Władze Tajlandii planują budowę trasy, która miałaby stać się konkurencją dla jednego z najważniejszych szlaków handlowych świata. Na nowy korytarz lądowy mają się składać porty, autostrada oraz linia kolejowa.
Prace przy przekopie Mierzei Wiślanej i budowie kanału żeglugowego prowadzone są zgodnie z harmonogramem - poinformował dziś rano minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk. Dodał, że końcówka tego roku będzie kluczowa dla całego przedsięwzięcia.
Trwają prace przy inwestycji „Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską”. Aktualnie w rejonie Zatoki Gdańskiej wykonywany jest port osłonowy (falochron zachodni i wschodni). Na falochronie zachodnim wykonano już 65 % prac, a pogrążanie tej konstrukcji powinno zakończyć się we wrześniu. Montowane będą także na nim kleszcze i ściągi, konstrukcja zostanie zasypana piaskiem, a następnie kamieniem narzutowym.
W Gdyni zakończyła się III edycja Forum Wizja Rozwoju. To największe wydarzenie gospodarcze w Polsce Północnej odbywało się w dniach 24-25 sierpnia w Akademii Marynarki Wojennej. Podczas Forum dyskutowano m.in. o wpływie koronawirusa na gospodarkę, przekopie Mierzei Wiślanej i bliskiej perspektywie budowy morskich farm wiatrowych w Polsce. Dużo miejsca poświęcono także analizie efektywności budowy Portu Zewnętrznego w Gdyni.
Gdyni Nagrody Gospodarcze w siedmiu kategoriach przyznano dziś w Forum Wizja Rozwoju. Wyróżnienie honoruje polskie przedsiębiorstwa za znaczący wkład w rozwój rodzimej gospodarki.
Wielkie inwestycje są nie tylko motorem gospodarki, ale także fundamentem przyszłego cywilizacyjnego rozwoju - powiedział prezydent Andrzej Duda w liście odczytanym podczas sesji otwierającej III edycję Forum Wizja Rozwoju w Gdyni.
W Polsce temat inwestycji w śródlądowe drogi wodne jest żywy i regularnie powraca. Nic dziwne, w końcu polskie porty morskie się dynamicznie rozwijając, zarówno pod kątem wzrostu przeładunków jak i przeprowadzanych i planowanych inwestycji. Dodatkowo trwa głośna inwestycja Przekopu Mierzei Wiślanej, która umożliwi szersze wykorzystanie i rozwój portu śródlądowego w Elblągu.
Siedem niebezpiecznych obiektów z II wojny światowej usunęli w czwartek nurkowie minerzy z Przekopu Mieleńskiego i Odry Zachodniej w Szczecinie. Niewybuchy znaleziono podczas prac przy pogłębianiu toru wodnego Świnoujście-Szczecin.
Kolejne pozostałości z II wojny światowej usuną jutro nurkowie minerzy z Przekopu Mieleńskiego i Odry Zachodniej w Szczecinie. Nie będzie konieczna ewakuacja mieszkańców, ograniczenia będą obowiązywać m.in. pracowników stoczni remontowej, a także jednostki pływające.
Osiem niewybuchów z II wojny światowej usunęli w czwartek z rejonu m.in. Przekopu Mieleńskiego w Szczecinie nurkowie minerzy. Niebezpieczne obiekty znaleziono podczas pogłębiania toru wodnego Świnoujście-Szczecin do 12,5 m.