mb
Polska Żegluga Morska odebrała z chińskiej stoczni masowiec "Sopot" . To ostatni masowiec z serii zbudowanych dla największego polskiego armatora przez chińską stocznię Yangfan.
"Sopot" to klasyczny udźwigowiony masowiec o nośności 39 tys. ton - poinformowały w poniedziałek służby prasowe PŻM. Jednostka ma 180 metrów długości, 30 metrów szerokości i zanurzenie 10,50 metra.
Jednostka jest ostatnią z serii zbudowanych przez chińską stocznię Yangfan dla PŻM, zapoczątkowaną w 2016 r. przez "Armię Krajową".
W dziewiczym rejsie masowcem "Sopot" dowodzi kapitan Krzysztof Wasik. Obecnie służby armatora szukają dla jednostki zatrudnienia.
"Sopot" jest 62. statkiem PŻM i siódmym odebranym ze stoczni w ostatnich dwóch latach.
W 2018 r. flota tego armatora wzbogaciła się o dwa masowce "Drawno" i "Solidarność" oraz trzy jeziorowce "Gardno", "Jamno" i "Narie". W tym roku do eksploatacji PŻM weszły "Karlino" i "Sopot". Jak podkreślają służby prasowe armatora, od wprowadzenia zarządu komisarycznego w PŻM na początku 2017 r. żaden statek nie został sprzedany.
Polska Żegluga Morska specjalizuje się w przewozach ładunków masowych. Jest cenionym armatorem w Polsce i na świecie.
Rozwój offshore szansą dla polskiej branży stoczniowej
Największa dostawa elementów turbin wiatrowych w historii Portu Gdynia (wideo)
Targi Posidonia odwołane. Wydarzenie odbędzie się dopiero w 2022 roku
Pierwszy katamaran serwisowy do morskich farm wiatrowych pod polską banderą ochrzczony! (foto)
Borys: wzrost produkcji przemysłowej rdr w czerwcu potwierdza koniec recesji w Polsce w II kw.
Ruszyły konsultacje warsztatowe w sprawie publikacji 130/P „Morskie Farmy Wiatrowe”