Terminal magazynowo - przeładunkowy dla surowców rolnych w Świnoujściu, należący do spółki Bunge Polska, został oddany do eksploatacji w 2011 roku. To nowoczesna jednostka, specjalizująca się głównie w przeładunkach zbóż oraz śrut nasion oleistych. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom technicznych oraz wdrożonym systemom bezpieczeństwa, terminal zapewnia najwyższe standardy jakości i bezpieczeństwa przeładowywanych surowców.
Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa podpisał w piątek list intencyjny z firmą Bunge Polska w sprawie zakupu terminala zbożowego w porcie morskim w Świnoujściu. Chodzi o poprawę warunków eksportu zbóż od polskich producentów.
W Gdańsku w sobotę odbyła się 10. edycja Dnia Techniki Kolejowej z okazji Dnia Dziecka. Na bocznicy LOTOS Kolej pojawili się wyjątkowi goście – dzieci pracowników oraz najmłodsi okoliczni mieszkańcy, którzy mieli okazję bliżej poznać pracę kolejarzy.
Rozgrywki piłkarskie, piknik rodzinny, warsztaty kreatywne – to tylko kilka z atrakcji, które na Dzień Dziecka przygotował Port Gdańsk. Wstęp oraz atrakcje są darmowe.
Polska Akademia Nauk oraz Instytut Geofizyki PAN zawarły z Geoscience Australia porozumienie dot. wspólnych badań w Antarktyce. Elementem kooperacji będzie rewitalizacja nieużywanej od ok. 40 lat polskiej stacji polarnej im. Antoniego B. Dobrowolskiego.
Przypadki naruszenia umowy („breach of contract”) zarówno te przewidziane w umowie, jak i te powstałe w związku z realizacją danego zobowiązania umownego, są elementem składowym codziennego obrotu morskiego. Aczkolwiek nagminność występowania tego pojęcia, wcale nie przekłada się na jego powszechne, prawidłowe rozumienie.
Obowiązek kontraktowy czarterujących, przewidziany niemal w każdej umowie frachtowej (albo expresis verbis albo implicite) związany z „bezpiecznym portem” („safe port”) – sformułowany w zapisach typu „to proceed to a safe port” „a ship shall go to a safe port” i „the charter shall nominate safe port” itp. – ma daleko idące konsekwencje prawne i faktyczne związane z realizacją umowy przewozu ładunków morzem. Potencjalnie też otwiera pole do powstania, po stronie czarterujących, odpowiedzialności z tytułu niewykonania lub nienależy
Jeżeli umowa czarteru (zarówno czarteru na czas jak i czarteru na podróż), expressis verbis, przewiduje, iż statek winien zawinąć do bezpiecznego portu lub nabrzeża, który będzie wyznaczony przez czarterującego („a ship shall go to a safe port or berth to be nominated or ordered by the charterer”), wówczas wynikają z takiego zapisu daleko idące skutki prawne dla czarterującego.
W pierwszej części artykułu przedstawiliśmy stan faktyczny sprawy The Spar Capella oraz zasygnalizowaliśmy węzłowe problemy prawne, które na tym tle powstały.
Powrót polskich polarników do nieużywanej od 38 lat stacji polarnej im. Dobrowolskiego na Antarktydzie jest realny w ciągu najbliższej dekady – ocenił w rozmowie z PAP wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego Łukasz Szumowski.