Zarząd Portu Kłajpeda zainwestował około 24 miliony euro w rozwój infrastruktury w pierwszej połowie tego roku. Jedna piąta z tej kwoty pochodziła z funduszy Unii Europejskiej. Pomimo pandemii koronawirusa, ani jeden projekt inwestycyjny nie został wstrzymany.
Popularny niemiecki przewoźnik znacząco zwiększa podaż na jednej ze swoich tras. Firma ogłosiła, że na popularnej linii, łączącej Litwę i Szwecję, odbywać się będą teraz aż cztery rejsy tygodniowo.
W zeszłym roku przeładunki w Porcie Kłajpeda przekroczyły 46 mln ton. To najlepszy wynik w historii obiektu. Ten wynik przełożył się na ponad 800 mln euro wpływów do litewskiego budżetu.
Litewski port osiągnął w okresie styczeń - maj 17,32 mln ton przeładunków. To o 3,2 proc. mniej niż w tym samym okresie w zeszłym roku.
Litewski port osiągnął w styczniu 3,41 mln ton przeładunków. To o 0,1 proc. mniej niż w tym samym okresie w zeszłym roku. Obiekt rozpoczął nowy rok na solidnym poziomie.
Litewska spółka Klaipedos Nafta poinformowała, że terminal LNG (FSRU) w Kłajpedzie wysłał w zaszłym roku do litewskiego systemu przesyłowego gazu o 220% więcej surowca niż w 2015 roku. Spółka informuje, że zamierza dalej intensyfikować wykorzystanie obiektu, czemu ma posłużyć poszerzenie zakresu usług o przeładunek i bunkrowanie statków.
4,2 %. O tyle wzrosły obroty portu w Kłajpedzie, osiągając od stycznia do sierpnia tego roku poziom 23,15 mln ton. To o ponad 930 tysięcy ton więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Litewski port osiągnął w pierwszej połowie roku rekordowe 19,93 mln ton przeładunków. To o 5,7 proc. więcej niż w tym samym okresie w zeszłym roku. W samym czerwcu wynik wyniósł 3,23 mln ton.
W pierwszym kwartale przeładunki w porcie Kłajpeda wzrosły o 10,8 proc., do 10,02 mln ton w porównaniu z tym samym okresem w zeszłym roku.
Port w Kłajpedzie przeładował w zeszłym roku 38,22 mln ton towarów. To o 4,5 proc. lepszy wynik niż w 2011 rok, kiedy padł poprzedni rekord.