Najnowsze dane pokazują rosnący popyt na mięso z wieloryba. Komercyjne połowy w tym sezonie, który rozpoczął się 1 kwietnia, są większe niż w całym ubiegłym roku.
Tadeusz Hatalski, kpt. ż. w. przedstawia założenia rozwiązań, prowadzących do obniżenia wysokich, pozapłacowych kosztów pracy na statkach morskich, eksploatowanych pod polską banderą. Obowiązujące obecnie przepisy generują koszty, będące w efekcie barierą uniemożliwiającą polskim armatorom eksploatację statków pod polską banderą.
W tym roku przypada 50. rocznica powstania pierwszej hodowli łososia w Norwegii, która zapoczątkowała powstanie norweskiej akwakultury. Wspomnienie historii i początków norweskich hodowców pokazuje ich ambicję, sukcesy i porażki. To dzięki nim dziś łosoś norweski jest dostępny na całym świecie.
Norweski rząd uznał wczoraj Polskę, za kraj "czerwony" z powodu przyrostu zakażeń COVID-19. Obok naszego kraju na norweskiej liście znalazły się Holandia, Islandia, Wyspy Owcze, Malta oraz Cypr.
Grupa Lotos nie ma w planach rezygnacji z projektu zagospodarowania złoża Yme w Norwegii, jednak ze względu na zmianę warunków na rynku ropy bierze pod uwagę optymalizację procesu.
Wodór jest bezemisyjnym źródłem energii. Ma zastąpić gaz ziemny i pomóc w dekarbonizacji gospodarki UE. Rozwój branży wodorowej jest związany nie tylko z kwestiami klimatycznymi, ale też z polityką przemysłową – będzie wymagał wypracowania regulacji i inwestycji m.in. w moce produkcyjne i infrastrukturę. Stwarza to wyzwania dla polityki przemysłowej i zagranicznej Polski.
Spośród 158 członków załogi wycieczkowca Roald Amundsen 33 osoby są zakażone SARS-CoV-2, a u 120 osób wynik testu na obecność koronawirusa jest negatywny - poinformował w sobotę norweski armator Hurtigruten.
Wodór to paliwo przyszłości i krok po kroku będzie zastępował wszystkie obecne paliwa kopalne. Szacuje się, że od 1975 roku zapotrzebowanie na ten surowiec wzrosło trzykrotnie, a obecne światowe zapotrzebowanie sięga 74 mln ton rocznie. Na globalnej mapie producentów wodoru znajduje się również Polska, z produkcją miliona ton rocznie. Kluczowe dla naszego kraju będzie nie tylko przejście na produkcję zielonego, całkowicie ekologicznego wodoru, ale też nowe technologie zastosowania paliwa przyszłości.
Już od tego roku promy norweskiego armatora Hurtigruten napędzane będą między innymi gazem wyprodukowanym z martwych ryb. W Norwegii rozpoczyna się realizacja największego światowego kontraktu na dostawy ekologicznego biogazu (LBG - Liquefied BioGas).
31 grudnia 2019 roku przestało obowiązywać porozumienie zawarte między właściwymi instytucjami Polski i Norwegii w sprawie koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego w odniesieniu do marynarzy polskich zatrudnionych na statkach zarejestrowanych w Norweskim Międzynarodowym Rejestrze Statków tzw. NIS.