Zadłużona, południowokoreańska stocznia STX Offshore & Shipbuilding zdobyła pierwszy w tym roku kontrakt.
Chodzi o budowę trzech tankowców petrochemicznych o nośności 6,6 tys. ton zamówionych przez lokalnego armatora. Jednostki mają zostać dostarczone w 2022 roku.
To dobra wiadomość w momencie, gdy władze stoczni rozważały jej całkowite zamknięcie z powodu fatalnych warunków rynkowych. Zakład od długiego czasu miał problemy ze zdobyciem jakichkolwiek zamówień, co pogorszyło się w momencie uderzenia pandemii COVID-19.
Stocznia zdecydowała się podjąć wiele kroków w celu uzyskania oszczędności. Wprowadziła wczesne emerytury i niepłatne urlopy, co zakończyło się strajkiem pracownikiem w maju.
Rozpoczął się on 1 czerwca i głównym postulatem było odwołanie niepłatnych urlopów. Protesty zakończyły się pod koniec lipca, wraz z ogłoszeniem, że władze firmy zgodziły się znaleźć kupca na stocznię.
STX Offshore od siedmiu lat przechodzi proces restrukturyzacji w kooperacji ze swoim kredytorem – Korea Development Bank.
Rozwój offshore szansą dla polskiej branży stoczniowej
Największa dostawa elementów turbin wiatrowych w historii Portu Gdynia (wideo)
Targi Posidonia odwołane. Wydarzenie odbędzie się dopiero w 2022 roku
Pierwszy katamaran serwisowy do morskich farm wiatrowych pod polską banderą ochrzczony! (foto)
Borys: wzrost produkcji przemysłowej rdr w czerwcu potwierdza koniec recesji w Polsce w II kw.
Ruszyły konsultacje warsztatowe w sprawie publikacji 130/P „Morskie Farmy Wiatrowe”