Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A.oraz Remontowa Shipbuilding S.A. z siedzibą w Gdańsku podpisały umowę na zakup statku pożarniczego. Oferta Remontowej Shipbuilding S.A. została wybrana w postępowaniu przetargowym. Nowa jednostka będzie trzecią we flocie ZMPSiŚ i będzie nosiła nazwę „Strażak-28”.
Blisko 100 inwestycji przeciwpowodziowych ujęto w planie zarządzania ryzykiem powodziowym do 2027 r. dla regionu wodnego Środkowej Odry. To m.in. budowa suchego zbiornika przeciwpowodziowego Rzymówka na rzece Kaczawie.
tytyuł
Chińska stocznia Hudong-Zhonghua w poniedziałek 31 sierpnia dostarczyła trzeci jamalski zbiornikowiec LNG dla spółki joint venture (JV) będącej własnością Cosco Shipping i japońskiej firmy MOL.
Podczas gdy stocznie na całym świecie zmagają się z konsekwencjami pandemii koronawirusa, w Hiszpanii trwają prace nad wyjątkowym żaglowcem. Co ciekawe, w budowie uczestniczą specjaliści z polskiego biura Choren Design & Consulting.
W tym roku PKB Polski spadnie o 3,1 proc. rok do roku - szacuje Polski Instytut Ekonomiczny, który prognozował wcześniej spadek o 4,2 proc. Analitycy uważają, że nasza gospodarka skurczy się o 3,5 proc. rdr w III kwartale i 2,5 proc. w IV kw.
Zwiększy się bezpieczeństwo ruchu statków na torze wodnym Świnoujście-Szczecin oraz w basenach portowych obu portów. To za sprawą urządzenia trałowego zainstalowanego na pchaczu m/s Gepard.
W dniu 1 września 2020 roku stery Uniwersytetu Morskiego w Gdyni przejął nowy Rektor prof. dr hab. inż. kpt. ż. w. Adam Weintrit. Na uroczystości wręczenia nominacji na funkcje kierownicze przedstawił skład władz na kadencję 2020-2024.
Ministerstwo Klimatu przesłało do zaopiniowania i konsultacji publicznych projekt łagodzący od jesieni 2021 r. ustawę o zapasach ropy naftowej i gazu. Opiniowanie i konsultacje mają potrwać 3 tygodnie.
Wysyłka 138 ton z Brazylii do Meksyku -Dachser Air & Sea Logistics zorganizował transport ponadgabarytowej maszyny do produkcji samochodów. Po rozebraniu jej na 14 części, sam największy element - kompresor - ważył 125 ton. Podróż składała się z trzech etapów – przejeździe ładunków przez brazylijski stan Sao Paulo, transportu statkiem kontenerowym do Meksyku i przewozu maszyny do zakładu produkcyjnego w środkowym Meksyku ciężarówką.