W chińskiej stoczni Avic Dingheng Shipbuilding zwodowano siódmą jednostkę dual-fuel dla szwedzkiego armatora – Furetank.
Statek będzie komercyjnie używany przez Furetank oraz Gothia Tanker Alliance. Jednostka o numerze budowy AD0037 otrzyma nazwę Fure Vinga.
Przypomnijmy, że Furetank sprzedał wcześniej oryginalną Fure Vinga - dwupaliwowy chemikaliowiec, armatorowi Desgagnés z siedzibą w Quebecu, i od tego czasu statek został przemianowany na Gaïa Desgagnés.
Nowy Fure Vinga zaprojektowany przez FKAB to zbiornikowiec lodowy klasy 1A, wyposażony w akumulatory i silniki dwupaliwowe, które mogą być zasilane skroplonym gazem ziemnym (LNG).
Koncepcja nazwana FKAB T24C1 została opracowana przez FKAB wraz z właścicielem Furetank.
Rozwój offshore szansą dla polskiej branży stoczniowej
Największa dostawa elementów turbin wiatrowych w historii Portu Gdynia (wideo)
Targi Posidonia odwołane. Wydarzenie odbędzie się dopiero w 2022 roku
Pierwszy katamaran serwisowy do morskich farm wiatrowych pod polską banderą ochrzczony! (foto)
Borys: wzrost produkcji przemysłowej rdr w czerwcu potwierdza koniec recesji w Polsce w II kw.
Ruszyły konsultacje warsztatowe w sprawie publikacji 130/P „Morskie Farmy Wiatrowe”