PMK
Ulstein Verft dostarczył jednostkę do obsługi farm wiatrowych (SOV) Windea Jules Verne armatorowi Bernhard Schulte Offshore, który wyczarterował hybrydowy SOV firmie GE Renewable Energy do operacji na morskiej farmie wiatrowej Merkur w Niemczech.
Oparty na projekcie ULSTEIN SX195, Windea Jules Verne ma 93,4 metra długości, szerokość 18 metrów i może pomieścić do 120 osób.
Statek, napędzany hybrydowym układem napędowym z silnikiem wysokoprężnym, jest wyposażony w wieżę z windą dla personelu i sprzętu. Według Ulsteina statek będzie korzystał ze statku pomocniczego w celu dalszego zwiększenia zdolności przewozowej.
GE Renewable Energy zlecił Bernhardowi Schulte dostarczenie SOV dla projektu Merkur o mocy 396 MW w lipcu 2018 roku, po czym niemiecki właściciel statku i operator złożył zamówienie w Ulstein.
Ulstein Verft rozpoczął prace nad hybrydową jednostką SOV we wrześniu 2019 roku. Wiosną tego roku z kolei zakończył testy końcowe i próby morskie w stoczni w Norwegii.
W marcu statek otrzymał nazwę Windea Jules Verne, od jednego z najpopularniejszych pisarzy przygodowych na świecie, który urodził się w Nantes we Francji, gdzie siedzibę ma firma GE Offshore Wind.
Windea Jules Verne będzie wspierać operacje i konserwację (O&M) turbin 66 GE Haliade 150–6 MW.
Rozwój offshore szansą dla polskiej branży stoczniowej
Największa dostawa elementów turbin wiatrowych w historii Portu Gdynia (wideo)
Targi Posidonia odwołane. Wydarzenie odbędzie się dopiero w 2022 roku
Pierwszy katamaran serwisowy do morskich farm wiatrowych pod polską banderą ochrzczony! (foto)
Borys: wzrost produkcji przemysłowej rdr w czerwcu potwierdza koniec recesji w Polsce w II kw.
Ruszyły konsultacje warsztatowe w sprawie publikacji 130/P „Morskie Farmy Wiatrowe”