• <

Ruszył projekt Fastwater mający na celu komercjalizację metanolu jako ekologicznego paliwa morskiego

PMK

25.06.2020 23:05
Strona główna Porty, logistyka Ruszył projekt Fastwater mający na celu komercjalizację metanolu jako ekologicznego paliwa morskiego

Partnerzy portalu

Ruszył projekt Fastwater mający na celu komercjalizację metanolu jako ekologicznego paliwa morskiego - GospodarkaMorska.pl

Konsorcjum europejskich liderów w dziedzinie badań morskich i technologii uruchomiło projekt Fastwater, aby zademonstrować wykonalność modernizacji i budowy nowych statków napędzanych metanolem.

Port w Antwerpii powiedział, że dzięki finansowaniu z Komisji Europejskiej Fastwater skoncentruje się na efektach o dużym wpływie, projektowaniu rozwiązań dla istniejących statków i projektowaniu nowych jednostek, ukazując metanol jako przyszłościowe paliwo morskie.

W szczególności projekt ma na celu komercjalizację średnich i dużych prędkości silników napędzanych metanolem na potrzeby transportu. Członkowie konsorcjum, w tym oryginalni producenci silników, stocznie, architekci marynarki, właściciele / operatorzy statków, władze portowe i morskie, producenci paliw i instytuty badawcze, chcą zbudować trzy statki napędzane paliwem metanolowym - holownik portowy, łódź pilotową oraz jednostkę straży przybrzeżnej.

Opracowana zostanie również koncepcja konwersji dla rzecznego statku wycieczkowego napędzanego metanolem, a testowanie zostanie uniwersalny, skalowalny zestaw modernizacyjny do konwersji statków napędzanych olejem napędowym na wykorzystanie metanolu dla szerokiego zakresu mocy.

Ponadto Fastwater zapewni programy szkoleniowe dla załogi statku i personelu portowego, opracuje zasady i regulacje dotyczące stosowania paliw morskich do metanolu, opracuje biznesplan i zidentyfikuje CO2 oraz konwencjonalne redukcje zanieczyszczeń ułatwiane przez systemy napędowe następnej generacji.

- Członkowie konsorcjum Fastwater wnoszą duży wkład w projekty związane z metanolem, co pozwoli wyeliminować obecne problemy utrudniające wykorzystanie metanolu jako paliwa w transporcie wodnym – powiedział Sebastian Verhelst, profesor Uniwersytetu Lund i Uniwersytetu Gent oraz kierownik projektu.

Niektórzy z partnerów projektu to port w Antwerpii, szwedzka administracja morska, Meyer Werft, Lloyd’s Register, uniwersytet w Lund i Gandawie.

Partnerzy portalu

Dziękujemy za wysłane grafiki.