Damen Shipyards wygrało kontrakt z portem w Antwerpii na budowę dwóch holowników typu RSD 2513.
Jak wyjaśnił Damen, RSD Tug 2513 jest dedykowanym holownikiem do obsługi statków o uciągu 70 ton. Posiada dwa łuki, co zapewnia optymalną wydajność zarówno podczas operacji wspomagania dziobu, jak i rufy.
Holowniki niskoemisyjne będą wyposażone w w pełni certyfikowany morski system redukcji NOX firmy Damen, dzięki czemu będą zgodne z IMO Tier III i będą wyposażone w funkcje przeciwpożarowe FiFi 1
- Przywiązujemy dużą wagę do stworzenia zrównoważonego portu - powiedziała Celine Audenaerdt, kierownik techniczny Portu Antwerpia. - Systematycznie zastępujemy nasze holowniki nowoczesnymi jednostkami, bardziej przyjaznymi dla środowiska. Kupno dwóch holowników Damena wpisuje się w tę strategię. Nowe holowniki mają bardziej o Benelux.
Rozwój offshore szansą dla polskiej branży stoczniowej
Największa dostawa elementów turbin wiatrowych w historii Portu Gdynia (wideo)
Targi Posidonia odwołane. Wydarzenie odbędzie się dopiero w 2022 roku
Pierwszy katamaran serwisowy do morskich farm wiatrowych pod polską banderą ochrzczony! (foto)
Borys: wzrost produkcji przemysłowej rdr w czerwcu potwierdza koniec recesji w Polsce w II kw.
Ruszyły konsultacje warsztatowe w sprawie publikacji 130/P „Morskie Farmy Wiatrowe”