• <

Norsepower zainstaluje dwa przechylone rotory Flettnera na swojej jednostce

Strona główna Stocznie, offshore Norsepower zainstaluje dwa przechylone rotory Flettnera na swojej jednostce

Partnerzy portalu

Norsepower zainstaluje dwa przechylone rotory Flettnera na swojej jednostce - GospodarkaMorska.pl

Fińska firma Norsepower zainstaluje dwa przechylone rotory Flettnera na swoim statku ro-ro.

Norsepower jest wiodącym dostawcą pomocniczych systemów napędu wiatru w sektorze żeglugi komercyjnej. Innowacyjny Rotor Sail firmy to zmodernizowana wersja rotora Flettnera, wirującego cylindra, który wykorzystuje efekt Magnusa do wykorzystania siły wiatru do pchnięcia statku.

Norsepower osiągnął teraz porozumienie w sprawie zainstalowania dwóch swoich największych Rotor Sail na pokładzie jednostki SC Connector, jednostki o tonażu 12 251 ton działających na Morzu Północnym. Umowa zapowiada instalację pierwszego na świecie odchylanego rotora Flettnera, zapewniając bardziej elastyczną platformę, która pozwoli statkowi nawigować pod mostami i liniami energetycznymi, które w innym przypadku byłyby niemożliwe. Według Norsepower Rotor Sails o wysokości 35 metrów i szerokości 5 metrów będą w razie potrzeby przechylać się do pozycji prawie poziomej.

Obecnie trwają przygotowania do modernizacji złącza SC, a instalacja planowana jest na czwarty kwartał 2020 r.

Norsepower przeanalizował trasy dla SC Connector i szacuje, że jego technologia byłaby w stanie osiągnąć redukcję emisji węgla o 25% dla tego statku.

Animację przedstawiającą działanie Rotor Sails znajdziemy poniżej:

- Cieszymy się, że możemy współpracować z SEA-CARGO, nie tylko dlatego, że chcą wykazać swoje zaangażowanie w maksymalizację siły napędowej wiatru w celu zmniejszenia emisji, ale także ich współpracę i innowację w zakresie realizacji Rotor Sails - powiedział Tuomas Riski, prezes Norsepower. - Rotor Sails są szczególnie odpowiednie dla statków Ro-Ro, a współpraca z SEA-CARGO w celu ich dostarczenia zapewnia elastyczne rozwiązanie, które pasuje do określonych wymagań statku.

- Przy rosnącym międzynarodowym nacisku na redukcję emisji CO2 i innych gazów / cząstek - zdolność wykorzystania wiatru do generowania energii, zmniejszenia zużycia paliwa i emisji jest naturalnym kolejnym krokiem dla branży transportu morskiego. Przy dobrych warunkach wiatrowych żaglowiec hybrydowy będzie utrzymywał normalną prędkość bez pomocy silników - dodał Ole Sævild, dyrektor zarządzający SEA-CARGO.

Partnerzy portalu

Dziękujemy za wysłane grafiki.