Warning (2): file_get_contents(http://i3.ytimg.com/vi/sjLGDs8wJ1Q/maxresdefault.jpg): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.0 404 Not Found
 [ROOT/plugins/GospodarkaMorska/src/Model/Table/VideosTable.php, line 271]
Warning (2): imagecreatefromjpeg(): gd-jpeg: JPEG library reports unrecoverable error: Empty input file [ROOT/plugins/GospodarkaMorska/src/Model/Table/VideosTable.php, line 273]
Warning (2): imagecreatefromjpeg(): '/home/dev/domains/dev.gospodarkamorska.pl/public_html/webroot/files/videos/555/miniature_watermark_max_555.jpg' is not a valid JPEG file [ROOT/plugins/GospodarkaMorska/src/Model/Table/VideosTable.php, line 273]
Warning (2): imagesx() expects parameter 1 to be resource, bool given [ROOT/plugins/GospodarkaMorska/src/Model/Table/VideosTable.php, line 275]
Warning (2): imagesy() expects parameter 1 to be resource, bool given [ROOT/plugins/GospodarkaMorska/src/Model/Table/VideosTable.php, line 276]
Warning (2): imagecopy() expects parameter 1 to be resource, bool given [ROOT/plugins/GospodarkaMorska/src/Model/Table/VideosTable.php, line 277]
Warning (2): imagejpeg() expects parameter 1 to be resource, bool given [ROOT/plugins/GospodarkaMorska/src/Model/Table/VideosTable.php, line 278]
Warning (512): Unable to emit headers. Headers sent in file=/home/dev/domains/dev.gospodarkamorska.pl/public_html/vendor/cakephp/cakephp/src/Error/Debugger.php line=856 [CORE/src/Http/ResponseEmitter.php, line 54]
Warning (2): Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/dev/domains/dev.gospodarkamorska.pl/public_html/vendor/cakephp/cakephp/src/Error/Debugger.php:856) [CORE/src/Http/ResponseEmitter.php, line 155]
Warning (2): Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/dev/domains/dev.gospodarkamorska.pl/public_html/vendor/cakephp/cakephp/src/Error/Debugger.php:856) [CORE/src/Http/ResponseEmitter.php, line 184]
Warning (2): Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/dev/domains/dev.gospodarkamorska.pl/public_html/vendor/cakephp/cakephp/src/Error/Debugger.php:856) [CORE/src/Http/ResponseEmitter.php, line 184]
W stoczni ALKOR trwa przebudowa nietypowej jednostki dla islandzkiego armatora - GospodarkaMorska.pl
  • <

W stoczni ALKOR trwa przebudowa nietypowej jednostki dla islandzkiego armatora

Dodano: 29.08.2017

Nowoczesny, wygodny i nietypowy. W stoczni ALKOR w Gdańsku trwa przebudowa specjalistycznej jednostki do połowu ryb dla islandzkiego armatora Stormur Seafood ehf. Statek został już m.in. wydłużony oraz podniesiono jego pokłady.

– Obecnie trwają prace elektryczne, a armator opracowuje ostateczne balastowanie jednostki. Przekazanie statku do eksploatacji planujemy jeszcze w tym roku – tłumaczy Andrzej Żółć, szef marketingu stoczni ALKOR.

Ten prototypowy longliner będzie jedną z najnowocześniejszych jednostek tego typu. Wyposażony zostanie m.in. w specjalny system automatycznego łowienia i umieszczania ryb w skrzyniach w przetwórni. Na statku łącznie będzie zamontowanych 456 takich skrzyń, po 460 l każda. Za dostawę całego wyposażenia, instalacji elektrycznej i urządzeń radionawigacyjnych odpowiedzialny jest armator.

Stormud Seafood ehf zadbał także o komfortowe warunki załogi. Wszystkie kabiny są przestronne, wyposażone w kabiny sanitarne oraz telewizory. Do dyspozycji załogi jest także sauna.

Nietypowa przebudowa

Kadłub statku powstał w Kanadzie. Jego budowa nie została jednak dokończona. Po pewnym czasie kupił go islandzki armator Stormud Seafood ehf i postanowił przebudować na longliner. Jednostki tego typu wypuszczają i ciągną za sobą długą linę, do której przymocowane są tysiące haczyków z przynętą. Według zamysłu armatora, statek miał być dłuższy i wyposażony w specjalistyczny sprzęt. Jego modernizację zaplanowało biuro projektowe ShipCon we współpracy z islandzkim biurem Skipasyn, a prace przy przebudowie, po negocjacjach z kilkoma europejskimi stoczniami, zostały zlecone stoczni ALKOR. Kadłub pod koniec 2015 r. najpierw przetransportowano do Gdyni, a następnie wysłano na remont do Gdańska.

Przeprowadzona w stoczni ALKOR przebudowa wydłużyła jednostkę z ok. 22 m do 45,6 m. Udało się to dzięki zamontowaniu specjalnej wstawki śródokręcia. Wcześniej na statku o szerokości 9,14 m zostały podniesione pokłady, aby poprawić komfort pracującej na nim załogi. Prace objęły także modernizację napędu diesel electric.

Specjaliści nawet w najbardziej skomplikowanych remontach

ALKOR  wykonuje wszelkiego rodzaju prace remontowe, zarówno bieżące, jak i klasowe, a także przebudowuje i przedłuża statki. To jedna z nielicznych  w kraju stoczni remontowych wyposażona we własny pływający dok. Ma on 155 m długości, 24,7 m szerokości pomiędzy basztami, a jego udźwig wynosi 8 000 t.

Od momentu założenia firmy w 1989 r. wyremontowała ona i przebudowała prawie 800 statków różnych typów i bander, w tym m.in. polskie, norweskie, brytyjskie, holenderskie, niemieckie czy greckie.

Podziel się:

Dziękujemy za wysłane grafiki.