Organizacja pozarządowa MSC (Marine Stewardship Council) przyznała granty o łącznej wartości 650 tys. GBP na realizację projektów naukowo-badawczych wspierających zrównoważone rybołówstwo oraz ochronę ekosystemów morskich m.in. projekty na rzecz zwiększenia bezpieczeństwa obserwatorów na statkach czy ograniczenia przyłowu.
Dalsza poprawa rynków frachtowych będzie zależała od możliwych przyszłych scenariuszy związanych z rozwojem pandemii COVID 19. Niemniej jednak w całym tym chaosie i niepewności jest jasny punkt, który napędza aktualnie rynek żeglugowy. Mowa tutaj o inwestycjach w alternatywne źródła energii, od których nie ma już odwrotu. Praca do wykonania w tym zakresie jest olbrzymia, ponieważ zakłada ewolucję z nadal przeważającej w gospodarkach energetyki konwencjonalnej na rozwiązania godne XXI wieku.
Przewoźnicy oceaniczni prześcigają się w czarterowaniu megakontenerowców, by skorzystać z wywindowanych stawek frachtowych.
Bycie eko i wspieranie gospodarki obiegu zamkniętego, to inwestycja w przyszłość naszych dzieci, ochrona zwierząt, roślin i krajobrazu, a często również oszczędności. Autorzy raportu „Wrocławscy i Sztokholmscy: ekologia po polsku i szwedzku", którego partnerem jest firma Fortum wyliczyli, że drobne zmiany nawyków przeciętnej rodziny w Polsce mogą przynieść oszczędności na poziomie nawet 5000 złotych rocznie.
Stocznia Fincantieri we włoskim Monfalcone zwodowała MSC Seashore – najdłuższy (339 metrów) wycieczkowiec we flocie MSC Cruises. Jednostka ma zostać dostarczona w lipcu 2021 roku.
29 czerwca br. rybołówstwo Seafreeze Limited i Sea Fresh z USA uzyskało certyfikat zrównoważonego rybołówstwa MSC dla połowów kałamarnic. To osiągnięcie pokazuje, że USA jest niekwestionowanym liderem w produkcji certyfikowanych kałamarnic na świecie, jako że jedyne dwa rybołówstwa posiadające certyfikat MSC działają na wodach Atlantyku należących do USA.
Scorpio Bulkers zamierza wejść na rynek morskiej energii wiatrowej, budując statek do instalacji turbin wiatrowych.
Norweski OHT zawarł umowę z China Merchants Heavy Industry (CMHI) w sprawie budowy dwóch statków instalacyjnych do turbin wiatrowych, z opcją na dwie dodatkowe jednostki.
W żegludze towarowej zarówno rynki frachtowe jak i tonażowe powoli pokazują pozytywne symptomy początku ich odbudowy. Pobudzony został też rynek złomowania jednostek. Coraz bardziej przejawia on oznaki ożywienia. Szczególnie zapotrzebowanie na tonaż do recyklingu odnotowuje się w Pakistanie. Jednakże, mimo pobudzenia popytu i zwiększającej się rynkowej ceny stali, stawki za tonę statkowego złomu jak na razie nie wykazują większych ruchów w górę. Dalsze perturbacje widoczne są na rynku wycieczkowców, gdzie poważny dla tej branży k
Ostatnia platforma WindFloat Atlantic została podłączona do sieci, a farma wiatrowa została w pełni oddana do użytku. Trzy jednostki zasilają portugalską sieć elektroenergetyczną energią generowaną przez turbiny wiatrowe o mocy 8,4 MW każda. Są to największe turbiny na świecie zainstalowane do tej pory na pływającej platformie.