Maersk usunie miejsca pracy w wyniku poważnych zmian, które dotkną jedną trzecią personelu giganta żeglugowego, starającego się zintegrować swoje firmy zajmujące się kontenerami morskimi i logistyką lądową.
Do tej pory znaleziono co najmniej 13 martwych delfinów na plaży na Mauritiusie, ponad miesiąc po wycieku setek ton paliwa z osiadłego na mieliźnie japońskiego masowca. Aktywiści środowiskowi twierdzą, że te tragiczne skutki wycieku są winą decyzji władz o zatopieniu dziobu statku.
Część afrykańskich wysp, w tym Mauritius i Madagaskar została zamknięta dla turystów z powodu panującej pandemii COVID-19, a w części - w tym na Seszelach - obowiązują restrykcje - poinformował dziś MSZ na portalu "Polak za granicą".
Pomimo pojawiających się oznak poprawy a także podstaw ku temu, aby twierdzić, że rynki żeglugowe podniosą się w przeciągu około 1 do 2 lat, aktualna sytuacja w branży żeglugowej jest nadal trudna. Niepewność, co do najbliższej przyszłości paraliżuje funkcjonowanie i rozwój wielu ze światowych armatorów. Jednocześnie trwają dziejowe przetasowania pomiędzy konkurentami. Być może w najbliższych miesiącach pojawią się kolejne zaskakujące dla rynku informacje.
Co najmniej 50 migrantów utopiło się w nocy z czwartku na piątek wskutek zatonięcia dwóch łodzi, które zmierzały na Wyspy Kanaryjskie z północno-zachodnich wybrzeży Afryki. To trzeci od poniedziałku wypadek jednostek płynących na ten hiszpański archipelag z migrantami.
Wodór to paliwo przyszłości i krok po kroku będzie zastępował wszystkie obecne paliwa kopalne. Szacuje się, że od 1975 roku zapotrzebowanie na ten surowiec wzrosło trzykrotnie, a obecne światowe zapotrzebowanie sięga 74 mln ton rocznie. Na globalnej mapie producentów wodoru znajduje się również Polska, z produkcją miliona ton rocznie. Kluczowe dla naszego kraju będzie nie tylko przejście na produkcję zielonego, całkowicie ekologicznego wodoru, ale też nowe technologie zastosowania paliwa przyszłości.
Fracht FWO Polska, operator logistyczny dla przemysłu, utrzymuje wysoką dynamikę realizacji dostaw z zakresu project cargo. Firma zrealizowała właśnie kolejny tego typu transport w tym roku. Były to dwa transformatory o łącznej wadze 294 ton. Miejscem ich przeznaczenia była stacja energetyczna w New Jersey w USA, dokąd urządzenia zostały dowiezione przy wykorzystaniu transportu śródlądowego, morskiego, kolejowego i drogowego.
Gigant technologiczny twierdzi, że w kablu zainstaluje nową technologię, która będzie znaczącym ulepszeniem starszych istniejących linii.
Na jedno z postawionych przez Karola Darwina pytań o to, w jaki sposób żółwie odnajdują drogę do odległych wysepek, spróbował odpowiedzieć międzynarodowy zespół naukowców w ramach pionierskiego badania.
W związku z pandemią wywołaną przez koronawirusa, rządy na całym świecie zawiesiły loty międzynarodowe, zamknęły granice, porty i lotniska oraz nałożyły odpowiednie ograniczenia na cudzoziemców w celu ograniczenia rozprzestrzeniania się COVID-19. Jednym z największych wyzwań, przed którym znajduje się obecnie branża żeglugowa, jest przeprowadzanie podmian w załodze statków. Wspomniane ograniczenia bezpośrednio wpłynęły na zdolność marynarzy do podróżowania między poszczególnymi statkami, a krajem ich zamieszkania.