Chińska stocznia Hudong-Zhonghua w poniedziałek 31 sierpnia dostarczyła trzeci jamalski zbiornikowiec LNG dla spółki joint venture (JV), będącej własnością Cosco Shipping i japońskiej firmy MOL.
Statek, nazwany LNG Phecda na początku ubiegłego miesiąca, jest w stanie przetransportować do 174 000 metrów sześciennych schłodzonego paliwa. Statek zakończył próby morskie w lipcu.
LNG Phecda jest trzecim z czterech nowo budowanych konwencjonalnych zbiornikowców LNG dla projektu Jamał LNG, zamówionego przez JV. Jej siostrzane statki LNG Dubhe i LNG Merak zostały już dostarczone odpowiednio w listopadzie ubiegłego roku i styczniu tego roku.
Stocznia kontynuuje budowę czwartego statku LNG Megrez, podał MOL we wcześniejszym oświadczeniu.
Cztery statki są wyposażone w silniki dwupaliwowe WinGD i system ograniczający GTT. Każdy statek ma 290 metrów długości. Statki będą przewozić skroplony gaz ziemny z terminalu Jamał LNG do europejskich terminali LNG w celu dalszej dostawy, głównie do Azji. Ładunki będą początkowo dostarczane do terminali z projektu Jamał LNG na pokładach lodowych tankowców obsługujących terminal.
Rozwój offshore szansą dla polskiej branży stoczniowej
Największa dostawa elementów turbin wiatrowych w historii Portu Gdynia (wideo)
Targi Posidonia odwołane. Wydarzenie odbędzie się dopiero w 2022 roku
Pierwszy katamaran serwisowy do morskich farm wiatrowych pod polską banderą ochrzczony! (foto)
Borys: wzrost produkcji przemysłowej rdr w czerwcu potwierdza koniec recesji w Polsce w II kw.
Ruszyły konsultacje warsztatowe w sprawie publikacji 130/P „Morskie Farmy Wiatrowe”