• <

Wynik wyszukiwania - "norweska stocznia" - Wiadomości

Norweska stocznia Kleven Verft złożyła wniosek o upadłość

Duża norweska stocznia zatrudniająca Polaków upadła - Kleven Verft bankrutem. W ubiegły piątek, zarząd stoczni Kleven Verft AS i dwóch spółek zależnych - Kleven Maritime Contract AS i Kleven Maritime Technology AS zgłosił wniosek o upadłość. Z decyzją nie zgadza się dyrektor zarządzający Tomislav Debeljak.
06.07.2020

Wpływ kryzysu COVID-19 na polski przemysł stoczniowy. Stan obecny i perspektywy [raport GospodarkaMorska.pl]

Szok, bezradność i wielka niewiadoma odnośnie przyszłości to dzisiejsze nastroje w firmach w Polsce, Europie i na Świecie. Szybkość rozprzestrzeniania się epidemii koronawirusa oraz coraz bardziej drastyczne środki wprowadzane przez rządy, z jednej strony, wydają się być konieczne, z drugiej, z dnia na dzień, powiększają obawy o przyszłość gospodarki i biznesu. „Przedłużanie kwarantanny zabije więcej ludzi niż koronawirus” te słowa Donalda Trumpa doskonale obrazują dzisiejsze odczucia w gospodarce, również w firmach z sekt
06.04.2020

Najciekawsze projekty polskich stoczni 2019 - Marine Projects Ltd.

Stocznia Marine Projects Ltd. powstała w 1989 roku. Specjalizuje się w budowie gotowych jednostek: masowców, kontenerowców, promów typu ro-ro, holowników portowych oraz pontonów do transportowania ładunków wielkogabarytowych. Jest też kooperantem stoczni dostarczającym częściowo wyposażone kadłuby statków, sekcje i bloki kadłubów oraz kompletne nadbudówki. W 2019 postawiła na statki rybackie, z naciskiem na jednostki LFC o najwyższym poziomie innowacyjności na rynku. Jej technologie i wykonanie docenili armatorzy na całym
19.02.2020

Kolejny SOV ze stoczni Ulstein Verft przygotowuje się do prób morskich

Kolejny statek do obsługi morskich farm wiatrowych typu SOV (Service Operation Vessel) o numerze budowy NB 315 wypłynął z zewnętrznego doku stoczni Ulstein Verft i został ustawiony na nabrzeżu. Statek przygotowuje się teraz do swoich pierwszych prób morskich, które będą miały miejsce na początku marca. Warto przypomnieć, że częściowo wyposażony kadłub tej jednostki został zbudowany w gdyńskiej stoczni Crist.
12.02.2020

Norweska stocznia Kleven Verft z nowymi właścicielami

Chorwacka grupa przemysłowa DIV Group zdecydowała się na zakup norweskiej stoczni Kleven Verft od firmy Hurtigruten. DIV Group jest już obecnie właścicielem Brodosplitu, największego chorwackiego zakładu stoczniowego.
21.01.2020

Stocznia Crist buduje kolejny wycieczkowiec polarny National Geographic [foto, wideo]

18 września w Stoczni Crist położono stępkę pod budowę drugiego polarnego wycieczkowca National Geographic. Ultranowoczesny statek powstaje dla Amerykańskiej firmy Lindblad Expeditions Holdings. Głównym wykonawcą jest norweska stocznia Ulstein jednak to w polskiej stoczni powstaje w dużym stopniu wyposażony kadłub jednostki.
09.10.2019

Stocznia CRIST przekazała częściowo wyposażony statek dla morskiej energetyki wiatrowej (foto, wideo)

Stocznia CRIST przekazała częściowo wyposażony statek dla morskiej energetyki wiatrowej. Jednostka o numerze budowy NB 315 powstała na zamówienie stoczni Ulstein Verft AS. Do Norwegii wyruszyła w czwartek.
13.09.2019

Ochrzczono największy na świecie prom hybrydowy. Color Hybrid częściowo powstał w stoczni CRIST (foto)

Color Hybrid ochrzczony. Uroczystość nadania imienia największemu na świecie promowi hybrydowemu typu plug-in, czyli ładowanemu z lądu podczas postoju w porcie, odbyła się w miniony piątek w Sandefjord. Od 16 sierpnia tego roku jednostka pływa na trasie łączącej tę norweską miejscowość z Strömstad w Szwecji. Jej częściowo wyposażony kadłub zbudowano w stoczni CRIST w Gdyni.
27.08.2019

Color Hybrid przekazany armatorowi. Największy na świecie hybrydowy prom częściowo powstał w stoczni CRIST

Color Hybrid już u armatora. Stocznia Ulstein Verft przekazała nowoczesny hybrydowy prom Color Line w miniony czwartek. To największa na świecie nowa jednostka typu plug-in – ładowana z lądu podczas postoju w porcie. Jej częściowo wyposażony kadłub zbudowano w stoczni CRIST w Gdyni.
02.08.2019

Ulstein przedstawił nowy projekt X-Bow dla statków ropax

Norweska stocznia Ulstein dostosowała swoją konstrukcję odwróconego kadłuba specjalnie dla statków ropax.
06.06.2019

Acta Centaurus ochrzczony. Statek częściowo powstał w stoczni CRIST

Acta Centaurus ochrzczony. Jednostka do obsługi morskich farm wiatrowych już wkrótce rozpocznie pierwsze zadania na morzu. Częściowo wyposażony kadłub statku powstał w stoczni CRIST w Gdyni, a jego budowę dokończyła norweska stocznia Ulstein.
30.05.2019

Największy na świecie hybrydowy prom prawie gotowy. Dostawa latem tego roku (foto)

Największy na świecie hybrydowy prom prawie gotowy. Jak poinformowała norweska stocznia Ulstein, jednostka przechodzi prace wykończeniowe. Dostawa Color Hybrid – takie imię będzie nosił statek, planowana jest latem tego roku. Częściowo wyposażony kadłub tej innowacyjnej jednostki powstał w gdyńskiej stoczni CRIST.
26.04.2019

Stocznia CRIST zbudowała kadłub nowoczesnego statku do obsługi morskich farm wiatrowych

Acta Centaurus prawie gotowy. Stocznia CRIST zakończyła budowę nowoczesnej częściowo wyposażonej jednostki do obsługi morskich farm wiatrowych. Kadłub opuścił Gdynię w sobotę. Teraz prace dokończy norweska stocznia Ulstein Verft AS.
03.12.2018

Stocznia CRIST zakończyła budowę częściowo wyposażonej jednostki do obsługi morskich farm wiatrowych (foto, wideo)

Acta Centaurus prawie gotowy. Stocznia CRIST zakończyła budowę nowoczesnej częściowo wyposażonej jednostki do obsługi morskich farm wiatrowych. Kadłub opuścił Gdynię w sobotę. Teraz prace dokończy norweska stocznia Ulstein Verft AS.
03.12.2018

Stocznia CRIST przekazała największy na świecie prom hybrydowy (foto, wideo)

Stocznia CRIST przekazała Norwegom największy na świecie prom hybrydowy. Częściowo wyposażona jednostka pasażersko-samochodowa opuściła Gdynię w środę wieczorem. Color Hybrid – taką nazwę otrzyma prom, wejdzie do eksploatacji latem przyszłego roku. To jeden z największych statków, jakie w ostatnich latach powstały w polskich stoczniach.
31.10.2018

W stoczni Crist powstanie częściowo wyposażony kablowiec dla Nexans (wideo)

Jak poinformowała na swojej stronie norweska stocznia Ulstein - firma Nexans Subsea Operations podpisała z nią kontrakt na budowę dużego kablowca. Co ciekawe, ta zaawansowana jednostka, wyposażona w bęben do składowania i wyciągania kabli, zostanie zbudowana (jako częściowo wyposażona) w stoczni Crist, w Gdyni.
04.07.2018

VARD zbuduje dwa wycieczkowce dla Viking Cruises. Podpisano list intencyjny

Norweska stocznia Vard Holdings Limited (VARD), lider w projektowaniu i budowie specjalistycznych jednostek, zbuduje dwa wycieczkowce dla armatora Viking Cruises. W środę podpisano list intencyjny w tej sprawie. Wartość zamówienia to ok. 4,5 mld koron norweskich.
04.04.2018

Stocznia Fosen nawiązała współpracę z globalnym partnerem. Będą wspólnie budować nowoczesne promy

Norweska stocznia Fosen Yard oraz chińska Hantong Shipbuilding nawiązały współpracę, w ramach której powołana została spółka joint venture. Podmioty chcą wykorzystać wspólne doświadczenie w budowie statków, ze szczególnym uwzględnieniem promów ro-pax i ro-ro, a także statków wycieczkowych.
28.07.2017

Statek do obsługi farm wiatrowych z polskim kadłubem już u armatora (wideo)

Norweska stocznia Ulstein Verft AS przekazała armatorowi Bernhard Schulte Offshore (BS Offshore) kolejny statek typu SOV. Innowacyjny statek do obsługi morskich farm wiatrowych wkrótce rozpocznie pracę na farmie wiatrowej. Kadłub jednostki o nazwie Windea Leibniz został wybudowany w zeszłym roku w polskiej stoczni Crist.
05.03.2017

Dwa promy Fjordline przejdą rozbudowę. Otrzymają dodatkowe kabiny

Stavangerfjord i Bergensfjord należą do najnowocześniejszych promów, które poruszają się po Morzu Bałtyckim. Obie zbudowane w Gdańsku jednostki zasilane są paliwem LNG, mają też na swoich kontach wiele nagród. Fjordline poinformowało teraz, że wkrótce przejdą one zmiany, a w ich trakcie na ich pokładach pojawią się dodatkowe kabiny.
01.12.2016

Polacy współautorami łodzi rybackiej dla największego nowozelandzkiego armatora

Norweska stocznia Simek A/S podpisała z nowozelandzką firmą Sealord Group Ltd. Nelson umowę na budowę ponad 82-metrowego trawlera. Jednostka ma być gotowa w marcu 2018 roku. Kadłub tej łodzi rybackiej wykonają Polacy.
03.09.2016

Norweska stocznia bankrutuje

Norweska stocznia Noryards Fosen AS wczoraj w Sądzie Rejonowym w Fosen ogłosiła upadłość, po tym jak zostało anulowane zamówienie na nowy statek. Był to jedyny kontrakt, który firma miała obecnie podpisany.
15.10.2015

Podwójne wodowanie w stoczni Nauta

3 lipca w Zakładzie Stoczni Remontowej Nauta zostały zwodowane dwa częściowo wyposażone sejnery do połowu ryb. Obie jednostki spłynęły na wodę z pochylni B1, tym samym po raz pierwszy w historii pochylni został wykorzystany system umożliwiający podwójne wodowanie.
06.07.2015

Pierwsza na świecie instalacja hybrydowa na jednostce offshore napędzanej LNG

Viking Queen będzie pierwszą jednostką offshore z napędem LNG, która zostanie dodatkowo wyposażona w akumulatory o pojemności 650 kWh. Nowa instalacja będzie zdolna wytworzyć do 1600 kW energii.
20.05.2015

Uroczystość położenia stępki pod sejner rybacki w Stoczni Nauta

W czwartek, 15 stycznia w Stoczni Nauta odbyła się ceremonia położenie stępki oraz umieszczenie szczęśliwych monet pod sejner rybacki, który stocznia buduje na zamówienie firmy Fitjar Mekaniske Verksted AS. Jest to szósta jednostka rybacka, która powstaje w Zakładzie Nowych Budów Stoczni Nauta. Don Ole trafi do zamawiającego w czerwcu 2015 r.
15.01.2015

Nauta zbuduje kolejne sejnery rybackie

Stocznia Remontowa Nauta zawarła dwa nowe kontrakty na budowę częściowo wyposażonych kadłubów jednostek rybackich typu purse sejner. Statki trafią do klientów z Danii i Norwegii.
03.10.2014

O stoczni w Sejmiku przy (prawie) pustej sali

Inwestor zainteresowany postoczniowymi terenami jest wiarygodny - zapewnił dziś na sesji Sejmiku marszałek województwa. Olgierd Geblewicz nie potwierdził jednak medialnych informacji, że jest to norweska stocznia Kleven.
30.10.2013

Norweski kontrakt na budowe jednostki offshore

Norweska stocznia Kleven podpisała kontrakt z Østensjø Rederi na budowę 150-metrowego statku dla branży offshore (OCV) o wartości 1,4 mld NOK (ok. 750 mln zł) co jest najbardziej wartościowym projektem w historii tej stoczni.
24.10.2013

Dziękujemy za wysłane grafiki.