W cotygodniowym przeglądzie w telegraficznym skrócie informujemy o najważniejszych wydarzeniach minionych dni; o sprawach, którymi żyje lub wkrótce będzie żyła branża promowa. W tym tygodniu m.in.: o planach utworzenia wspólnej spółki przez dwóch polskich armatorów oraz o zwodowaniu kolejnego gigantycznego promu dla Grimaldi Lines.
Złożymy do Najwyższej Izby Kontroli wniosek dotyczący zbadania procesu budowy promu dla PŻB – zapowiedział w poniedziałek w Szczecinie poseł PO Arkadiusz Marchewka. Jak wskazał, po trzech latach od położenia stępki prom nadal nie został wybudowany.
Kwestia budowy nowego promu dla PŻB przypomina już prawdziwą sagę. Jak wynika z najnowszej jej odsłony, nowy prom dla PŻB może na razie w ogóle nie powstać. Zamiast tego, dwa nowe promy mogą powstać dla PŻM.
Polska Żegluga Bałtycka szuka nowych rozwiązań na zwiększenie wyników finansowych. Okazuje się, że na prom, który miał być zwodowany w tym roku, trzeba będzie poczekać dłużej. PŻB znalazł jednak szybszy sposób na rozbudowę floty.
Piotr Redmerski prezesem, Andrzej Wróblewski członkiem zarządu Polskiej Żeglugi Bałtyckiej. Taką decyzję podjęła 17 czerwca Rada Nadzorcza spółki. Rozmowy kwalifikacyjne przeprowadzono w Warszawie w siedzibie Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.
Polska Żegluga Bałtycka w tym roku znów popłynie ze Świnoujścia na Bornholm. Pierwszy rejs do portu Rønne planowany jest 29 czerwca. Kolejne realizowane będą w każdą sobotę, do końca wakacji. Czas podróży to pięć godzin.
Termin realizacji promu dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej jest niezagrożony – poinformowało na Twitterze Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej. Jednostka ma być gotowa na przełomie lat 2020/2021. Jej budową zajmuje się Morska Stocznia Remontowa Gryfia na terenie Szczecińskiego Parku Przemysłowego, który obecnie funkcjonuje pod nazwą Stocznia Szczecińska.
Trwa ocena dokumentacji związanej z budową promu dla PŻB - powiedział we wtorek minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk. Jak dodał, ocena dokumentacji ma się zakończyć do końca tygodnia.
Polska Żegluga Bałtycka (PŻB) zaprezentowała w czwartek w porcie Nynaeshamn pod Sztokholmem swój nowy prom Nova Star. Jednostka ma pomoc armatorowi wzmocnić pozycję na rynku skandynawskim.
To nowa jakość na Bałtyku – tak o promie Nova Star w poniedziałek podczas spotkania z dziennikarzami mówił Piotr Redmerski, prezes Polskiej Żeglugi Bałtyckiej. Najnowsza jednostka PŻB weszła do eksploatacji 14 września. Chociaż termin ten przekładany był aż 9 razy, zarząd PŻB liczy na t