Bałtycka Baza Masowa powstała w 1997 roku w celu obsługi eksportu polskich produktów chemicznych, w szczególności nawozów sztucznych. Jej terminale i charakterystyczne stalowe kopuły znajdujące się w ich obrębie są usytuowane w najstarszej części Portu Gdynia. Z naszą kamerą sprawdziliśmy, jak wygląda załadunek w jednym z najciekawszych gdyńskich terminali.
Polska Żegluga Morska przedstawiła w czwartek koncepcję modernizacji nabrzeża przy Wałach Chrobrego w Szczecinie. Projekt zakłada m.in. budowę przystani dla motorówek oraz domków na wodzie. Koszt inwestycji to ponad 5 mln zł. Aby mogła zostać zrealizowana, potrzebna jest jednak zgoda szczecińskiego magistratu.
Do Portu Szczecin zawinęły Karpaty. To jeden z największych masowców Polskiej Żeglugi Morskiej. 229-metrową jednostkę można zobaczyć z Wałów Chrobrego i Łasztowni.
W Boże Narodzenie 1918 roku Ignacy Jan Paderewski przybył do Gdańska, korzystając z pomocy brytyjskiej misji wojskowej.
W związku z ogłoszonym konkursem na ogranizację morskich żeglarskich mistrzostw Polski 2019 informujemy, iż do dnia 5 sierpnia 2018 r. wpłynęły dwie oferty.
Jak poinformowało Radio Szczecin, masowiec "Raba" ma kłopoty na Łotwie. Statek osiadł na mieliźnie przy próbie wyjścia z portu w Lipawie.
Przeładunek ponad 300 tys. ton siarki rocznie na eksport zakłada umowa podpisana w piątek przez dwie spółki należące do koncernu chemicznego Grupy Azoty: Siarkopol oraz Bałtycką Bazę Masową. Umożliwia to Grupie Azoty eksport siarki bez konieczności płacenia za te usługi innym podmiotom.
Transport Week 2017 – siódma już edycja jednej z największych konferencji poświęconych transportowi i logistyce w Europie Centralnej. Tegoroczne wydarzenie odbędzie się w dniach 7-9 marca, roku 2017 i będzie poświęcone nowoczesnym rozwiązaniom w zakresie przyjaznych środowisku technologii w branży morskiej, portowej oraz logistycznej.
Ponad 300 uczestników 21 narodowości wzięło udział w 6. edycji Transport Week – jednej z najciekawszych wydarzeń transportowych w tym roku w regionie CEE i całego kontynentu.
Nasz kraj stał się też na przestrzeni ostatnich lat zagłębiem produkcyjnym dla wielu zachodnich koncernów, które swoją produkcję dostarczają na wiele różnych rynków. To oznacza konkretne konsekwencje dla branży transportowej, w tym dla transportu morskiego.