Scorpio Bulkers zamierza wejść na rynek morskiej energii wiatrowej, budując statek do instalacji turbin wiatrowych.
Armator ogłosił w poniedziałek, że podpisał list intencyjny na budowę jednostki z południowokoreańską stocznią Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering (DSME). Umowa posiada opcję rozszerzenia na budowę dodatkowych jednostek.
- Rozpoczynamy nową i fascynującą podróż. Świat potrzebuje gwałtownego zmniejszenia emisji zanieczyszczeń i morska energetyka wiatrowa odegra w tym kluczową rolę – powiedział Emanuele A. Lauro, prezes Scorpio Bulkers.
Jednostka do instalacji turbin wiatrowych (WTIV) została zaprojektowana przez firmę GustoMSC i zostanie wyposażona w 1,5-tonowy dźwig autorstwa Huisman Equipment.
Koszt inwestycji szacuje się na 265-290 mln dolarów. Kontrakt ma zostać podpisany na początku czwartego kwartału tego roku i będzie posiadał opcję budowy trzech dodatkowych jednostek o podobnej specyfikacji.
Scorpio Bulkers posiada obecne we flocie 55 średnich i dużych masowców, głównie Ultramaxy i Kamsarmaxy o nośności kolejno 62 i 82 tysięcy ton.
Według armatora, sektor morskiej energetyki wiatrowej ma w ciągu następnej dekady rosnąć o 15 procent rocznie. Głównie z powodu obecnego braku jednostek do instalacji i konserwacji turbin nowej generacji.
Rozwój offshore szansą dla polskiej branży stoczniowej
Największa dostawa elementów turbin wiatrowych w historii Portu Gdynia (wideo)
Targi Posidonia odwołane. Wydarzenie odbędzie się dopiero w 2022 roku
Pierwszy katamaran serwisowy do morskich farm wiatrowych pod polską banderą ochrzczony! (foto)
Borys: wzrost produkcji przemysłowej rdr w czerwcu potwierdza koniec recesji w Polsce w II kw.
Ruszyły konsultacje warsztatowe w sprawie publikacji 130/P „Morskie Farmy Wiatrowe”