W dniu dzisiejszym w stoczni Remontowa Shipbuilding odbyło się symboliczne przecięcie wstęgi otwierające nową linię montażu statków wraz z nowoczesną suwnicą bramową. Jednocześnie uroczystość ropoczęła obchody 70-lecia działalności stoczni.
- Oddawana dzisiaj nowa linia montażowa statków stanowi ukoronowanie realizowanego od kilku lat programu inwestycyjnego w naszej stoczni. Dzięki tym inwestycjom Remontowa Shipbuilding wchodzi w zupełnie nowy poziom zaawansowania technologicznego w produkcji statków - powiedział prezes stoczni Andrzej Wojtkiewicz.
- Ta nowa inwestycja pozwoli jeszcze bardziej dopasować się do dzisiejszych realiów rynku. To nowe wyzwania ale i nowe oczekiwania w stosunku stoczni - skomentował Piotr Soyka prezes Remontowa Holding.
Nowy ciąg technologiczny umiejscowiony równolegle do eksploatowanej już od kilku lat pierwszej linii montażowej, będzie funkcjonował niezależnie od niej. Przeznaczony jest do montażu i przesuwania jednostek pływających z możliwością wodowania statków do 130 m długości. Zwiększenie ilości budowanych równocześnie jednostek ułatwi samojezdna suwnica bramowa. Suwnica wyposażona jest w hydrauliczny system kompensacji drgań, który stabilizuje ją nawet podczas ruchu na nierównym podłożu. Dopuszczalne obciążenie robocze suwnicy wynosi 300 t. Urządzenie może być eksploatowane w temperaturze od -20o C do +40o C również w nocy, dzięki własnemu oświetleniu
Remontowa Shipbuilding założona została w 1945 roku więc w tym roku obchodzi 70-cio lecie swojej działalności. Stocznia posiada bogatą tradycję, a co za tym idzie doświadczenie w budowie statków różnych typów. W ciągu siedemdziesięciu lat swej działalności stocznia zbudowała blisko 1000 nowoczesnych statków dla armatorów z całego świata.
Aktualnie, w stoczni równocześnie budowanych jest 18 statków różnego typu takich jak: statki do obsługi morskiego przemysłu wydobywczego, promy pasażersko– samochodowe, statki towarowe, niszczyciel min oraz żaglowiec. Różnorodność oraz mnogość jednocześnie realizowanych projektów spowodowała konieczność unowocześnienia infrastruktury oraz podjęcia nowych inwestycji. Jedną z nich jest nowa linia montażu statków.
Wypełniony do końca 2016 roku portfel zamówień daje zatrudnienie ponad dwóm tysiącom pracowników stoczni oraz firm z nią kooperujących. Nowa inwestycja zapewni nie tylko utrzymanie produkcji na dotychczasowym poziomie ale również zwiększy możliwości produkcyjne stoczni oferując wzrost zatrudnienia mieszkańcom Trójmiasta.
Rozwój offshore szansą dla polskiej branży stoczniowej
Największa dostawa elementów turbin wiatrowych w historii Portu Gdynia (wideo)
Targi Posidonia odwołane. Wydarzenie odbędzie się dopiero w 2022 roku
Pierwszy katamaran serwisowy do morskich farm wiatrowych pod polską banderą ochrzczony! (foto)
Borys: wzrost produkcji przemysłowej rdr w czerwcu potwierdza koniec recesji w Polsce w II kw.
Ruszyły konsultacje warsztatowe w sprawie publikacji 130/P „Morskie Farmy Wiatrowe”