• <

Wynik wyszukiwania - "okrety podwodne" - Wiadomości

Tajlandzki rząd opóźnia zakup okrętów podwodnych pod naciskiem... internautów

Rząd Tajlandii zdecydował się opóźnić o rok zakup od Chin dwóch wartych w sumie ponad 700 mln dolarów okrętów podwodnych. Premier Prayuth Chan-ocha ogłosił taką decyzję po masowej krytyce internautów zaniepokojonych stanem krajowej gospodarki .
31.08.2020

Błaszczak: negocjujemy ze Szwedami rozwiązanie pomostowe jeśli chodzi o okręty podwodne

Najkorzystniejszym rozwiązaniem, jeśli chodzi o wyposażenie Marynarki Wojennej RP w okręty podwodne, będzie zapewnienie - we współpracy z partnerem szwedzkim - "rozwiązania pomostowego" - powiedział w czwartek w Gdyni szef MON Mariusz Błaszczak. Dodał, że negocjacje w tej kwestii już się rozpoczęły.
28.11.2019

MON chce kupić 30-letnie szwedzkie okręty podwodne. Polski przemysł stoczniowy może nie doczekać się nowych kontraktów

Marynarka Wojenna jest najbardziej zaniedbanym i niedoinwestowanym rodzajem sił zbrojnych – mówi dr hab. Paweł Soroka z Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach. Zakup nowych okrętów to jedna z najbardziej palących potrzeb, bo stare jednostki – liczące średnio ponad 30 lat – są wycofywane ze służby. Tymczasem MON zamierza, według doniesień mediów, kupić kolejne 30-letnie używane jednostki, tym razem okręty podwodne ze Szwecji. Okręty te mają następnie zostać wyremontowane w szwedzkiej stoczni, co ma kosztować ponad mili
28.11.2019

Oblicza wojny – polskie okręty podwodne w Szwecji 1939-1945

Muzeum Marynarki Wojennej w Gdyni we współpracy ze szwedzkim Muzeum Morskim (Marinmuseum) w Karlskronie przygotowało wspólną wystawę o polskich okrętach podwodnych „Sęp”, „Ryś” i „Żbik” internowanych w Szwecji we wrześniu 1939 r.
12.09.2019

Brazylijska marynarka wojenna przeniesie do rezerwy dwa okręty podwodne IKL-209 w celu zarezerwowania ich sprzedaży

Dowództwo Brazylijskiej Marynarki Wojennej postanowiło przenieść do rezerwy okręty podwodne Timbira (S32) i Tapajó (S33) niemieckiej klasy IKL-209/1400, udostępniając je do sprzedaży zagranicznym marynarkom wojennym.
01.09.2019

Rosja: Manewry Wostok-2018 - polowanie na okręty podwodne na Pacyfiku

Rosyjska marynarka z udziałem śmigłowców prowadziła poszukiwania okrętu podwodnego w ramach manewrów wojskowych - podały w sobotę z poligonu desantowego Klerk w Kraju Nadmorskim agencje prasowe. Wostok-2018 to największe rosyjskie manewry wojskowe od 1981 r.
16.09.2018

Brytyjski MON przyznał Bae Systems kontrakty wartości 2,4 mld GBP na okręty podwodne dla Royal Navy

BAE Systems otrzymało kontrakt wartości 1,5 mld GBP na dostawę siódmego okrętu podwodnego typu Astute oraz 900 mln GBP na kolejną fazę programu budowy okrętów podwodnych typu Dreadnought. Sekretarz Stanu w Ministerstwie Obrony Gavin Williamson ogłosił te kontrakty podczas dzisiejszej wizyty w stoczni spółki w Barrow-in-Furness w Umbrii, gdzie są budowane okręty podwodne.
14.05.2018

Okręty podwodne US Navy przebiły lód na kole podbiegunowym! (foto)

Dwa okręty podwodne marynarki wojennej Stanów Zjednoczonych, wynurzyły się spod lodu na Morzu Beauforta, na kole podbiegunowym. Sytuacja miała miejsce 10 marca, podczas międzynarodowych ćwiczeń odbywających się na północ od Alaski.
15.03.2018

Okręty podwodne typu Collins ze zmodernizowanym systemem dowodzenia od Saab

Saab podpisał z australijską grupą stoczniową Australian Submarine Corporation (ASC) umowę na dostawy zmodernizowanych okrętowych systemów dowodzenia i nadzoru (ISCMMS) dla czterech okrętów podwodnych typu Collins w służbie Royal Australian Navy. Wartość kontraktu wynosi 24,2 miliony dolarów australijskich.
09.03.2018

Eksperci: Chińskie okręty podwodne mogą być zbyt łatwe do wykrycia

Wykrycie przez japońską marynarkę chińskiego okrętu podwodnego, zanurzonego w pobliżu spornych wysp Diaoyu, sugeruje, że może on być zbyt łatwo zauważalny – oceniają eksperci cytowani w poniedziałek przez hongkoński dziennik „South China Morning Post” (SCMP).
29.01.2018

Okręty podwodne dla Polski się oddalają

Co dalej z nowymi okrętami podwodnymi dla polskiej floty? Czy doczekamy się w styczniu wskazania zagranicznego dostawcy nowych jednostek?
17.01.2018

ORP Orzeł jeszcze wyjdzie w morze, jednak najpierw czeka go remont

Komisja ds. Awarii Okrętowych zakończyła dochodzenie w sprawie pożaru na ORP "Orzeł", jednostka po wykonaniu koniecznych napraw wróci do służby.
11.01.2018

Okręty podwodne dla Marynarki Wojennej dostarczy francuski koncern Naval Group

Kontrakt na okręty podwodne Ministerstwo Obrony Narodowej podpisze z francuskim koncernem Naval Group – nieoficjalnie dowiedział się portal w polityce.pl. Do Marynarki Wojennej trafią zatem okręty Scorpene uzbrojone w pociski europejskiej grupy MBDA. Oficjalną decyzję w tej sprawie MON ogłosi na początku stycznia.
31.12.2017

Rosyjskie okręty podwodne ostrzelały pozycje IS w Syrii (wideo)

Z rosyjskich okrętów podwodnych odpalono w czwartek 10 pocisków manewrujących na pozycje Państwa Islamskiego (IS) w mieście Majadin we wschodniej Syrii - poinformował rzecznik resortu obrony Rosji gen. Igor Konaszenkow.
05.10.2017

MON wkrótce wybierze okręty podwodne dla polskiej armii

Ministerstwo Obrony Narodowej ma jeszcze w tym roku zadecydować o dalszym losie programu modernizacyjnego Orka i o zakupie okrętów podwodnych dla Marynarki Wojennej. Jednym z trzech oferentów jest francuska Naval Group. Na targach zbrojeniowych w Kielcach na początku września koncern prezentował swój wielozadaniowy okręt podwodny Scorpène, który za kilka lat może znaleźć się na wyposażeniu polskiej armii. Francuska grupa deklaruje też, że jest otwarta na współpracę z polskim przemysłem w sektorze morskiej energetyki odnawialnej.
29.09.2017

Marynarka naprawi stare okręty podwodne

Stocznia Marynarki Wojennej w Gdyni oraz spółka NET MARINE Marine Power Service Sp. z o.o. ze Szczecina wykona na zlecenie Komendy Portu Wojennego Gdynia naprawę wyposażone na okrętach typu Kobben: ORP Sęp i ORP Sokół. Prace mają kosztować 2,4 mln zł.
09.08.2017

Amerykanie inwestują w okręty podwodne

Amerykańska marynarka wojenna chce zwiększyć o 9 liczbę uderzeniowych, atomowych okrętów podwodnych typu Virginia, które mają być zbudowane do 2030 roku.
05.08.2017

Thysenkrupp Marine Systems chce budować okręty podwodne w Polsce

Przedstawiciele Thysenkrupp Marine Systems chcą budować okręty podowdne w Polsce. Jak poinformowało Radio Szczecin, taką deklarację przekazali podczas wizyty w Szczecińskim Parku Przemysłowym. Tereny dawnej Stoczni Szczecińskiej są dla nich atrakcyjne przede wszystkim pod względem logistycznym.
13.07.2017

Zagraniczni producenci chcą montować okręty podwodne w Polsce

Zagraniczni producenci okrętów podwodnych są skłonni przenieść produkcję tego typu jednostek do Polski – powiedział dla Radia Szczecin Konrad Konefał, prezes PGZ Stoczni Wojennej. Duże szanse na realizację tego zadania ma Szczecin. Przedstawiciele MS Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych prowadzą rozmowy, by właśnie tam powstała stocznia w pełni zdolna do produkcji okrętów podwodnych.
14.06.2017

Niemieckie okręty podwodne w Polsce? Tak, ale skąd wziąć rakiety

Według nieoficjalnych informacji polski MON skłania się ku zakupowi trzech niemieckich okretów podwodnych z norweskimi rakietami. Problem w tym, że te rakiety jeszcze nie są produkowane.
25.05.2017

MON: Tygodnie do wyboru oferty na okręty podwodne

Polskę dzielą tygodnie od podjęcia decyzji co do wyboru oferty w ramach programu Orka, który przewiduje pozyskanie okrętów podwodnych dla Marynarki Wojennej – poinformowało w czwartek MON, relacjonując wizytę w Niemczech wiceministra Bartosza Kownackiego.
18.05.2017

Okręty podwodne, fregaty a może bezzałogowce? Jaka Marynarka Wojenna po Strategicznym Przeglądzie Obronnym?

W hotelu InterContinental w Warszawie 11 maja 2017 r. odbędzie się XIII Międzynarodowa Konferencja i Wystawa „Nowoczesne technologie dla bezpieczeństwa kraju i jego granic”.
19.04.2017

Okręty podwodne Rosji pływają z intensywnością jak za ZSRR

Dowódca marynarki wojennej Rosji admirał Władimir Koroliow oświadczył w piątek, że w 2016 roku osiągnęła ona poziom floty ZSRR pod względem liczby dni, jaką spędzają w rejsach okręty podwodne. Jak wyjaśnił, jest to obecnie ponad 3 tys.
31.03.2017

Okręty podwodne mogą powstać w polskich stoczniach

Nowe okręty podwodne dla polskiej marynarki wojennej mogą być budowane przy udziale polskich stoczni i z uwzględnieniem zakładu w Szczecinie – mówi w Radiu Szczecin minister obrony narodowej Antoni Macierewicz.
07.03.2017

Norwegia chce kupić niemieckie okręty podwodne

Władze Norwegii ogłosiły w piątek, że wybrały Niemcy jako strategicznego partnera w sprawie kupna nowych okrętów podwodnych, które najprawdopodobniej dostarczy niemiecka grupa ThyssenKrupp Marine Systems (TKMS), a nie francuska firma zbrojeniowa DCNS.
04.02.2017

Macierewicz: Mam nadzieję, że w Szczecinie będą budowane nie tylko okręty podwodne

Mam nadzieję, że w Szczecinie będą budowane nie tylko okręty podwodne – powiedział w Szczecinie szef MON Antoni Macierewicz. Dodał, że zobaczymy, jak będzie wyglądała pierwsza produkcja cywilna. Mam nadzieję, że w ciągu roku ta sprawa się rozstrzygnie - mówił.
23.01.2017

Australia wybrała francuskie okręty podwodne

Australia i Francja zawarły we wtorek umowę w sprawie zbudowania przez francuską państwową firmę zbrojeniową DCNS 12 okrętów podwodnych o napędzie konwencjonalnym dla australijskiej marynarki wojennej za łącznie 56 mld dolarów australijskich (41 mld USD).
19.01.2017

W Szczecinie mogą być budowane okręty podwodne

Jeżeli ministerstwo wybierze ofertę niemieckiej firmy Thyssen to w Szczecinie mogą powstawać okręty podwodne - stwierdził na antenie Radia Szczecin przewodniczący sejmowej komisji obrony, poseł PiS Michał Jach.
17.10.2016

Transfer technologii, rakiety manewrujące, niezależność użycia to według DCNS główne cechy francuskiej oferty na okręty podwodne dla Polski

1,5 mld euro może kosztować program wymiany wysłużonych okrętów podwodnych Marynarki Wojennej. Francuski koncern DCNS proponuje okręty Scorpène uzbrojone w rakiety manewrujące i strategiczną niezależność dla Polski w ich wykorzystaniu. Przedstawiciele koncernu zapewniają, że współpraca obejmować będzie transfer nowoczesnych technologii do polskiego przemysłu oraz utworzenie w kraju przeszło tysiąca nowych miejsc pracy.
29.08.2016

DCNS: Okręty podwodne z pociskami manewrującymi zwiększą potencjał polskich sił zbrojnych

Dla polskiej armii zakup okrętów podwodnych to strategiczna decyzja. Okręty to kluczowy element świadczący o potencjale odstraszania ewentualnych agresorów, a ich wyposażenie w pociski manewrujące jeszcze te możliwości obronne i ofensywne zwiększy – przekonuje jeden z oferentów w przetargu firma DCNS. Francuzi podkreślają, że głównym założeniem ich oferty jest pełna niezależność Polski przy wykorzystaniu okrętów i pocisków, a także samodzielność przy ich serwisowaniu.
07.12.2015

Francuzi oferują Polsce okręty podwodne i rakiety manewrujące z pełną autonomią w ich wykorzystaniu i serwisowaniu

Przetarg na trzy okręty podwodne dla Marynarki Wojennej może zostać rozpisany w najbliższych miesiącach. Jeden z oferentów, stocznia DCNS, deklaruje, że zakup francuskich okrętów wraz z pociskami manewrującymi da polskiej armii pełną niezależność w ich eksploatowaniu. Sposób ich wykorzystania zależny będzie wyłącznie od decyzji polskich władz. Dodatkowo okręty będą w pełni serwisowane przez polskie stocznie, co wzmocni krajowy przemysł.
15.09.2015

Zbliża się termin ogłoszenia przetargu na trzy okręty podwodne. Zintegrowane pociski manewrujące tylko w ofercie francuskiej

Polska planuje wydać na trzy okręty podwodne 7,5 mld zł. Dostawy są zaplanowane na lata 2020-2025. Przetarg na okręty może zostać rozpisany jesienią, podpisanie umowy miałoby zaś nastąpić najpóźniej na początku 2017 r. Jedynym oferentem, który zaproponował okręty posiadające zintegrowane pociski manewrujące, jest francuski DCNS.
21.07.2015

Nowe okręty podwodne przypłyną z Francji?

Francuzi, Niemcy i Szwedzi chcą sprzedać Polsce okręty wojenne. Ministerstwo Obrony Narodowej przeznaczy na ten cel 7,5 mld zł. Na razie nie wyłoniono zwycięzcy przetargu. Najlepszą ofertą, która spełnia polskie wymagania, wydaje się propozycja francuska.
13.05.2015

Damen i Saab będą wspólnie budować okręty podwodne

Szwedzka forma Saab i holenderska grupa stoczniowa Damen podpisały porozumienie o współpracy przy poszukiwaniu następcy dla holenderskich okrętów podwodnych typu Walrus. Jednocześnie badana będzie możliwość współdziałania przy zdobywaniu zamówień na prowadzenie innych programów budowy okrętów podwodnych.
20.01.2015

Okręty podwodne dla Marynarki Wojennej mogą zostać zbudowane w dwóch trzecich w Polsce, w stoczni Nauta w Gdyni

Stocznia Remontowa Nauta wraz z stocznią DCNS, francuskim partnerem, zamierza walczyć o przetarg MON na budowę trzech okrętów podwodnych. W razie zwycięstwa trójmiejski zakład zostanie zmodernizowany, przeszkoleni będą także pracownicy, którzy zajmą się budową. Przedstawiciele stoczni zapewniają, że dzięki temu budowa okrętów będzie w ponad 60 procentach realizowana w Polsce, na czym skorzysta polski przemysł stoczniowy i ponad tysiąc pracowników z tego sektora.
29.08.2014

Gdyńska stocznia porozumiała się z Francuzami. Jeśli MON wybierze okręty podwodne Scorpène, dwa powstaną w Polsce

Francuski koncern DCNS i trójmiejska stocznia Nauta podpisali porozumienie o współpracy przy budowie okrętów podwodnych dla polskiej marynarki. To kolejny etap przygotowań do przetargu na okręty, który Ministerstwo Obrony Narodowej ma rozpisać jeszcze w tym roku. Francuzi zapewniają, że jeśli MON wybierze okręty Scorpène, w dwóch trzecich zostaną one wyprodukowane w Polsce.
11.07.2014

DCNS we współpracy z Nautą chce budować w Polsce okręty podwodne i nawodne

DCNS planuje pogłębiać współpracę z polskim przemysłem stoczniowym i deklaruje budowę w stoczni Nauta nie tylko okrętów podwodnych, ale również nawodnych, poinformował agencję ISBnews nowy szef pionu okrętów podwodnych DCNS Olivier Dambricourt. Według niego, w dalszej perspektywie możliwe są inwestycje w kolejne polskie firmy.
29.06.2014

Polska wyda 7,5 mld zł na trzy okręty podwodne. Eksperci podkreślają, że powinny być uzbrojone w pociski manewrujące dalekiego zasięgu

Jeszcze w tym roku ma zostać rozpisany przetarg na trzy okręty podwodne dla polskiej marynarki. Do tej pory ta część wojska była zaniedbywana, a niemal wszystkie okręty pochodzą sprzed 1989 r. Eksperci podkreślają, że Polska musi kupić takie okręty, które długo zachowają wartość bojową, także ofensywną. Istotne jest wyposażenie w pociski manewrujące.
13.06.2014

Okręty podwodne dla Polski mogłyby powstać w polskich stoczniach

Ministerstwo Obrony Narodowej ma ogłosić do końca roku przetarg na trzy okręty podwodne. Wartość zamówienia wyniesie ponad 7,5 mld zł. MON prowadzi obecnie rozmowy z zainteresowanymi firmami dotyczące szczegółów technicznych okrętów i ich uzbrojenia. Równie ważną kwestią jest maksymalne zaangażowanie polskiego przemysłu w program modernizacji Marynarki Wojennej.
27.05.2014

Jakie okręty podwodne dla polskiej MW?

Jeden z najważniejszych programów modernizacji Marynarki Wojennej – zakup trzech nowych okrętów podwodnych – wchodzi w decydującą fazę. MON i Sztab Generalny finalizują prace nad wymaganiami operacyjnymi dla tych jednostek. Przetarg może zostać ogłoszony w połowie przyszłego roku.
09.12.2013

PiS składa do prokuratury wniosek ws. przetargu na okręty podwodne. MON odpiera zarzuty

Posłowie Prawa i Sprawiedliwości zawiadomią Prokuraturę Generalną o nieprawidłowościach przy przetargu na zakup okrętów podwodnych dla Marynarki Wojennej. Ich zdaniem, zapowiedź wiceministra Waldemara Skrzypczaka o pracach nad zmianami warunków przetargu, tak by spełniał je również niemiecki okręt 212A, to „ustawianie przetargu”. Tym bardziej, że – w ich opinii – ten typ okrętu nie spełnia podstawowego zadania, jakim powinno być zwiększanie potencjału polskiej armii. MON tłumaczy, że żadne decyzje jeszcze nie zapadły.
28.11.2013

Przetarg na okręty podwodne najszybciej w przyszłym roku. MON wciąż zastanawia się nad wymogami dla dostawców

Ministerstwo Obrony Narodowej zastanawia się nad zmianą wymagań technicznych na trzy nowe okręty podwodne dla Marynarki Wojennej. Przygotowane w ubiegłym roku wstępne kryteria wykluczały z postępowania niemiecki okręt U-212A, dlatego resort zapowiedział, że zamierza je teraz zmienić. Decyzje MON budzą wątpliwości ekspertów, którzy czekają na wyjaśnienia. Problemem jest również to, że większość szczegółów dotyczących wymagań i ofert producentów okrętów została utajniona.
21.11.2013

Zamieszanie wokół wartego 1,5 mld euro przetargu na okręty podwodne

To niezrozumiała i dziwna sytuacja – tak zmianę warunków przetargu na okręty podwodne komentuje Dariusz Seliga, poseł PiS oraz wiceprzewodniczący sejmowej Komisji Obrony Narodowej. Jego zdaniem zamieszanie wokół wartego 1,5 miliarda euro postępowania dotyczącego zakupu okrętów podwodnych dla polskiej armii wynika z braku cywilnej kontroli nad armią.
12.11.2013

MON zmieni warunki przetargu na okręty podwodne, bo nie spełnia ich niemiecki koncern

Narastają kontrowersje wokół wartego ponad 1,5 miliarda euro postępowania dotyczącego zakupu okrętów podwodnych dla polskiej armii. Chociaż niemiecki okręt typu 212A nie spełnia obowiązkowych wymagań taktyczno-technicznych dotyczących m.in. uzbrojenia rakietowego, systemu ratownictwa i napędu, to Ministerstwo Obrony Narodowej nie odrzuciło oferty niemieckiego koncernu ThyssenKrupp Marine Systems. Zamiast tego zdecydowało się na zmianę wymagań przetargu.
07.11.2013

Bangladesz: okręty podwodne będą na wyposażeniu marynarki wojennej

Już wkrótce okręty podwodne będą na wyposażeniu marynarki wojennej Bangladeszu, co wzmocni jej możliwości w Zatoce Bengalskiej - poinformowała premier Hasina Wazed w czwartek, kilka dni po podpisaniu kontraktu zbrojeniowego z Rosją.
25.01.2013

Ł. Kister: okręty podwodne powinien dostarczyć nam partner, który odbuduje polski przemysł zbrojeniowy

– Bez wymiany i modernizacji floty polska Marynarka Wojenna upadnie w ciągu najbliższych 4 lat – ostrzega dr Łukasz Kister z Collegium Civitas. - Czasu jest mało, a Polska nie ma na to ani pieniędzy, ani technologii. Szansą może być odbudowanie polskiego przemysłu zbrojeniowego przy pomocy zagranicznego partnera, który nie tylko sprzeda nam okręty, ale również zapewni dostęp do nowoczesnych technologii. – Wykwalifikowanych pracowników stoczniowych już mamy. Kilkadziesiąt tysięcy takich osób w ostatnich lata straciło miejsca pracy
21.09.2012

Dziękujemy za wysłane grafiki.