Najnowszy samochodowiec napędzany LNG, budowany dla K Line, został 31 lipca zwodowany w stoczni Tadotsu Shipyard.
Jak poinformowano, budowa jest obecnie w toku, a przewidywana dostawa ma mieć miejsce jeszcze w tym roku.
Statek o tonażu 73,800 GT został zamówiony przez japońskiego armatora żeglugowego w 2018 roku, jako przewoźnik samochodowy nowej generacji o zmniejszonym wpływie na środowisko.
Statek wyposażony jest w dwupaliwowy silnik wysokoprężny ME-GI z układem recyrkulacji spalin (EGR) do stosowania z NOx Tier III. Silniki pomocnicze to również dwupaliwowe silniki wysokoprężne, które w trybie gazowym spełniają normę NOx Tier III. Silnik pomocniczy z układem selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) został zaprojektowany tak, aby spełniał wymagania III poziomu NOx nawet w trybie diesla, oferując elastyczność w doborze paliwa - wyjaśniło K Line.
Statek może pomieścić około 7020 pojazdów, ma długość 199,9 m i szerokość 37,2 m
Uważa się, że projekt budowy statków jest częścią działań K Line, których celem jest promowanie i wkład w realizację Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ (SDG). Zgodnie z tym, firma dąży do poprawy efektywności emisji CO2 o 50 procent do 2030 roku w porównaniu do poziomów z 2008 roku.
Rozwój offshore szansą dla polskiej branży stoczniowej
Największa dostawa elementów turbin wiatrowych w historii Portu Gdynia (wideo)
Targi Posidonia odwołane. Wydarzenie odbędzie się dopiero w 2022 roku
Pierwszy katamaran serwisowy do morskich farm wiatrowych pod polską banderą ochrzczony! (foto)
Borys: wzrost produkcji przemysłowej rdr w czerwcu potwierdza koniec recesji w Polsce w II kw.
Ruszyły konsultacje warsztatowe w sprawie publikacji 130/P „Morskie Farmy Wiatrowe”