PMK
W poniedziałek Japonia wystosowała drugą skargę do Światowej Organizacji Handlu (WTO) dotyczącą wsparcia Korei Południowej dla przemysłu stoczniowego, intensyfikując spór między dwoma krajami azjatyckimi.
W swoim zgłoszeniu Japonia stwierdziła, że 1 stycznia złożyła skargę do Korei Południowej w sprawach związanych z rozwojem, produkcją, marketingiem i sprzedażą statków handlowych. Japonia rozesłała go do innych członków WTO w poniedziałek.
Dwóch największych azjatyckich sojuszników Waszyngtonu jest uwikłanych w pogłębiający się spór polityczny i gospodarczy, który wybuchł w związku z pracą przymusową podczas drugiej wojny światowej.
Koreańskie firmy stoczniowe i spedycyjne przeszły w ostatnich latach ogromną restrukturyzację w związku ze spowolnieniem globalnego popytu i rosnącą konkurencją ze strony Chin.
Japonia stwierdziła, że zakwestionowane środki obejmują pożyczki poniżej kosztów rynkowych i napływ kapitału, pożyczki i gwarancje zwrotu na warunkach, które nie są uzasadnione z handlowego punktu widzenia i nieuczciwe subsydia dla statków spełniających normy ochrony środowiska.
Skarga odzwierciedla złożoną przez Japonię skargę do WTO w listopadzie 2018 roku, która miała również na celu koreańskie środki pomocy stoczniowcom, w tym finansowanie umożliwiające im kontynuowanie działalności w przedłużonych okresach niskich cen.
Japonia i Korea Południowa mają 60 dni na „konsultacje” w celu rozstrzygnięcia sporu, po czym Japonia może poprosić WTO o rozstrzygnięcie sporu. Obaj są nadal technicznie w trakcie konsultacji w sprawie skargi z 2018 r.
W szerszym sporze Japonia rozwścieczyła Koreę Południową planem „normalizacji” procedur handlowych, skutecznego ograniczenia eksportu do Korei Południowej i wzniesienia bariery, która mogłaby zakłócić globalną podaż półprzewodników.
Nastąpiło to po orzeczeniu sądu w Korei Południowej z 2018 roku, że który nakazał japońskim firmom wypłatę odszkodowań Koreańczykom zmuszonym do pracy w japońskich fabrykach podczas okupacji Japonii na Półwyspie Koreańskim w latach 1910–1945.
LEAD 111111111111111111111111111111 AAAAAABBB
NOWY ARTYKUŁ z małymi literami
Planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej od 2021 roku (wideo)
Umowy na sprzedaż i dostawę bunkra - kluczowe kwestie dla kupującego
Dlaczego marynarze w 2020 roku nie mogą uzyskać indywidualnych interpretacji?
Norweski Tax Assessment Notice, a polscy marynarze