PMK
Japońska stocznia Mitsubishi Shipbuilding zawarła umowę z rodzimym armatorem Mitsui O.S.K. Linie (MOL) w sprawie budowy dwóch promów napędzanych LNG, pierwszego takiego projektu w Japonii.
Umowa jest finalizowana miesiąc po tym, jak MOL wyraził zamiar zamówienia statków. W ramach kontraktu statki zostaną zbudowane w Shimonoseki Shipyard & Machinery Works, a ich przekazanie planowane jest na koniec 2022 roku.
Ferry Sunflower Limited z siedzibą w Oita będzie obsługiwać promy na trasie Osaka-Beppu. Jednostki będą miały długość około 199,9 m i szerokość 28,0 m, a ich tonaż brutto wyniesie około 17 300 ton.
Będą mogły wziąć na pokład 763 pasażerów i około 136 13-metrowych ciężarówek i 100 samochodów osobowych.
Napęd będzie stanowił wysokowydajny silnik dwupaliwowy, zdolny do pracy zarówno na skroplonym gazie ziemnym (LNG), jak i ciężkim oleju typu A. Silniki te mają zapewnić 20% redukcję emisji dwutlenku węgla (CO2) w porównaniu do istniejących statków i wyeliminować emisję tlenku siarki (SOx).
Według MOL promy, które nazwano Sunflower Kurenai i Sunflower Murasaki, będą również cichsze niż obecne statki.
Rozwój offshore szansą dla polskiej branży stoczniowej
Największa dostawa elementów turbin wiatrowych w historii Portu Gdynia (wideo)
Targi Posidonia odwołane. Wydarzenie odbędzie się dopiero w 2022 roku
Pierwszy katamaran serwisowy do morskich farm wiatrowych pod polską banderą ochrzczony! (foto)
Borys: wzrost produkcji przemysłowej rdr w czerwcu potwierdza koniec recesji w Polsce w II kw.
Ruszyły konsultacje warsztatowe w sprawie publikacji 130/P „Morskie Farmy Wiatrowe”