Tysiące mieszkańców stolicy Mauritiusu demonstrowały dzisiaj w Port Luis, żądając śledztwa w sprawie osiadłego na mieliźnie japońskiego masowca, z którego wyciekły setki paliwa, a także masowej śmierci 40 delfinów znalezionych na brzegu.
Każdy, kto podróżował statkiem handlowym, wie, że początkowo świeże warzywa, wyglądają i smakują zupełnie inaczej pod koniec długiej podróży.
Malownicze plaże z miękkim białym piaskiem, lazurowa woda. Tak właśnie jest na Mauritiusie. Doświadczyło tego już wielu Polaków, inni marzą o egzotycznej wyprawie. To marzenie może się nie spełnić. Awaria masowca i wyciek ropy mogą sprawić, że wyjątkowo cenny morski ekosystem przez lata będzie dochodził do siebie. Podobnie jak gospodarka wyspiarskiego kraju i jego mieszkańcy.
Japoński statek towarowy, który osiadł na mieliźnie pod koniec lipca u wybrzeży Mauritiusa, teraz rozpadł się na dwie części.
Duński armator Dampskibsselskabet Norden A/S poinformował o zakontraktowaniu nowych statków. Firma dodała opcję budowy dwóch masowców do już istniejącego kontraktu zawartego ze stocznią Nantong Cosco KHI Ship Engineering Co. (NACKS).
Już piąty dzień tysiące mieszkańców Mauritiusu wraz ze studentami i działaczami środowiskowymi walczą ze szkodami, które wyspie wyrządził olbrzymi wyciek paliwa z masowca MV Wakashio. Do akcji używają liści, słomy, a nawet ... ludzkich włosów.
Prezentujemy najnowszy przegląd aktywności morskich na rynkach globalnych autorstwa MGMiŻŚ.
Akihiko Ono, wiceprezes japońskiego armatora Mitsui OSK Lines, do którego należy osiadły na mieliźnie u wschodnich wybrzeży wyspy Mauritius masowiec, przeprosił oficjalnie za wyciek ok. 1000 ton ropy. Zapowiedział wysłanie ekipy do usuwania skutków wycieku.
Publikujemy najnowszy przegląd aktywności morskich na rynkach globalnych autorstwa MGMiŻŚ.
MV Wakashio pod banderą Panamy płynął z Chin do Brazylii, kiedy w sobotę wieczorem osiadł na mieliźnie u wybrzeży Pointe d'esny na południowo-wschodnim wybrzeżu Mauritiusa.