowych połączeń z Rygą, Raumą, Gaevle, Ust Lugą i Kotką.
30.05.2014

Port Gdynia: magazyn wysokiego składowania oddany do użytku (wideo)

Nowa przestrzeń składowa w Porcie Gdynia - magazyn wysokiego składowania o powierzchni użytkowej ponad 18. tysięcy metrów kwadratowych, został uroczyście przekazany do użytkowania czterem podmiotom, od lat współpracujących z Portem. Jest to kolejnego obiekt wchodzący w skład Centrum Logistycznego gdyńskiego portu.
28.05.2014

Trójmiasto: Rośnie znaczenie kolei w obsłudze terminali

Lawinowo rośnie udział kolei w obsłudze terminali kontenerowych. Znaczące wzrosty w tej materii odnotowały w ostatnich latach odnotowały wszystkie największe terminale kontenerowe w Polsce.
02.05.2014

Zmniejszy się skala przeładunków w gdyńskich terminalach?

Janusz Jarosiński, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia, ocenia, że w najbliższym czasie może dojść do zmniejszenia przeładunków kontenerów w dwóch gdyńskich terminalach – BCT i GCT.
29.04.2014

BCT Gdynia: wzrost przeładunków kontenerów o jedną czwartą

Terminal kontenerowy BCT Gdynia zamknął I kwartał 2014 r. wynikiem lepszym o jedną czwartą w porównaniu z analogicznym okresem w 2013 r.
23.04.2014

Jest dobrze. Utrzymany wzrost przeładunków w DCT Gdańsk

Styczeń i luty to o ponad 9 proc. więcej przeładunków w gdańskim DCT niż w analogicznym czasie w roku minionym. A zatem perspektywy rozwoju są obiecujące.
12.03.2014

Porty Trójmiasta boją się korka na torach

Operatorzy trójmiejskich kontenerowych terminali morskich, ale także paliw płynnych, węgla i zbożowych, mają uzasadnione obawy, że wyjazd ładunków pociągami z Gdańska i Gdyni może się wkrótce zakorkować. Z największego terminala kontenerowego w Gdańsku w głąb Polski prowadzi jeden tor kolejowy biegnący przez XIX-wieczny most.
01.03.2014

Nowe suwnice placowe w Gdynia Container Terminal

15 stycznia do Gdynia Container Terminal S.A. dostarczone zostały dwie nowe suwnice placowe typu eRTG (electrical Rubber Tyred Gantry Crane – elektryczna suwnica placowa na kołach gumowych), wyprodukowane przez firmę Kalmar, wchodzącą w skład grupy Cargotec.
21.02.2014

Zarząd Morskiego Portu Gdynia przejął część Nabrzeża Gościnnego (relacja TV)

27 stycznia 2014r. o godzinie 11.00 w siedzibie ZMPG miała miejsce uroczystość zawarcia umowy między Zarządem Portu a Stocznią Marynarki Wojennej na zakup Nabrzeża Gościnnego. Umowa ma przełomowy charakter, ponieważ stanowi istotny element działań niwelujących ograniczenia nawigacyjne w Porcie Gdynia i tworzy nowe szanse rozwoju dla portu i polskiej gospodarki.
28.01.2014

Dalsza detronizacja Hongkongu jako portu kontenerowego

Port w Hongkongu przeładował w 2013 roku 22,3 mln TEU towarów w kontenerach, czyli o 4 proc. mniej niż rok wcześniej.
21.01.2014

BCT Gdynia: w 2013 r. nastąpił spadek przeładunków

W 2013 r. w terminalu BCT Gdynia nastąpił spadek liczby przeładunków. Praca wykonana w gdyńskim terminalu była o ponad 3,5% mniejsza niż w 2012 r., choć wzrósł m.in. eksport załadowanych kontenerów.
13.01.2014

GCT wnosi skargę na Zarząd Portu w Gdańsku do Komisji Europejskiej

Firma Hutchison Port Holdings, właściciel terminalu kontenerowego Gdynia Container Terminal (GCT), wspólnie z GCT złożyli doniesienie do Komisji Europejskiej na Zarząd Portu w Gdańsku. Skarżący domagają się wstrzymania rozwoju DCT Gdańsk. Podstawą skargi są rzekome nieprawidłowości dotyczące dzierżawy gruntu od portu przez terminal DCT. Z kolei DCT sugeruje, że GCT opiera swój plan rozwoju o pomoc publiczną.
20.12.2013

Walka gigantów terminali kontenerowych w polskich portach

Firma Hutchison Port Holdings (kapitał z Hongkongu), właściciel Gdynia Containter Terminal (GCT), wspólnie z zarządem tego terminala złożyła do Komisji Europejskiej doniesienie na państwo polskie, domagając się wstrzymania rozwoju Głębokowodnego Terminalu Kontenerowego (DCT) Gdańsk.
18.12.2013

PCS może poprawić konkurencyjność polskich portów

W trakcie tegorocznej edycji targów BaltExpo odbyła się debata dotycząca wprowadzenia w Polsce tzw. Port Community Systems – platform elektronicznego obiegu dokumentów w portach. W spotkaniu wzięli udział przedstawiciele biznesu, władz państwowych i świata nauki. Wszyscy byli zgodni – wprowadzenie PCS jest konieczne.
09.09.2013

Dobre prognozy dla polskich terminali morskich

Rosnący poziom przeładunków w polskich portach kontenerowych oraz możliwość obsługi największych statków, umożliwia przekierowanie do Polski strumienia towarów transportowanych drogą morską, których gros przeładowywanych jest w Europie Zachodniej.
20.08.2013

Umocnienie drugiej końcówki korytarza Bałtyk-Adriatyk

W terminalu morskim w Rijece (Adriatic Gate Container Terminal - AGCT) w Chorwacji otwarto nowe nabrzeże.
22.07.2013

Port Gdynia: 2013 rok lepszy niż ubiegły

Ponad 28-procentowy wzrost przeładunków zanotował w czerwcu port w Gdyni w stosunku do czerwca ubiegłego roku. Terminale portowe w ostatnim miesiącu przeładowały łącznie 1605 tys. ton towarów, a od początku roku – 8344,3 tys. ton. Pierwsze półrocze tego roku jest lepsze od analogicznego okresu w roku 2012 o 12,6%.
11.07.2013

Port w Gdańsku w ekstraklasie morskich potęg

Nasze porty odbierają ładunki niemieckim. Przegoniliśmy też Goeteborg i ścigamy Sankt Petersburg.
28.03.2013

APL Temasek pierwszy statek o ładowności 14,000 TEU w flocie APL 15 marca wypływa z Azji do Europy

APL odebrał jednostkę "APL Temasek" , pierwszy z serii dziesięciu kontenerowców o max ładowności 14000-TEU zbudowany przez Hyundai Samho Heavy Industries, Ltd. Statki te będą w APL największe i najbardziej oszczędne w eksploatacji, pomogą zmniejszyć koszty operacyjne oraz zaspokoją przyszłe potrzeby rozwojowe i zastąpią starsze, mniejsze jednostki. Po dostarczeniu nowych statków APL będzie bardziej efektywne i zwiększy jakość swoich usług. Statki są zaprojektowane w celu oszczędzania paliwa i zmniejszenia wpływu na środowisko.
14.03.2013

Nowe bezpośrednie połączenie intermodalne pomiędzy terminalami portowymi BCT i GCT w Gdyni a terminalem lądowym w Pruszkowie k. Warszawy.

Z dniem 23 marca wprowadzone zostanie nowe połączenie intermodalne pomiędzy portem w Gdyni a terminalem lądowym w Pruszkowie, którego operatorem jest Polzug Intermodal.
12.03.2013

Port Gdynia przystępuje do drugiego etapu budowy Centrum Logistycznego

Według prognoz ekonomistów najbliższe lata będą należały do branży przeładunków kontenerowych. Port Gdynia sukcesywnie realizuje plany rozbudowy infrastruktury. W czwartek, 14 lutego 2013r. w siedzibie Zarządu Morskiego Portu Gdynia przedstawiciele kierownictwa portu i zarządu spółki Przembud Gdańsk, podpisali umowę na budowę liczącego prawie 19 tys. m2 magazynu. Zgodnie z założeniami umowy, nowoczesny magazyn ma zostać oddany do użytku na początku marca 2014r.
15.02.2013

Świlski: Bez głębokiego toru port w Gdyni poza najważniejszymi relacjami na Bałtyku

Port w Gdyni jest już portem feederowym i bez wątpienia jednym z najbardziej konkurencyjnych na Bałtyku.
13.02.2013

Gdyński port podsumował jubileuszowy rok 2012

Tradycyjna już konferencja prasowa, prezentująca wyniki za rok ubiegły oraz zamierzenia na kolejny rok, odbyła się 5 lutego 2013r. - w siedzibie Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A.
05.02.2013

APL uruchomił nowe połączenie do GCT

APL uruchomił nowy serwis dowozowy łączący niemieckie porty z Gdynią. Połączenie nazwane Poland Express Service (PEX), obsługiwane jest przy współpracy z Hapag-Lloyd i MOL.
31.01.2013

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna - potencjał rozwoju przez przez lata?

W Trójmieście Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna przyczynia się do rozwoju infrastruktury i zagospodarowania terenów po byłej Stoczni Gdynia. Jaki potencjał organizacyjno-gospodarczy kryje w sobie Strefa? Czy dzięki podobnym inicjatywom branża morska w ciągu kilku najbliższych lat ma szansę stanowić większy procent PKB kraju?
29.01.2013

APL wprowadza nowy serwis kontenerowy do Gdyni

Międzynarodowy operator kontenerowy APL ogłosił wprowadzenie nowego połączenia feederowego z niemieckich portów w Bremerhaven przez Hamburg do Portu w Gdyni. Nowa linia nazywa się Poland Express (PEX).
15.01.2013

Balticon SA i Zarząd Portu stworzą zaplecze kolejowe dla nowego Centrum Logistycznego w gdyńskim porcie

Balticon SA – lider w Polsce i znaczący w regionie Bałtyku operator ruchu kontenerowego oraz Zarząd Morskiego Portu Gdynia SA – podpisały list intencyjny w sprawie budowy i obsługi zaplecza kolejowego na terenie powstającego w porcie centrum logistycznego. Zgodnie z porozumieniem, Balticon zobowiązał się do długoletniej dzierżawy terenu oraz zbudowanej przez Zarząd Portu w Gdyni infrastruktury. Spółka zapewni też obsługę serwisową kontenerów wszystkich klientów gdyńskiego centrum logistycznego.
15.11.2012

Jarosiński, Port Gdynia: Trójmiejskie porty chcą współpracować

– Port gdyński i DCT potrafią usiąść razem do rozmów po to, by dyskutować nad tym, co trzeba zrobić, by do polskich portów napływało więcej kontenerów – powiedział prezes Portu w Gdyni Janusz Jarosiński na Międzynarodowym Forum Gospodarczym i zapowiedział, że jeszcze w tym miesiącu ma zaplanowane spotkanie z prezesem terminalu DCT z Gdańska Borisem Wenzlem.
18.10.2012

Gdynia Container Terminal zmienia swoje oblicze. Zakończono budowę placów składowania kontenerów

Gdynia Container Terminal S.A. rozwija się w ostatnich latach niezwykle dynamicznie, chcąc uzyskać status czołowego terminalu tego typu w regionie Bałtyku. Podejmowane inwestycje stanowią część programu rozwojowego mającego na celu zwiększenie wydajności i zdolności przeładunkowych GCT, przy maksymalnej trosce o środowisko naturalne.
22.09.2012

Firmy z Trójmiasta będą naprawiać kontenery dla zachodnich armatorów

Czołowi, zachodni armatorzy statków tną koszty i chcą w Polsce naprawiać kontenery, w których transportują towary do portów na całym świecie. Warsztaty w Skandynawii czy w Niemczech są już dla nich zbyt drogie. Skorzystają na tym porty w Gdańsku i Gdyni, a także polskie firmy, współpracujące z takimi potentatami, jak duński Maersk czy francuski CMA CGM.
12.07.2012

Współpraca polsko-chińska - na progu wielkiej szansy

Według danych agencji Xinhua 2011r. Chiny wydały na konsumpcję więcej niż USA. Ostatnie lata upłynęły pod znakiem ożywionych kontaktów dyplomatycznych (kierunki dalszej współpracy z Chinami były przedmiotem rozmów i ustaleń Komisji Mieszanej RP – ChRL planowanej na koniec maja 2012 roku). Chińczycy cenią sobie stabilność naszej gospodarki i korzystne położenie geopolityczne. Nasz kraj odwiedza rosnąca liczba chińskich misji gospodarczych, z drugiej strony rodzime przedsiębiorstwa coraz chętniej wysyłają swoich przedstawicieli do
11.06.2012

Korytarz Transportowy Bałtyk–Adriatyk na Europejskim Kongresie Gospodarczym

Bałtycki Terminal Kontenerowy zorganizował podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego dyskusję panelową dotyczącą korytarzy transportowych północ-południe. Siedmiu uczestników reprezentujących firmy i instytucje związane z transportem intermodalnym w Europie debatowało nt. znaczenia dawnego szlaku bursztynowego, inwestycji koniecznych do jego realizacji oraz rozwiązań problemów stojących mu na przeszkodzie. Inicjatorem dyskusji był Prezes BCT Krzysztof Szymborski.
18.05.2012

Bałtyckie porty stawiają na kontenery

5,9 mln TEU ( kontenerów o długości 20 stóp) przeładowano w 2011 roku w bałtyckich portach. Ten wynik nawiązuje do okresu koniunktury z lat 2004 – 2008, gdy wzrost przeładunków kontenerowych wynosił średnio 14,4% rocznie. Dobrą sytuację w branży przewozów kontenerowych z powodzeniem wykorzystują także polskie spółki z sektora TLS, które skutecznie pozyskują zagranicznych kontrahentów. Jedną z nich jest notowana na rynku NewConnect spółka Uboat Line SA, która w 2011 roku założyła w Gliwicach międzynarodowe call center.
03.04.2012

Suchy port

W 2011 roku terminale kontenerowe znów się spisały – ich przeładunki były o prawie 30% większe niż rok wcześniej.
28.02.2012

Nie można pozwolić na marginalizację Gdyni!

Rozmowa z Jerzym Czartowskim, wiceprzewodniczącym Rady Interesantów Portu Gdynia, prezesem zarządu Gdynia Container Terminal
18.02.2012

Gdynia: Pirs SMW ma być wyburzony pod obrotnicę. Port będzie ponownie pogłębiony

Zarząd Morskiego Portu Gdynia szykuje inwestycje, które umożliwią obsługę przy portowych nabrzeżach większych, niż dotychczas, statków. Trwają negocjacje ze znajdującą się w stanie upadłości likwidacyjnej Stocznią Marynarki Wojennej, aby odkupić od niej nabrzeże Gościnne.
24.01.2012

Więcej kontenerów, mniej drobnicy

Wiele towarów, które jeszcze niedawno transportowane były jako drobnica konwencjonalna, coraz częściej przewożone są w kontenerach czy w też w naczepach. Tym samym rynek tego typu ładunków kurczy się. Dlatego trzeba o nie coraz mocniej walczyć, nie tylko ceną, ale również jakością usług i infrastruktury portowej.
16.12.2011

Gospodarka morska szansą rozwoju regionu pomorskiego

Szanse rozwoju województwa pomorskiego wynikają z atutów nadmorskiego położenia Polski. Województwo Pomorskie ulokowane jest na skrzyżowaniu korytarzy transportowych Północ-Południe i Wschód-Zachód (korytarz transportowy Via Heanseatica). Dysponuje ono długą linią brzegową obejmującą 60 % polskiego brzegu morskiego, a na pomorskim wybrzeżu zlokalizowanych jest wiele portów morskich, w tym zwłaszcza infrastruktura węzłowa dwóch dużych, nowoczesnych portów morskich Gdańska i Gdyni.
27.09.2011

RAPORT- Polskie Porty Morskie w 2010

POLSKIE PORTY MORSKIE W 2010 ROKU- PODSUMOWANIE I PERSPEKTYWY NA PRZYSZŁOŚĆMACIEJ MATCZAK, BOGDAN OŁDAKOWSKI
24.03.2011

Zarząd Morskiego Portu Gdynia i Gdynia Container Terminal łączą siły w celu budowy głębokowodnego nabrzeża

Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. i Gdynia Container Terminal S.A. (GCT) podpisały dzisiaj umowę o wspólnym projekcie budowy głębokowodnego stanowiska statkowego przy Nabrzeżu Bułgarskim w Porcie Gdynia.
13.09.2010

Dziękujemy za wysłane grafiki.