Chiński Hudong-Zhonghua Shipbuilding ukończył trzeci statek Jamał LNG dla spółki joint venture złożonej z rodzimego China Cosco Shipping i japońskiego Mitsui O.S.K. Line.
LNG Phecda o pojemności 174 000 m3 zakończyło próby gazu 21 lipca po opuszczeniu stoczni Hudong w Szanghaju na początku tego miesiąca. Był to ostatni poważny test statków przed oficjalną ceremonią nadania nazwy.
LNG Phecda jest trzecią z serii czterech statków Jamał zamówionych przez przedsięwzięcie MOL-Cosco w Hudong.
Każdy ze statków o długości 290 metrów jest wyposażony w silniki dwupaliwowe WinGD i system przechowywania ładunku GTT. Jamałowce nie będą bezpośrednio ładować schłodzonego paliwa w terminalu LNG o pojemności 16,5 mln ton / rok w rosyjskiej Arktyce. Będą przewozić LNG przeładowywane do europejskich terminali, wcześniej dostarczane przez gazowce klasy lodowej, w celu dalszej dystrybucji głównie do Azji.
Hudong powiedział niedawno, że finalizuje prace nad czwartym jamalskim gazowcem - LNG Megrez.
Stocznia dostarczyła pierwszy zbiornikowiec z tej partii, LNG Dubhe, w październiku 2019 roku, a następnie drugi statek, LNG Merak, na początku tego roku.
Rozwój offshore szansą dla polskiej branży stoczniowej
Największa dostawa elementów turbin wiatrowych w historii Portu Gdynia (wideo)
Targi Posidonia odwołane. Wydarzenie odbędzie się dopiero w 2022 roku
Pierwszy katamaran serwisowy do morskich farm wiatrowych pod polską banderą ochrzczony! (foto)
Borys: wzrost produkcji przemysłowej rdr w czerwcu potwierdza koniec recesji w Polsce w II kw.
Ruszyły konsultacje warsztatowe w sprawie publikacji 130/P „Morskie Farmy Wiatrowe”