Przewoźnik promowy P&O Ferries kontynuuje przewozy frachtowe przez cały okres pandemii koronawirusa, zapewniając dostawy towarów pomiędzy Europą kontynentalną a Wielką Brytania oraz Irlandią. Armator stawia bezpieczeństwo kierowców frachtowych, pasażerów oraz załóg zawsze na pierwszym miejscu i dlatego zdecydowano o wprowadzeniu dodatkowych procedur czystości, dodatkowych środków zapewniających zachowanie dystansu społecznego oraz innych środków ostrożności.
Według danych opublikowanych przez władze portu w Kłajpedzie, wszystkie główne bałtyckie porty morskie odnotowały spadek ruchu towarowego w okresie od stycznia do lipca 2020 r..
Rynek magazynowy w Polsce okazuje się odporny na pandemię koronawirusa. Dużo nowej powierzchni, rekordowe zainteresowanie najemców, mniej pustostanów - tak wynika z raportu o rynku powierzchni przemysłowych i magazynowych w Polsce , opracowanego przez BNP Paribas Real Estate Poland.
Maersk zanotował dobre wyniki w drugim kwartale pomimo pandemii korowirusa
Misje Eco Bulk AS, część norweskiego armatora Kåre Misje & Co., zamówił dziesięć ekologicznych masowców w stoczni Colmbo Dockyard PLC ze Sri Lanki.
TradeLens, cyfrowa platforma logistyczna kontenerów oparta na technologii blockchain, opracowanej wspólnie przez A.P. Moller - Maersk i IBM, powitała dwóch nowych członków – rosyjski Port Władywostok i turecki operator portowy Yilport.
Pomimo pojawiających się oznak poprawy a także podstaw ku temu, aby twierdzić, że rynki żeglugowe podniosą się w przeciągu około 1 do 2 lat, aktualna sytuacja w branży żeglugowej jest nadal trudna. Niepewność, co do najbliższej przyszłości paraliżuje funkcjonowanie i rozwój wielu ze światowych armatorów. Jednocześnie trwają dziejowe przetasowania pomiędzy konkurentami. Być może w najbliższych miesiącach pojawią się kolejne zaskakujące dla rynku informacje.
Południowokoreańska linia żeglugowa, HMM, podpisała umowę sprzedaży 50 procent udziałów w terminalu Total Terminal International Algeciras (TTI Algeciras) francuskiemu armatorowi CMA CGM.
Niemiecka służba celna wraz z policjantami przejęła około 1,5 ton kokainy znalezionej na pokładzie kontenerowca, zakotwiczonego w Porcie Hamburg.
APM Terminals, część duńskiej Maersk Group, zakupił terminal kontenerowy w Aarhus, wcześniej należący do lokalnej firmy, Aarhus Logistics Center (ALC). Przeniesienie własności ma się zakończyć 1 września tego roku.